Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-30 Banträff Anderstorp | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10928 totalt) |
Jo, ute på banan var vi allt samtidigt. Körde nog runt 2.5 timma skulle jag gissa på så illa vore det annars. Där har vi också anledningen till att jag inte är så social i depån. Är inte där så mycket. Måste ju passa på så länge bilen går. Bättre att ses ute på banan. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Kul att se din bil på banan! Den är verkligen vacker att se på! Jag hoppas jag inte var i vägen för mycket. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Jag frågade en kille som fota litegrann, han sa: ja men i så fall kommer det ligga på rejsa... så antar att vi får vara lite tålmodiga & vänta på bilder. _________________ Anders Svensson |
||||
jag fotade ju lite själv förresten.. håll till godo!
Janne har fullt upp att torka glädetårarna i denna fantastiska maskin... ujuj vad det går.. mm.. varvvillig eller vad? lät fantastiskt gott! lustgas fanns det visst också... :woot: Audi.. fel tysk i mina ögon men det är ju bilar det med.. tror ni Miata är ? ni har fel... hjälm, vad är det ? skärpning arrangörer !!! _________________ Johan Dahl |
||||
Hej Anders, det var du och jag som pratades vid i korthet Jag fick en del bilder som blev hyfsade...... tyvärr ganska hårt komprimerade - originalen ser betydligt bättre ut - men men..... _______________________ Magnus _________________ Magnus Glantz |
||||
Jag kände igen den där urquattron, bla början på regnummret, HPK. Antar från ngn tidningsartikel eller så. Vad kan mer berättas om just den bilen?
Efter att ka kört efter den kan jag meddela att den får inte för lite bränsle ivf, nästan svårt att se den för alla svartrök.... Intressant körstil oxo, chaffisen lyckades ibland på grusrallymane'r ställa upp den före kurverna och tog dessa sedan med 4-hjulsdrift, f ö något man nog ser på bilden ovan från karusellen, med tanke på svarta strecket bakom vänster bakhjul. _________________ Pär Hylander |
||||
Det är väl en urquattro med sportquattrons drivlina. Helt gatlegal, besiktigad som ny av Per Eklund (tror jag det var) i det skicket med en massa dispenser. Var med i bilsport en gång och åkte fortast i Superstage. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Tackar.....men det sitter inte bara i kameran Det är en Fuji S2 Pro med ett Sigma 135-400 objektiv, vilket ger tillräcklig räckvidd i de flesta lägen. Ett stativ är dock att rekomendera för att få till den sista lilla skärpan. ______________________________ Magnus _________________ Magnus Glantz |
||||
Magnus: om du har fler bilder på den svarta E30M3:an som är med ovan så får du mer än gärna maila dom till mig.
7413svensson@telia.com MVH Anders. [/img] _________________ Anders Svensson |
||||
Det där begrep jag inte.......har man vunnit modsport i flera år.......så kan det inte gå så sakta i kurvorna. Edit: Det var mycket gamla gatdäck på bilen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tydligen så kan det visst gå sakta i kurvorna, men nu har vi ju fått förklaringen till det..."mycket gamla gatdäck". Rakt fram kan man ju köra fort med alla gamla däck, men dom klarar inte av att ge det grepp man vill ha i kurvorna. Att köra med gamla däck hårda som hockeypuckar, å pressa på... är INGEN bra ide, man har INTE tillräckligt fäste (men de e ju jättemycket fint mönster kvar ). _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA 106 Rallye |
||||
Vi får väl gissa på att onsdagens kvällskörning användes för att testa ngn maskinmässig förändring eller så, eller kanske rent av shakedown inför SSM eller nått. Förståligt om man vill spara det bästa av tävlingdäcken till tävlingen och inte förbruka det på en banträff med gatbilar. Eftersom det är en modsportbil så får man ju liksom inte göra tester på gatan.... dessutom har jag märkt på min räser (som är en roadsportbil och därför gatlegal) att man i måste testa grejor på bana, för det mycket går helt enkelt inte att testa rejält på gata, men kan inte köra fort nog, man kan inte få temp i däcken, man får inte temp i motorn etc på bara gatköra, även om det går fortare och våldsammare än farbror blå tycker är lämpligt. _________________ Pär Hylander |
||||
Eftersnack 2004-06-30 Banträff Anderstorp | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10928 totalt) |