Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Nya Recarostolar säljes riktigt billigt
<<   1, 2, 3, 4   >>
22193 besök totalt
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: Nya bud!

B1 skrev:
...tänkte bara tala om att alla RECARo's rally/racing stolar har justerats ner i pris den senaste tiden.
Dessutom går det att få dem levererade hem till dörren - fraktfritt och med räntefri avbetalning...

Kolla med t.ex Speed Works i Haninge eller RPM i Södertälje.

Trots den prisjusteringen är det fortfarande betydligt dyrare.
T ex tar vi 4386 SEK för Furious, SpeedWorks tar 5600 SEK.
Vi tar 5654 SEK för Pole Position, SpeedWorks tar 7300 SEK
Vi tar 10 940 Pro Racer SP-G, SpeedWorks tar 14 000 SEK

Däremot är SpeedWorks väldigt billiga på Profi SP-G, det är bara frakten som kostar.
Jag tror jag beställer en bunt.
Citera
RPM Car Accessories
Södertälje
Här sen Jun 2004

Hos RPM's butiker och Speedworks kan man provsitta, få personlig service, och om man vill, dela upp köpet på räntefri delbetalning. Man har möjlighet att på ett enkelt sätt köpa tillbehör, underreden och mycket annat. Man kan också få hjälp vid eventuella problem.

Dessutom är det faktiskt ett skattebrott att sälja vidare utan att redogöra för momsen, som du säger dig "slippa undan".

Täby
    Här sen Feb 2003

Då får väl var och en bedöma om det är värt de extra pengarna att få den servicen då.

om jag tolkat andemeningen i den sista raden korrekt tror jag dock att jag vet ett ställe som jag inte tänker handla på...

Pengarna till Johan et al. går dock oavkortat till det välgörande ändamålet racing - så helt överlägset syfte. thumbs up

#24, #64, #88
    Citera
    johann
    Stockholm
    Här sen Nov 2002

Trådstartare
    RPM Car Accessories skrev:
    Hos RPM's butiker och Speedworks kan man provsitta, få personlig service, och om man vill, dela upp köpet på räntefri delbetalning. Man har möjlighet att på ett enkelt sätt köpa tillbehör, underreden och mycket annat. Man kan också få hjälp vid eventuella problem.

Magnus Thomé skrev:
    Privata annonser. Om du har företag så fråga mig först om det är ok att lägga upp en annons.

Dessutom är det faktiskt ett skattebrott att sälja vidare utan att redogöra för momsen, som du säger dig "slippa undan".

Nu får du väl åndå ta och ge dig?
      Var har jag skrivit att vi inte redogör för momsen eller att man slipper undan den?
      Säger nog mer om hur ni bedriver er verksamhet.
      Citera
      RPM Car Accessories
      Södertälje
      Här sen Jun 2004

AndersY skrev:
      Då får väl var och en bedöma om det är värt de extra pengarna att få den servicen då.

om jag tolkat andemeningen i den sista raden korrekt tror jag dock att jag vet ett ställe som jag inte tänker handla på...

Pengarna till Johan et al. går dock oavkortat till det välgörande ändamålet racing - så helt överlägset syfte. thumbs up

Visst, det får var och en bedöma själv. Och ja, du tolkade andemeningen korrekt. Jag har i och för sig funderat på att göra så att jag lägger ut varorna vi säljer i lite olika forum, dra nytta av våra inköpspriser, skippa i att redovisa momsen, säga upp personal och lokaler och låta våra kunder ta smällen om något strular. Om sen alla affärsidkare gör likadant, så blir ju alla glada.

Sen vill jag naturligtvis be om ursäkt för att jag är rak och tog upp det där med momsen, men jag tror att många kan förstå vad jag menar. Om inte annat så rör det sig troligen en del andra affärsidkare, deras personal, hyresvärdar och skattmasar även på detta forum.

Södertälje
      Här sen Jun 2004

johann skrev:

Magnus Thomé skrev:
      Privata annonser. Om du har företag så fråga mig först om det är ok att lägga upp en annons.

Nu får du väl åndå ta och ge dig?
        Var har jag skrivit att vi inte redogör för momsen eller att man slipper undan den?
        Säger nog mer om hur ni bedriver er verksamhet.

Jag känner mig bara lite bråkig idag.

