Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3, ... 31, 32, 33 >> 5 besök senaste veckan (218585 totalt) |
Precis, just av den anledningen jag investerade i termostat styrd olje kylar kitt Kanske skulle se över en termostat till vatten sidan också, som öppnar lite tidigare, men precis som dig så använder jag ju bilen till vanlig sommar åka också, så de måste ju ligga på en rimlig nivå. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Kom på att de måste kollas över en riktig skvalp plåt också till sumpen.
Undrar om inte Moroso skulle kunna vara vinaren. eller nå annat alternativ Finns ju en del att välja på? Men Måste helt klart ses över, känns onödigt att chansa även fast FA20 motorn är bättre i de avseendet än EJ serien. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Ja och så var de ju de där med broms kylningen.
Tror jag lär behöva de i alla fall, för så här ser beläggen ut i fram, strunta i skivan, tvättade bilen innan jag körde in den på vinter idet Observera att beläggen fram såg ut som beläggen bak, innan de begav sig, enda skillnaden är att jag kört med hc800+ i fram och 400 i bak. Har varit riktigt nöjd med hur beläggen presterat, aldrig varit några överraskningar, och när dom väl börjat tappa lite bet i slutet av ett pass, så är de väldigt lite och förutsägbart. Men man börjar ju fundera, när de ser ut som beläggen fram i princip har brunnit (gummi bälgar och liknande har faktiskt klarat sig, dock blivit lite hårdare tycker jag mig känna, så ett bytte står på listan) Och i bak ser de nytt ut. Men enligt dom större forumen för FRS/GT86/BRZ så ska man ju ej blanda belägg på dessa bilar tydligen, utan köra samma bak som fram, då de annars sabbar broms biasen enligt dom som åker FRS cup och TA med dessa bilar? Som sagt, har ju även gjort klart allt för broms kylningen. Men nu börjar jag tvivla på att de går att få dit, finns inget bra ställe att dra slangarna förbi innerskärmarna, utan att hjulen tar i, vid fult ratt utslag, eller funkar de ändå tro, om jag skulle platta slangarna lite så går de nog fritt i och för sig, tankar på de? Lite bilder på dom o lackerade intagen. Tog tyvärr ingen bild på motsvarande som ska på broms sköldarna. Annars om de inte skulle funka, så får man vell göra som vissa andra har gjort och köpa sig Porsche gt3 luft skopor till bromsarna, funkar tydligen ganska bra att moda dit dom på armarna. Eller så gör jag egna helt enkelt, har ju tillgång till en hel del material på jobbet _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Har för mig att de här bilarna är ganska lätta från fabrik men jag är nyfiken på vad det går att få ned dem till med fullbur och utan inredning? Något du känner till? Dvs tävlingsvikt.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Håller till i Söderhamn, Gävleborgs kusten, så är ju en bit i mellan oss tyvärr Men kanske hinner på varandra på någon bana i sommar _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Jo står 1310kg på transport styrelsen, tänkte jag skulle försöka väga min i sommar, och se vart man hamnar med delar man byter ut nu. Gt86 cup bilarna vägger tydligen in på 1204kg, men dom får ju inte göra så över drivet mycket åt sin vikt, går ju efter reglemente. och en Toyota 86 cs R3 rally bil, klassar tydligen in på 1080kg. Finns att skåda här, tycker de är märkligt att inte sverige har intresse av Toyota gt86 cup, verkar ju vara ganska biliga cup och bilar att driva? http://www.toyota-motorsport.com/mot Annars har du ju Toyota TRDs egna projekt bil, Griffon på 980kg, som för övrigt satte snabbare tid på tsukuba än en ferrari 458 italia körde tydligen 58,407 sek. http://www.youtube.com/watch?v=G1Tue _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Fick äntligen ett packet i dag.
De var ganska manhandled kan man ju säga, men plocka upp och inspektera allt och de verkade vara i sin ordning Setrab kylare och mocal termostat, märks att Perrin är en kvalitets firma och riktigt bra och genomtänkt som vanligt, när man köper något från dom. Men varför envisas dom med att skicka med dessa stickers, med allt dom säljer Har man ju lite mer roligt att pyssla med i alla fall _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Har ju funderingar på att bygga en difuser bak.
Dessa bilar är väldigt slät och inkapslad under till, så frågan är ju om de är värt att göra nå dito vid bak axeln fram till baken på bilen, hade vell mest tänkt mig en krumad Alu plåt med nå små fenor på, för att stänga ute vinden runt bak axeln och ljud dämparna. Vad tror folket som är lite mer insat i sånt här _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Ja då har de vell hänt lite i gen, men ska jag vara ärlig, så är de trögt nu.
Har kämpat med tennis armbåge i över ett år och nu på slutet har de blivit olidligt, är inte längre muskler och festen som trilskas utan de är i leden nu mer, också tappar jag känseln i tummen och fingrarna i mellan åt, vet fan inte vad jag ska göra med armen snart, nätterna är värst då jag vaknar hela tiden så fort man rör armen Och vore inte de nog, så pajade jag vänster knä för 3 gången i veckan, man blir ju så jäkla less så jag vet inte vad, blir förmodligen min femte knä operation A ja nu skiter vi i kroppen en stund och koncentrerar oss på de som faktiskt är roligt Installerade oljekylaren med tillbehör utan nå större motgångar. Sen passade jag på att även instalera min innovate mtx-d olje tryck och temp mätare, fick göra lite egna lösningar innan jag fick de som jag ville, men de vart bra till slut. Efter de tog jag mig en titt på hur HKS och den kända egengjorda moden på luft snorkeln kunde kanske göras bättre och visst gick de. upptäckte fort att original kanaler i krock balken och frigoliten var för att just få upp luften till snorkeln och en ide födes om att göra de lite bättre, så för att få någon så när kvitto på att de funkar, klippte jag väldigt tunna fransar av papper och tejpade över original kanalerna och efter mod och de vart ett större flöde Så här gjorde ja i alla fall. på kanten som den tejpade pilen pekar, träffar luft strömmen krock balken original, för att skicka luft upp till snorkeln. Skar sedan till och limmade i bitarna jag fick över från frigoliten, för att få en slätare passage. Sen började jag tillverkningen av en alu plåt som bokades i olika sektioner för att styra luften och få lite mer luft ner i från med upp till filtret. Gjorde sedan en version 2.0 på plåten, som inte var lika illa tilltygad och finare bockat samt även lite längre, moddade även om snorkeln för att passa till de nya. Började även på en version 2 på catch tankarna till vevhuset och topparna. De var allt för närvarande _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Har faktist ingen anning varför dom blir så satans stora
Använder mig av laddaupp, kanske är där felet ligger. Någon som är duktig på datorer och kan förklara hur jag får mindre bilder, för jag är allt annat än duktig _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Tack så mycket för hjälpen, fan vad jag har krånglat till de för, när de var så smidigt som de var
Nu gäller de bara att göra lika med alla bilderna i min tråd _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3, ... 31, 32, 33 >> 5 besök senaste veckan (218585 totalt) |