Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (48183 totalt) |
Tackar för svar - jag vet att en kille här på rejsa gjorde något liknande med sin 190:a. Du får väl rapportera hur det blev så vet jag om det är värt besväret
![]() _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||||
Re:
Oki, nu är det problemet löst. Visade sig att HFM-sprutet har en egen ECU för både tomgång och cruise. Trodde den ECUn vara bara för cruise... ![]() Nu varvar bilen ordentligt. Och inte bara det, varvtalsspärren vid 4000rpm är också avklarad. Eller kanske finns den bara i automater ![]() _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
Re:
Bilen är nu provkörd och bl.a. funkar växelreglaget ypperlig. Bara att rekommendera. Lite litium-fett i mässingbussningarna gör det ännu smidigare. En base test på Ahvenisto Circuit gjordes också. Bilen går väldigt bra enligt mitt tycke. Det är ju trots allt en original M104 3,2L så när som på 2,5" freeflow avgassystem, ingen Kat och öppen luftfilter. Gick bra mot många AMG:n och superturbodieslar. Givetvis så kommer uppdateringar för bättre väghållning, däck, kränghämmare bak etc. Återkommer om det. ![]() ![]() ![]() ![]() mvh _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
Japp, riktigt roligt!
Det blir fräsigare både hit och dit. Har en to-do lista att bearbeta enl. base testen. 8x16 fälgar bl.a., hur fräsiga sen, får se ![]() _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
_________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
_________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
Bra bilder!
Rial fälgarna har jag också suktat på men aldrig rott iland en deal, grattis! Verkar som att vi har 407 bromsok då vårat cc mått är 10cm. Hur går planerna nu med inredning osv? Mer bilder! EDIT: ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
Re:
Tackar, Rial är ok tycker jag. Skall fixa till dom lite bara, kanske inte guld men ändå. Ja, jag tror också att era ok är 406 V6. Det finns med två olika cc-mått, beroende på årsmodell. Och har för mig att den senare V6 hade lite mera pulver, är dock inte 100%. Bilder kommer men inredning är inte prio just nu (blir tidsenliga Recaros). Vill få bromsarna dit först. Hur, ja-a... ![]() Btw, du skulle ju jobba fram en skiss på adaptern i helgen om inte jag minns fel ![]() ![]() _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
Re:
Guld kan man aldrig få för mycket av. Ok kan vara så ska undersöka de mer noga i helgen. Har de samma belägg och storlek bara olika cc mått? Adaptrar tror jag mig hinna med i helgen fått lite andra prioriteringar i helgen då vi sålt motorn men ska försöka hinna. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
Re:
Har ingen koll på beläggen, tyvärr. Vaddå, vad menas med att "vi sålt motorn"? Vilken motor, V8? Vad skall det bli nu? ![]() _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
Re:
Japp Sålt V8an, vi ska köra storebrorsan till din m104 dvs m103 som väger ca 70kg mindre. Bättre plats för tvångsmatning också ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Re:
Haha ![]() ![]() _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
Re:
Kompressor är inte fel samt mer "Mercedesaktigt" får se hur det blir för oss blir nog regbes och hela kitet. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
Re:
Dom var inte dyrare än dom du har. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Re:
Du har väl R129 oken? De är om jag inte missminner mig i gjutjärn medans dessa är i alu? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (48183 totalt) |