Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Presentation
<<   1, 2, 3, 4   >>
10081 besök totalt
Nettan

Här sen Maj 2004

Ida skrev:
Hej!

Japp verkligen dags för en tråd för bara oss tjejer...

Jag heter Ida är 29år och bor i Jönköping, kör en Saab 9-3 Aero, som jag uppgraderar efter vad ekonomin tillåter...

Måste säga att jag är mäkta imponerad av er, efter att ha läst era inlägg. Jag kör ju bara rakt fram (201 och 402), bana är ingen idé för mig...
Vi har ju inte haft så mkt lagliga alternativ, så min "karriär" började med icke så lagliga race. Men förra året började jag köra Blackrace och det var ju kul att få tid på bilen. I år körde jag även på Vårgårda, som streetlegal anordnade. De kommer ha en 2-dgrs.tävling 10-11/7 - bara att anmäla er...
I helgen bär det av till Linköping igen - de har en skön 402m's sträcka!
och tjejer visst är det kul att höra grabbarnas bortförklaringar när de inte vinner!!
Ha de nice alla!
`

Ska du köra på Tullinge på lördag?

Jkpg
Här sen Jun 2004

Näpp, ska däremot köra i Linköping på Lördag... Du?

Lena Kvist
Bromma
Här sen Maj 2004

Hej, jag heter Lena Kvist.

Jag är gift med Lasse Falk som är frekvent här på forumet. Det är väl delvis hans "fel" att jag registrerat mig här.
Har tidigare i livet kört ganska mycket MC. Jag har också pysslat lite med utbildning inom Stockholms Trafiksäkerhetsförenings.
Det rejsigaste jag kört hittills är nog en "riktig" 6-växlad 125cc-kart. Gick undan rätt ordentligt. Hade lite problem med att få till växlandet, men det gick ändå faktisk över förväntan. Har också provat på hyrkart någon gång då och då. Har åkt som passagerare på ringen några gånger. Vi har en tendens att hamna där på semestern… Borde väl köra några varv själv någon gång.

Till vardags åker jag en Renault Clio Sport. En liten pigg bil som är kul att köra. Lasse brukar stjäla den framför näsan på mig och dra iväg på diverse slalom och banträffar. Vi har i garaget även en Seven. Meningen är väl att den ska göras i ordning så småningom för att ersätta Clion som banträffs och slalombil.

Eftersom jag engagerar mig rätt hårt i ungarnas aktiviteter, båda tävlar i sina respektiver sportgrenar, så har jag tyvärr inte haft tid att utveckla mitt bil och MC intresse på senare år. Men vartefter de växer så frigörs tid… Tänkte följa med och prova konbana med Clion på Lunda nu vid nästa tillfälle…

om en tjejbanträff kommer till stånd skulle jag gärna vilja komma med och prova bankörning ordentligt.

Citera
Emman
sthlm norrort
Här sen Jun 2004

Nettan skrev:
Emman skrev:
så va det jag då
Emelie heter jag, bor i norra sthlm och är 21 år gammal. jag har en toyota mr2 gti -93 som tyvärr fått stå hela sommaren för lackjobb som aldrig tycks bli klart. mr2an har dock fått en hel del godis på sig
jag har även en honda civic sedan -92 som andra/vinterbil, mycket söt liten sak
kört banracing två gånger och hade planer på att det skulle blir fler samt att ta licens i år men hmmm tja krävs en bil för det å mr2an står nerplockad i 3 miljoner delar

Är du med i Hondaklubben?

hmm ja jo....

Citera
Nettan

Här sen Maj 2004

Me too....

sthlm norrort
Här sen Jun 2004

Nettan skrev:
Me too....

vet...hur många finns det av oss som e här...odsen att två emman med mr2a finns är rätt liten...oddsen för två honda nettan e rätt små oxå

Citera
Malla
Stockholm
Här sen Jul 2004

Hej hopp alla brudar!
Nu har jag suttit och läst alla fina presentationer......
Så här kommer min oxå. Jag är 23 bor i bromma och även jag har min sambo att skylla på när det gäller banrace. Vi kör en pugge 206gti den börjar bli riktigt kul att köra efter lite smått och gott. Så jag har kört två gånger en typ ss på lunda och sen på gälleråsen. Det var hur kul som helst.
Jag ska faktiskt köra på emmaboda 21 augusti för bilsport ska bli skitkul.
Hoppas verkligen att det kommer bli en träff för oss brudar......Slutet på augusti början av september borde vara ok för dom flesta med tanke på semestrar och sånt?
Ha det bäst
// Malin

Stockholm
Här sen Jun 2004

Ja då var det jag då!

Alexandra heter jag och har varit medlem i Porscheklubben i ca 6(?) år. Bilintresset startade ordentligt när jag började läsa farkostteknik på KTH och träffade min nuvarande man, Jonas. Han doktorerar numera inom fordonsdynamik och har visst blivit kallad för "allsmäktig guru" på forumet, så det blir en del bilsnack hemma. ;-)

I garaget har vi tre 911:or och en 944. Två av 911:orna är racebilar (en i delar och en som oftast är körbar), en 911 är en glassätarbil (lila 911 S Targa från 72, tyvärr ej körbar än) och 944:an är vardagsbilen. 944:an kommer dock snart vara till salu eftersom vi har tröttnat på alla stöld och inbrottsförsök som en sådan bil för med sig i Sthlms innerstad. Så nu har vi även blivit stolta ägare till en riktigt svenssonbil!

Jag tog banåkarlicens i våras men har inte hunnit med att tävla än, det har jag än så länge lämnat åt Jonas. Diverse banmöten och slalomar med Porscheklubben har det dock blivit och på vintrarna låtsaskör jag en del hyrkart. Eftersom mina andra intressen paddling och ridning tar en del tid så hinner jag tyvärr inte rikigt lägga ner riktigt så mycket tid som jag önskar på bilåkandet.

Sedan december jobbar jag på Öhlins Racing där jag konstruerar stötdämpare till offroadmotorcyklar, ATV:er och snöskotrar. Vilket innebär att jag även börjar få upp ögonen för tvåhjuliga farkoster. (och ja Porschen har Öhlinare... )

Vi hörs snart igen!

Stockholm
Här sen Maj 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Min sambo känner din man... *onödigt vetande*

*svamlar vidare* Han hälsar så mycket...han heter Michael Liljeberg...(motorcykelbärgaren)...

Stockholm
Här sen Jun 2004

Michael har till och med jag hört talas om. Det var en smart idé han kom upp med tycker jag.

Stockholm
Här sen Jul 2004

Caroline skrev:
Tänkte inte vara sämre än alla andra än att jag också presenterar mig!
Caroline heter jag, körde en 986 S som såldes i förra veckan. Blir förhoppningsvis något roligare framöver :-)
Är född 84a, pluggar och jobbar..

En fråga caroline. Eftersom jag pluggar oxå så kan jag förstå att man har lite pengar.
Men hur kan man ha råd med en 986 om man pluggar
Vilken sorts bil blir det härnäst?

Sthlm
Här sen Mar 2004

En fråga caroline. Eftersom jag pluggar oxå så kan jag förstå att man har lite pengar.
Men hur kan man ha råd med en 986 om man pluggar
Vilken sorts bil blir det härnäst?[/quote]

Blir en 996 som förhoppningsvis kommer till Sverige denna vecka, ser framemot det

Porsche 996

www.porscheklubben.se
Citera
Malla
Stockholm
Här sen Jul 2004

Den stora frågan kvarstår hur har du råd
Jag har knappt pengar till busskort....

Uppsala
Här sen Jun 2004

Hejsan, passar på att presentera mej jag också, när vi nu har fått en egen liten del här.

Jag heter Jenny Wallberg,24 år, och bor som så många andra i Sthlmstrakten, dock är jag hitflyttad från Dalarna sen några år tillbaka. Så som bilden säger så ligger rally mej närmast om härtat, men jag kör även racing (har tävlat lite långlopp i Linköpig).
Pärlan är en EVo VI TME som får gå vinter som sommar, bana som sjöis.. mao, den får gå en del..
En del Japanträffar har det blivit och även någon nattlig RS. Har även tagit mej ner och rastat bilen på "Ringen", vilket har varit vanebildande, så fler vändor blir det!

Som enda tjej i Evoklubben så har det varit lite ensamt och grabbigt på träffarna , så visst vore det väl kul om vi här kunde ordna någon träff då och då.

Framöver ligger en önskan att köpa rallybil, förmodligen något bakhjulsdrivet och börja köra mer MC på bana.

Lite kort om mej

Mvh Jenny

Här sen Maj 2004

Hihi...vi har samma efternamn...

Uppsala
Här sen Jun 2004

Nettan skrev:
Hihi...vi har samma efternamn...

..och vad är oddsen för det säg..?

Göteborg
Här sen Aug 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

OK! Då får jag också ta chansen & presentera mig...
Alldeles nybliven Rejsa medlem & även i detta fall är det sambons fel...

Jag heter Jenny & är 30år, bor i Göteborg! Det är Porsche som gäller för min del & PCS.
Det står en Röd 944 i garaget som sambon lovat att jag skall få "låna" på banmöten nästa år... Själv kör han en Gul 924.
Vi får väl se om även jag blir såpass biten att det blir banracing också... vem vet!

Tuta & kör!

Österlen Skåne Län
Här sen Okt 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Jaha, då har man gåt igenom tråden och kommit på att man INTE ÄR ENSAM att som tjej ha ett brinnande bilintresse.

Min första dag på rejsa, blev "inbjuden av Jani Hast" från GTIklubben och skrev in mig här också

Jag heter Carina, jobbar på ett försäkringsbolag som skadereglerare sedan många år tillbaka.
Jag är 38 år, har två barn 13 och 5 år gamla, bor ensam i 2parhus" som delas med min lillebror som hjälpt mig massor så jag blev "fri" från elände med ett inte så roligt X.

