| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Mod: SCC till F1C
|
8470 besök totalt |
Tycker du ska satsa på den varianten som de har med windows installer annars är man tvungen att ladda hem 3 olika filer som jag förstått det. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Jag skulle också rekomendera windows installer, men jag skulle också föreslå att du tankar med bittorent. Det brukar gå ganska snabbt och så slipper du vara medlem på boomtown.
Du måste dock ha en bittorrent klient. Jag kör ABC, funkar finfint. http://prdownloads.sourceforge.net/p Sen är det bara att tanka hem denna fil och öppna med ABC. Det är lättare än vad det låter http://rsdg.racesimcentral.com/downl Lycka till! _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Hmmm,verkar vara mycket strul med banor än så länge i SCC.Gick in i ett rum med Ringen men när jag skulle kolla setupsen så laddade det om till Sebring???
|
||
|
Körde nyss Chatham 0.35.601 på varvet och det med ett par öl i kroppen.Vad har ni andra kört på denna bana?
|
||
Jag fick med hjälp av en kompis hem en mapp med 11 st RAR- filer som "packar upp sig själv" och det funka perfekt! Men i Cockpit kameran så ser jag ingen kaross varken rakt fram eller i backspeglarna. Däremot ser jag ratten och speglarna, men inget annat.
EDIT: Läste i RaceSimCentrals forum att man måste ha player car detail på FULL och inte på HIGH.. |
||
|
Måste medge att SCC börjar kliva in i samma liga som PTC för mig,körde nyss Suzuka med Kavic,Nypan och Barneby och jag hade det tufft att få till setupsen.Vissa banor får jag till det perfekt men sen som Suzuka höll jag på i 50 minuter och var i alla fall 2,5 sekunder bakom Kavic och Barneby var sååå snabb men han försvann när vi hade racet
men kul att det skiljer så mycket på banorna i setups,PTC är det lättare med setupsen i alla fall för mig
|
||
|
Jag hann dock inte med att raca. Raca kan jag göra när jag vill, men det är inte alltid det bjuds på nybakad äppelpaj
Hur gick det för er efter att jag lämnat, lyckades du ta min 1:51:8 tid Kavic? _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Nej Barneby det klarade jag inte av ,har inte fått till setupsen riktigt än,Men vi vet ju att du är duktig på att köra så det är inte så farligt att vara så nära i alla fall l
Schumi van racet,jag snurade bort mej lol ,det gjorde han med men vann i alla fal _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Är det någon som har en förklaring till varför jag får felmeddelande att F1C har stör på ett fel när jag kör SCC online??Det kan hända en eller två gånget på en timma,+ att det återgår till F1RST2 om jag kör där
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
? _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Kavic vann stort i kväll på Grand Valley,vet ej hur många gånger jag snurrade men varje gång jag snurrade så burnade jag runt till rätt spår igen och vips så var bakhjulen slut
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Mod: SCC till F1C
|
8470 besök totalt |