Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6496 besök totalt |
Magnus, jag är rädd att du kommer bli besviken.
Varenda gång en svensk tidning gör ett liknande test hoppas man att det ska bli bra. Bara för att bli besviken sekunden man öppnar tidningen. Allt är så oerhört ovetenskapligt och man får intrycket att man aldrig kan lita på tiderna. EVo är betydligt bättre tycker jag. Och sport auto. Den senare är lite svår att förstå bara, men siffror kan man ju tyda. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
EVo är skoj att läsa! Sport Auto är säkert skoj osså... Om man kan tyska ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Nu har jag inte så mycket vana av just Knutstorp men däremot har jag tillbringat en del tid bakom tidtagningsdatorn på ett flertal banor. Enligt min erfarenhet så varierar tiderna enormt när det regnar. Extra tydligt blir det ju när banan börjar torka upp efter ett regn och det går fortare och fortare för varje varv. Enligt min åsikt är varvtiderna från Teknikens världs test totalt meningslösa. Det är nog svårt att jämföra tider satta på morgonen med tiderna satta på eftermiddagen eller dagen efter. Att jämföra regn-tider är inte möjligt, om det dessutom är olika förare så är det ytterligare en parameter för mycket! "Testet" var en stor besvikelse. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Håller med fullständigt!
EVo är helt klart bättre men även de är lite ovetenskapliga i sina tester. De blandar också regn-tider med torra varv. Är man verksam på de brittiska öarna kanske man inte kan vänta på att vädergudarna är med! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Köpte numret i ett svagt ögonblick.
Med inställningen "Vi söker den bil som är absolut roligast att köra, både på racerbana och ute i trafiken" kan man förstå att de gnäller om att en S2000 är trång, Alfa GT 3,2 och Exige har begränsad bakåtsikt och att GT3 RS förmodligen skulle snurra vid ett undanmanöverprov. Det sista baserat på att Porsherepresentanten inte ville sitta i högerstolen vid ett sånt test. Det kan ju vara mer än en anledning till det (och det behöver inte ha med bilen att göra ![]() TV är väl pappersversionen av Trafikmagasinet (så närma man kan komma) och Perstad och Glennings aura verkar vila lite över testet (Glenning i en Exige, det hade varit en syn). Intressana bilar men väldigt dåligt (eller avsaknad av) fokus. Detta är en mycket blek kopia av Britians best handling car där de verkligen gick in för uppgiften. Att en viss liten bil vann över GT3an där spelar inte in alls, jag lovar ![]() ![]() Det hade gått att göra nåt mycket bättre med denna samling bilar. Den danska motsvarigheten (de måste varit fler tidningar om detta) kanske kom fram till andra slutsatser? |
||||
Köpte också numret lite av en impulshandling, totalt bortkastade pengar känns det som. Det är väl journalister som kallas för den tredje statsmakten eller nå't.
Kul: ![]() ![]() Att de körde på Ring Knutstorp Att en svensk tidning kan rafsa ihop så många bilar för ett test Mitsubishin har så mycket respekt med sig att den kan vinna över dyrare ekipage Inte kul: ![]() ![]() Mazda RX-8 blev totalsågad Varierande väderlek, visst att avgöra vad som är kul bil är en sak men för att ge rättvisa åt testet bör förhållanden vara likvärdiga Att jag är skeptisk till journalister, de ska rapportera sanningen och lägga sina privata åsikter åt sidan och det har jag svårt att inbilla mig att de faktiskt gjort. Deras egna invanda värderingar präglar nog omdömen om respektive bilar Vid läsning får man uppfattning att de tappar fokus på vad det hela egentligen handlade om lite här och var _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6496 besök totalt |