| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 CSL *såld*
|
4 besök senaste veckan (10409 totalt) |
|
SÄLJES: BMW M3 CSL *såld*
Såld Min tanke var att ha den här bilen i minst tio år. CSL'erna har redan börjat öka i värde ute i Europa och på några års sikt så var tanken att det i princip var en investering som jag kunde ha väldigt kul med samtidigt som värdet ökade. Så det känns lite såhär att sälja nu Men jag har fått ändrat läge i privatekonomin och man måste ju överväga att anpassa utgifterna till inkomsterna I år har jag snålat genom att ha den avställd förutom bara de dagar jag åkt på bilträff.
Så, vad om bilen då: Grundregeln har varit att hålla allt i topptrim. Aningens glapp i drivknutarna? På med nya drivaxlar. Tendens till glapp i spindel? Bytt. Stötdämparna gått en bit? Alla bytta till nya. Osv. Repa på en instegslist? Byt till nya. Ratten lite ofräsch efter nio tusen mil? Ny alcantara på den. Osv. Kopplingen är bytt innan jag köpte bilen. Stora standardförstärkningskitet gjort där bak i bilen för att en gång för alla stoppa bakvagnsbryggeinfästningssprickor (som alla E46 får...). Bytt till lågmilad diff. På maskinförsäkring har Vanos samt kammar och vippor byts till flång nya och toppen renoverats. Frasse på Bil & Motorteknik har annars pysslat om bilen sen jag köpte den. Bilen har nu gått 12,9 tusen mil. Men väldigt mycket bitar på bilen har bara gått ett eller två år. Bilen har bara servats med originalgrejer och är fullständigt original och oskruvad förutom: - kylslangar till frambromsarna (med kolfiberstosar från TMS) (lätt att återställa om man vill) - nedre stag i bakvagn i alu för att kunna få lite mer camber (originalstagen finns kvar) - Höger och vänster topplagring fram har bytt plats för lite extra camber - Performance Friction bromsbelägg Det sista som gjorts på bilen är fix efter en skada. Mest kosmetiskt dvs kofångare, strålkastare, baklampa, ny framskärm och rikta bakskärm längst ute i hörnan. Förutom kosmetik dessutom styrservogrejer och ett stötdämparben. Finns bilder i min (långa ) biltråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.phpBilen är 100% klarfixad efter skadan och helt i trim. Pris? Kolla runt på vänsterstyrda CSL'er och kom med ett realistiskt förslag? Finns en enda billig CSL i europa, en riktigt risig som gått över 20 tusen mil och är dåligt omlackad enligt annonsen, den kostar 30 tusen euro. Alla andra ligger på mellan 43 tusen euro och 69 tusen euro. Så om man ställer den mot bilar i Europa och Sverige (och lusläser annonserna om de andra bilarna noga) så bör min ligga på ett utgångspris runt 400-410 tusen kronor . Men bilen ska bort NU så jag är öppen för lite prutande. Skicka PM med prisförslag eller frågor. Du kommer aldrig kunna köpa en tajt o fin bra vänsterstyrd original CSL för mindre pengar än den här! Om du ger ett bud alltså
PS: Jag har en uppsjö olika fälgar till bilen. På bilden OZ Superleggera
Foton tagna av Kraniel för en artikel i Automobil om CSL + CSL:
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Re:
Har redan en bil till så nåt byte är i princip inte intressant. Men man kan ju alltid försöka ändå genom att skicka förslag via PM. Men bytesbilar över 100-150 tusen går inte alls.
_________________ Magnus Thomé
|
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 CSL *såld*
|
4 besök senaste veckan (10409 totalt) |

