Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6494 besök totalt |
Porsche märkesverkstad: hur lång tid borde det ta att...
...skruva dit kam-axalrna, på med ventilkåpor, på med insug och i med motorn i bilen. Topparna sitter redan på blocket. Det känns som jag själv skulle lyckas med det på 2 dagar. Hur lång tid borde det ta för en märkesverkstad? Har jag missat något? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re: Porsche märkesverkstad: hur lång tid borde det ta att...
Hade du tidsbokat eller bara lämnat in bilen? De kanske avslutar andra inlämnade jobb innan de kastar sig över ditt... _________________ Roland Johansson |
||||
Re: Porsche märkesverkstad: hur lång tid borde det ta att...
Bilen blev ofrivilligt "bara inlämad" 29e juni. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
Jag hoppas de mekar bättre än de stavar... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
ja det kan ju ta precis hur lång tid som helst beroende på arbetsbelastning och uppbokning, MINST en vecka hade jag räknat med kallt.
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
Nyckelordet här är "Mayby" - en rimlig tolkning är "kring maj". _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Re:
Jag är mer nyfiken på hur mycket det är i arbetstid, dvs rena manntimmar _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
Det är dom som gjort hela jobbat. Plockat ur motorn, bytt 2 kolvar och 3 ventiler och sen ska allt ihop igen. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
det stora överflödet av information du ger om vad som hänt, eventuell orsak, eventuell garanti eller om du ska betala etc gör det ju jätteenkelt för alla att göra några som helst kvalificerade gissningar ![]() Garantiärende kan nog gå med vettigt tempo, men ska det övervägas goodwill eller de står inför lika många oklarheter så kan det ta tid. Rent mekansikt montera bort 2 kolvar och 3 ventiler och dit med andra några timmar. Göra det på helt korrekt sätt där topplocket får sätena frästa och sedan tryckprovat etc så längre tid. _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
eller vilken bil det gäller, Porsche tillverkar ju faktiskt fler modeller än 911, har jag hört, dessutom under rätt många år. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
En 996 GT3. Den blev klar till sist. Frågan kvarstår dock, hur många arbetstimmar borde det tagit? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
Du kanske väljer att fråga genom att ställa minimal info och svaren blir säkert minimala också... " det stora överflödet av information du ger om vad som hänt, eventuell orsak, eventuell garanti eller om du ska betala etc gör det ju jätteenkelt för alla att göra några som helst kvalificerade gissningar Garantiärende kan nog gå med vettigt tempo, men ska det övervägas goodwill eller de står inför lika många oklarheter så kan det ta tid. Rent mekansikt montera bort 2 kolvar och 3 ventiler och dit med andra några timmar. Göra det på helt korrekt sätt där topplocket får sätena frästa och sedan tryckprovat etc så längre tid." _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
Otroligt korkad frågeställning och info du tror att du ger för att få ett svar. Mecka ihop skiten själv på 2 dar !!! eller gå till porsche center o få ett kostnads/ tids förslag innan du lämnar in bilen. eller bit ihop o betala. _________________ Anders Roos |
||||
Re:
Arbetet är redan utfört och jag kom så pass billigt undan att jag inte ens behövde bita ihop när jag betalade. Exakt vad är korkat med frågeställningen "skruva dit kam-axlarna, på med ventilkåpor, på med insug och i med motorn i bilen. Topparna sitter redan på blocket." (förutom att jag nu såg att jag stavade "axlarna" fel) Jag har aldrig meckat Porsche, så jag har inte en susning. Min gissning skulle vara: 1h för att få på kammar och ventilkåpor med packningar osv. 1h för insuget 1h för att para ihop växellåda och motor 2h för att få i paketet i bilen, förutsatt att man har lyft 2-3h för att koppla på gasvajer, elkontakter, kylslangar och bensinslang 1h för småfix, som luftning av kylsystemet. Finns det någon här som meckat Porsche eller har bättre insyn som kan svara på frågan? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6494 besök totalt |