Min lillebror och min far (båda smeder med enormt bilintresse som smittat under hela uppväxten) väckte upp intresset igen som jag haft för bilar sedan barnsben och jag köpte en Passat G60 Syncro i Maj nu i år. Mer info om den kan ni få på min domän och hemsida www.g60.se.

Har inte kört bana ännu men väl provat halkbanan med bilen och det va riktigt skoj.
Har haft körkort sedan 86 så det är ett tag nu. (ingen fortkörningsbot än, men det kommer nog med denna bil kan jag tänka mig )

Nu under vintern så läggs det ner en mindre förmögenhet på bilen för att både kunna vara med att tävla i billjud (sasca) och även för att prova på bankörning.

Har haft en hög bilar ihop med mitt X, men mer folkliga standardbilar.

Nu har jag som sagt min ögonsten Passaten och en nyinköpt Golf MK2 från 92 (även den ovanlig) som ska transportera en till och från affär/dagis/skola/aktiviteter/affär OCH garaget

Vad mer kan man säga om mig... Älskar mina barn, mitt jobb och min tillvaro mer än någonsin tidigare och hoppas på en roligare framtid och mer tid för mig och barnen tillsammans än det va med den jag bodde med som tog 100% av allt för att vara nöjd.

Hoppas på många roliga "samtal" med er och alla andra på rejsa och mitt eget forum men mest ser jag fram mot nästa vår då allting ska ihop till en otroligt efterlängtad tid sedan många år tillbaka.

Nä trött på att skriva om mig, ni är säkert lika trötta på att läsa om det också nu

/Carina

Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Välkomna!

Hoppas vi kan få lite fart på brudforumet till våren... och planera in en banträff..

Teflonplan
Här sen Okt 2004

Aloha!

Hej på er!

Så har även jag trillat in här.
Barbra heter jag, känner mig med mina 29 år rätt gammal (tack frk Indianturbo för räddningen!) och har haft körkort i hela 11 år. Utan att ha blivit av med det en enda gång! Säger nog mer om kvalitén på trafikövervakningen än om min bilkörning...

Är gift med Daniel (Kraniel här på rejsa) och därmed också med en Alfa 1750 GTV Turbo, som jag dock ännu inte introducerats för. Tidigare hade karln en attans söt Se7en-replika, som jag föll för ung. lika hårt som jag föll för Daniel...
Men den har nu vandrat vidare och istället så står det en söt liten Alfa i garaget. Dessutom äger vi en tonårig katt (Jaguar) som trilskas lite typiskt brittiskt charmigt ibland.

Banåkning har jag inte hunnit med ännu, om man inte räknar en lätt spektakulär avåkning i en "Hult Healy" på Knutan i fjol. Men mer hoppas jag det ska bli. Ja, inte avåkningar, alltså... Ska försöka komma ihåg att svänga nästa gång (och att alltid köra med racingskor!).

Vore väldigt kul om det ordnas något där både blåbär som jag och mer erfarna bensinbabes är med! Jag hakar på!!

Kör med:
Citera
heLLen
Sthlm
Här sen Okt 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hallå!

Satt å surfa runt lite och hittade hit.. såg att den här tråden va rätt gammal, men jag tänkte att jag ändå skulle passa på att presentera mig...

Heter Helene (hellen) är 22 år gammal (-83:a)
Bor norr om sthlm, flyttar i mars med min pojkvän till kungsängen.
Kör/äger en Audi TT sen ett år tillbaka, d var min drömbil å jag älskar varje sekund jag sitter i den!!

Jobbar på min fars firma www.brotec.nu en rekond/bilservice firma. Som håller på med Lackkonservering DITEC, Solfilm å mycket annat! Jag har för några månader sen fått reda på att jag har diskbråck å kan inte längre jobba med bilarna som jag gjorde tidigare. Nu är jag sjukskriven, med förhoppning om att slippa göra en steloperation så tränar jag hos en sjukgymnast ett par ggr i veckan.

Bil intresset har alltid funnits med mig, har vuxit upp på Brotec, då pappa startade firman när jag var 7 år.. Min bror har även en del med d att göra då han alltid haft "häftiga bilar" i mina ögon..

Audi TT var som sagt min drömbil å jag håller på nu under våren att samla ihop till 19" fälgar, vinge och front. Hade 18" på i somras, sålde dom och köpte personlig reg plåt: HELLEN
så om ni ser en svart TT med HELLEN så e d jag!!

Framåt våren så planerar jag att tillsammans med min pojkvän att ta ban-licens och åka på några roliga banträffar och även kanske nån kul driving-school..

Bilder på bilen och mig... www.hellen-tt.se

//hellen

Presentation
<<   1, 2, 3, 4   >>
10081 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande