| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp mig välja fjäderben!
|
1451 besök totalt |
|
Jag har beslutat mig att köpa coilovers till min E28. I min budget passar tex D2, XYZ mfl. Någon som har tips? Är / var lite extra sugen på XYZ iom att leverantören själv pysslar med racing. MEN det är ju omöjligt att få kontakt med dom så intresset börjar svalna. _________________ Henrik Braun, TURBO M535 E28 -86 242 M5 |
||
|
Ksport Racing, xyz samt d2 = exakt samma. Det som skiljer dessa åt är färgsättningen.
Samma specifikationer, artikelnummer etc. Ksport Racing har kampanj via Raidopower i stockholm (mig) som pågår till och med 15 December: http://www.raidopower.se/egensida/ks d2 har också motsvarande kampanj via sp i göteborg (bmw e28 8495kr/kit inkl moms) XYZ har ingen generalagent i Sverige och säljs av flera olika återförsäljare, ingen pågående kampanj vad jag känner till. _________________ Andreas Hedström |
||
|
Vet inte om det stämmer men tycker mig fått höra från flera håll att XYZ är något grövre dimensionerade än ksport/d2. Jag hade XYZ på min Miata och tyckte de funkade helt ok. Men supporten verkar vara lite tveksam.
Kör BC på MR2:an nu vilket väl är håret dyrare än ovan nämnda men är enormt nöjd med dem. _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||
|
Re:
Stämmer ej, exakt samma spec på Ksport Racing/d2/xyz. BC är i samma prisklass, dock tar de svenska ÅF lite mer betalt för kitten. Också från Taiwan, mycket mindre än företaget bakom Ksport/d2/xyz men på andra plats storleksmässigt av Taiwans många tillverkare av coilovers. Du har även t.ex Yellow som är riktigt billigt men verkar fungera bra det också. Supporten blir ju dock lite annorlunda, Ksport Racing/d2 har generalagenter i Sverige sedan 2006. BC har ingen generalagent, XYZ har ingen generalagent. De två sistnämnda har dock återförsäljare, även om mycket BC/XYZ tas in via de europeiska distributörerna i UK. Med vänlig hälsning En som varit på plats 3 gånger i Taiwan och besökt tillverkaren, samt träffar dom 1-3 gånger om året på olika mässor runt om i världen. _________________ Andreas Hedström |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1451 besök totalt |