Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-06 Coopersweden.se och Corvetteklubben på Superstage | 1 besök senaste veckan (4795 totalt) |
I söndags var vi några stycken från Coopersweden.se och Corvetteklubben som fick chansen att testa våra bilar lite på Bilsports Superstage vid Emmaboda.
Här är en första laddning bilder från i Söndags http://www.coopersweden.se/galleri/t Flera bilder och ev filmer kommer så småning om |
||
Lite reflektioner:
Testade både gatdäck i form av Dunlop Sport Maxx i dimensionen 215/40 17" samt R-däck, Dunlop D01J 205/50-16. Första rejäla snurrningen kom i första repan med R-däcken, troligvis bidragande orsak var att tempen i framdäcken var mycke högre än i bakdäcken. Det intressanta är att jag kör väldigt jämna tider, dom 8 sista reporna med Sport Maxx-däcken låg inom 1 sekund från varandra, när jag sen bytte till r-däcken blev tiderna 3 sekunder bättre och jag gjorde 3 repor som låg inom en sekund från varandra, fick sedan till en helt ok repa där jag kapade tiden ytterligare 2 sekunder.. Skulle vara intressant att jämföra tider när man får lite ordning på hjulvinklarna sen, -2,5 i camber bak och -0,5 fram har jag för mej att det är, (en bil hade över -3 grader i camber bak ) Sammanfattning: R-däck är underbara att köra med, kanske snäppet svårare och mindre förlåtande än gatdäcken, men jäklar vad roligt det blev att köra. Sport Maxx-däcken fungerande helt okej tycker jag, blev lite lite hala efter 3 repor på rakan då dom var så varma så man inte kunde ta på dom. Kontrollen var bra och däcken var ganska snälla med bra känsla. Chassit: Funkade utomordentligt bra tycker jag, understyrde nästan bara i vändningen samt sista svängen, blev också lite problem om man kom för fort i det långsamma partiet på vägen tillbaka, stötdämpare/fjädrar i fråga är KWs coilovers Variant 2 som är ställbara i höjd/hårthet. Vet inte vilken policy det är med avslöjande av exakta tider? Killarna i Corvetteklubben verkade också ha kul men kombinationen vridstark V8 samt automatlåda verkade vara en spännande kombination i SS |
||
Ingen! Såg precis på TopGear när de testade trimmade Minis. Såg kul ut! Bl.a en med 275 hk. Tror det var TransAm-klubben som hade liknande problem som Corvetterna. Vilka usla tider det blev. Hoppas ni hade skoj! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Tackar och tack Daniel för lånet av R-däcken, det var en upplevelse Jag kapade ju min tid från förra året med 10 sekunder Eftersom jag lagt upp tiden på superstagelistan skriver jag den här också 1.32.97 bidde det som bäst för mej, 1.37.03 som bäst med gatdäck. Satte en 1.34.45 repa som var intressant på så sätt att jag bromsade bort mej totalt i sista svängen och fortsatte rakt fram, för att sen köra tillbaka lite och sen i mål, så hade man fått till sista biten hade det gått fort för jag tapade minst ett par-tre sekunder på den missen... Tror att jag kan kapa ett par sekunder till på den tiden, skulle vara skitkul att se vad Gullabo hade gjort för tider med bilen Nu ser man fram emot några banträffar i sommar också |
||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php I korthet *ställbart KW-chassi *lite motortrim (c:a 220hk) *R-däck *Något lättad (-40kg cirka) *Tacklucka, klimatanläggning, stereo m.m. Fast jag tror att en orginal S med R-däck borde prestera liknande tider, tyvärr var den enda orginalbilen som körde en fabrikstrimmad S (Works) med 200hk istället för orginalets 163. |
||
|
||
http://www.coopersweden.se/galleri/t
Lite fler bilder från i söndags Inge kul att kolidera med en fågel i motorvägsfart+moms http://www.coopersweden.se/galleri/a |
||
Kul hade vi
Ett smakprov... Min egen pärla ... Johan har bråttom ... Håkans Works... Nästan standard ... Kolla flinet ... Uppställda för gruppfoto ... Kalla däck ... Fler kommer inom kort... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||
Det var en rätt kul dag, fast min näsa lär inte återhämta sig innan midsommar... Och vilken ågren man hade under lunchen över att jag inte fick köra. Men, men, min tid kommer
Fast jag är lite undrande över urvalet ibland Corvetterna. Kalmar län är rena Corvette-fästet numera, och det är några av dem som är rätt seriöst ihopskruvade (inte i klass med seanr, men hyggliga). Men av dem syntes inte ett spår... Hur känns det förresten nu Johan, när du inte kan skylla på att du är en drög bakom ratten längre? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Äh Övning ger färdighet, dom fick ju nästan släpa mig av banan |
||
Grattis till den fina tiden Johan
Det måste ha gått undan ordentligt själv fick jag ta i så det smaka blod i munnen , och ändå så slog du mig med några hundradelar Var du snabbast för dagen? Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Jo jag satte dagens snabbaste tid i en av dom sista reporna, dock gick det som sakt riktgt bra i en repa fram till sista svängen mot mål där jag missade totalt men ändå gled in på 1,34. Men man borde förbättr tiderna lite nu när man kört SS för andra gången Skulle som sakt vara kul att se vad Gullabo hade satt med bilen. Till nästa år blir det nog camberplates + nya stag bak så man kan finjustera hjulvinklarna lite också |
||
Eftersnack 2004-06-06 Coopersweden.se och Corvetteklubben på Superstage | 1 besök senaste veckan (4795 totalt) |