Stockholm
        Här sen Nov 2002

Trådstartare
        Sen vill jag naturligtvis be om ursäkt för att jag är rak och tog upp det där med momsen, men jag tror att många kan förstå vad jag menar. Om inte annat så rör det sig troligen en del andra affärsidkare, deras personal, hyresvärdar och skattmasar även på detta forum.

om vi säljer stolar som företag så är det klart att vi redovisar moms som alla andra företag, det finns ju ingen anledning att inte göra det. Så vad försöker du säga med ditt tafatta försök till smutskastning?
        Men egentligen borde vi tacka dig för du visar prov på bristande affärsetik, det gynnar bara oss.
        Citera
        AndersY
        Täby
        Här sen Feb 2003

Visst, det får var och en bedöma själv. Och ja, du tolkade andemeningen korrekt. Jag har i och för sig funderat på att göra så att jag lägger ut varorna vi säljer i lite olika forum, dra nytta av våra inköpspriser, skippa i att redovisa momsen, säga upp personal och lokaler och låta våra kunder ta smällen om något strular. Om sen alla affärsidkare gör likadant, så blir ju alla glada.

Nu handlar det inte om nåt återförsäljarföretag utan om en rejsa-kompis som säljer stolar billigt till andra rejsa-kompisar och därigenom får lite pengar över till det egna rejsandet. Fördyrande mellanhänder finns det alldeles för många av i racingbranschen.

Eftersom du verkar vara så noga med regler så antar jag att du följt Magnus forumregel om att kontakta honom innan du lägger ut företagsannonser här också, eller? Annars står det väl dig och andra fritt att säga upp personal samt lokaler och lägga ut annonserna på olika forum istället, förutsatt att forumägarna ger sitt tillstånd. Kanske skulle funka ypperligt? om det är brittisk moms eller svensk gör ju inte någon jätteskillnad och dessutom är det väl dessutom en tolkningsfråga ifrån var olika delar egentligen säljs, då teamet t.ex. inte nödvändigtvis är placerat i Sverige. Att det ändå finns butker som betalar hyra och personal beror på att det uppenbart finns ett behov av det och eftersom det finns det kommer de inte heller att upphöra. Finns inte behovet längre så får väl du och andra tjäna sina pengar på andra sätt - inte mer med det.

#24, #64, #88
        Citera
        Nisse Classon
        Lidköping
        Här sen Nov 2002

Jag har försökt få tag på Magnus, men misslyckats.
        Jag ger mig inte in i leken mer än att hålla med Anders Y om att RPM C A inte följt reglerna om företagsannonser och föreslår att ni tar det lite lugnt med kommentarer om varandras verksamheter.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
        Citera
        B1
        Stockholm
        Här sen Jun 2004

Ny på att skriva
        inlägg i forumet

Ojdå...

Jag som bara ville tipsa om alternativ....

Vad fel det blev...

"om man åker på ställ kan man inte få sladd!"
        Citera
        RPM Car Accessories
        Södertälje
        Här sen Jun 2004

Jag backar gärna ett steg och ber om ursäkt om mina inlägg gjort någon irriterad eller upprörd.

Ljungby
        Här sen Jul 2003

Jag backar gärna ett steg och ber om ursäkt om mina inlägg gjort någon irriterad eller upprörd.

En ursäkt är ju alltid en ursäkt men frågan är om skadan inte redan är skedd?

Väldigt få inlägg på Rejsa har den tråkiga tonen som de har haft i denna disskussion..

Peter Gutniak
        Stockholm
        Här sen Mar 2003

För att till syvende och sidst förklara affärsupplägget tog jag mig friheten att kopiera det som Johan skrivit tidigare i denna tråd till en enda sammanhängande text:

"Jag kan sälja Recaro race-stolar till priser som ligger en bra bit under listpriset i England. Listpriset i England är redan betydligt billigare än KH:s priser. Den lilla vinst jag gör går oavkortat till racingen, dvs snudd på välgörande ändamål. "

"...jag tar hem grejerna själv från England och har ett väldigt bra upplägg här i Sverige, snarare kan det vara en fördel för privatpersoner att de (stolarna alltså) kommer från ett land med lägre moms."

"ok, så här funkar det. Jag har frakten snudd på gratis i Sverige genom en sponsor. Sen tillkommer frakten från UK, exakt hur mycket det blir beror på hur bråttom det är. Är det inte bråttom kan jag samla ihop beställningar till en större sändning som jag hämtar själv, då handlar det om liknande kostnader som normal fraktkostnad i Sverige. Är det bråttom så blir fraktkostnaden i vilket fall som helst betydligt billigare än om man beställer ifrån Recaro UK eftersom jag har så låga kostnader för frakten i Sverige. Demon Tweeks tar ca 500 SEK så det ger väl en indikation på var det kan hamna."

Det handlar alltså inte om någon typ av skattesmitning, slavarbetare från Uzbekistan eller en källarlokal i Bortre Kongolesien. Stolarna är inte heller tillverkade av flinka kinesiska barnfingrar. Johan har helt enkelt riggat mycket fördelaktiga priser på stolar från England och frakten hit, och köper in dem på beställning. Svårare än så är det inte.

Nu kanske det är dags att återgå till det som är intressant, nämligen att sälja stolar. Vad vet jag. RPM kanske är intresserade av att köpa in stolarna billigare och därmed samtidigt sponsra Team Schwedenkreuz...??? Det vore väl en riktigt bra affär för alla inblandade? Eller? Vad säger du Peter?

www.sticka.se
        www.schwedenkreuz.net
        Citera
        RPM Car Accessories
        Södertälje
        Här sen Jun 2004

Jag var faktiskt mest retsam. Stolarna har jag nog rätt kanaler för, men tack för erbjudandet. Vi kan kanske stödja Team Schwedenkreuz på annat sätt.

Stockholm
        Här sen Nov 2002

Forumägare
        Forumägare

Här var det livat i luckan

Peter Jynnesjö >

Tråkigt att du kliver in och skriver dina första inlägg här på Rejsa.nu med en såpass tråkig ton och dessutom gör reklam för ditt företag utan att fråga mig ÖHT. Visserligen bra att du backar sen men "jag känner mig bara lite bråkig idag" låter iaf i mina öron som en väldigt konstig kommentar efter att du tidigare t.o.m. insinuerat skattebrott...

--------

Nu låter vi den här tråden återgå till vad den egentligen handlar om thumbs up

/Magnus Thomé

PS:
        Peter Jynnesjö, du kan väl skicka mig ett PM eller email om du vill säga något mer i den här frågan. Du är förstås jättevälkommen att fortsätta skriva på forumet (kanske inte i den här tråden dock ) bara du följer forumreglerna och har en trevlig ton. Jag gillar inte när folk tjafsar och inte kan vara trevliga mot varandra när de sitter i min soffa!

PPS:
        Sorry Nisse. Jag var upptagen med att köra en Porsche GT3 på Mantorp

Stockholm
        Här sen Mar 2003

Det är lugnt, Peter. PM:a mig eller Johan om du har lust så kan vi ju diskutera saken närmare. Trots allt så har vi i teamet rätt stora möjligheter att kunna marknadsföra olika företag, framförallt med tanke på det stora svenska och internationella mediaintresset för teamet.

thumbs up

www.sticka.se
        www.schwedenkreuz.net
        Citera
        RS 1800
        Göteborg
        Här sen Feb 2003

Johann - Står detta erbjudande fortfarande kvar, stämmer priserna fortfarande. Är intresseread av två Recaro Furious senare iår. Du kan val skicka mig et PM /Mikael

johann
        Stockholm
        Här sen Nov 2002

Trådstartare
        Japp priserna gäller fortfarande.
        Citera
        joakim_adolfson
        Vallentuna
        Här sen Mar 2003

Hej Johan,

Har du möjlighet att få tag i halvfabrikat, söker detta då stolen ändå skall lackas och kläs om.

// joakim

Stockholm
        Här sen Nov 2002

Trådstartare
        joakim_adolfson skrev:
        Hej Johan,

Har du möjlighet att få ta i halvfabrikat, söker detta då stolen ändå skall lackas och kläs om.

// joakim

Tyvärr inte men det kan gå att ordna en stol i den färg du vill ha.
        Citera
        Andersson
        Emmaboda
        Här sen Mar 2004

Är intres. av två Furious stolar, har aldrig suttit i en sån här stol så man är ju lite nyfiken på hur dom är, om man jämnför dom med Sparcos EVo stolar?

S: Nya Recarostolar säljes riktigt billigt
        <<   1, 2, 3, 4   >>
        22193 besök totalt
        Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande