Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 51454 besök totalt |
Har lagt till Elf. Vet inte om de andra har fått andra specar sen de lades in i listan. Sorterade rubbet på torr-kokpunkten _________________ ![]() |
||||
Eftersom jag är insöad på vätskor och oljor så tänkte jag tipsa om vad man kan köpa Castrol SRF ganska billigt:
http://www.sandtler.se 1L Castrol SRF kostar 415:- Hoppas det inte tas som störande reklam då det är brorsan som håller i siten... Nåt som jag märkt med SRFen är att den inte verkar vara lika aggresiv mot lack som andra bromsvätskor, kan vara bra om man råkar spilla lite... _________________ / Johan Tryggvesson BMWSC #338 BMW 321is -89, BMW 323i -79, Suzuki Swift Sport -16 |
||||
Kan lägga in ett tips om en ekonomivariant som är hyffsad (men inte kommer upp riktigt i samma klass som racingvätskorna). Iom rel lågt pris så har man råd att byta ofta och då funkar den ganska ok.
okQ8 Brakefluid Torr: 268 Våt: 165 _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||||
Jag har fått Elf i bilen och är attans oroad att det inte kommer hålla. Motul 600 funkar på min bil men det finns inte mycket marginal... Catsrol SRF funkar i alla väder. Men Elf vet jag inte. Som sagt oroad....
_________________ ![]() |
||||
Jag skulle nog byta, 45° är ganska stor skillnad... inte bara dom 45° (17% extra) man får också tänka på att ju varmare det blir desto enklare sker värmeutbytet mot luften också, så det är ännu skillnad i förbättring. Har ju utvecklat en spis en gång i tiden, upp till 250° kom vi lätt, men när plattan skulle upp i 300 så var det bra mycket mer än 17% mer effekt som vi fick trycka på. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Lägger till Delphi Racing, finns på mekonomen, 146.20:-/0,5l enl. mekonomen.se 310° torr 202 våt _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Lägger till Wilwood 570, AP Racing RBF 660 _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
PRF i listan? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
||||
http://www.lahega.se/msds_s/Bromsv%E _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
AP Racing PRF 660 var det korrekta, RBF måste varit tryckfelsnisse. Men KH säljer, just nu 252:-/halvliter. http://www.khmotorsport.se/shop/page _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
_________________ ![]() |
||||
KROON OIL. RBF, 199:-Torr <=300, wet <=200 C
Kan vara något till din lista Johan! ![]() _________________ Per Englund |
||||
Lyfter en gammal tråd som var ny för mig, jag la märke till det här stycket i trådstarten:
Nu undrar jag om jag ska vara orolig eller ej, eftersom jag har magnesiumok fram på min leksaksbil. Jag har jag inte reagerat på några speciella problem, kör med Biltemas DOT5.1 racingbromsvätska, stora bromsok och för liten huvudcylinder så det är alltid lite svampigt, men hur kollar jag upp om det är ett problem eller ej? Biltema är ju inte kända för sin djuplodande produktinformation ![]() _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 51454 besök totalt |