Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar McLaren MP4-12C, 2012 | 1, 2, 3, 4 >> 12 besök senaste veckan (70277 totalt) |
Köpte denna i somras:-) Efter att ha byggd upp och körd bana med E28 án med 3,6 motorn, (S30B36) i många år, samt Quattroporten, var det roligt att dubbla effekten med denna! Går inte så illa alls Lite understyrd på gatdäck när den pressas den där sista biten, men camberplattor är nu monterad, så den skulle fungera hyggligt till sommarens banträffar. Planerar sätta på Michelin Pilot Super Sport Cup 2 däcken, då standard Pirelli P Zero överhettar efter ett par varv. Färgen heter Volcano Orange, är en så kallad Elite färg, som är tillval tillsammans med kolfiber inredning samt stolar och sömmar i dashboard som matchar färgen. Färgen bryter i gult eller rött beroende på ljuset. På bilden ovanför ser ni sonen Andreas och jag på Kinnekulle den första bandagen. Som ni ser blästrades tyvärr undersidan av dörrarna efter körning på Björkvik flygfält, men men, den skall jo användas. Toppade 305 km/t några gånger före det var på hög tid att trampa hårt... Lägger in lite varvtider här eftersom nya banor blir avverkat: Kinnekulle: 59:10, dock med max varv 6000 då det annars blir misfire varning just nu. Nästa gång 8500 RPM som borde kunna snygga till detta:-) PS: Misständningen hade en enkel förklaring, dock tog det ett bra tag att hitta. Mekanikern som hade bilen en viss tid i vinter hade inte satt på oljelocket på rätt sätt. Den läkte ut luft från vevhuset, som igen gav fel tryck i insuget och därav misständning. Mantorp: 1:26.55 Poznan: 1:46 men varmt. +29 grader, så kan bli bättre. _________________ Jan Skj McLaren MP4-12C-2012 BMW 536i E28-1986 Jaguar Sovereign-1996 Audi A4 Quattro-2005 |
||||||
Helrätt att den används till det den är avsedd för. Tråkigt dock med dörrarna, finns det det något att göra åt det eller är det bara att leva med det och lacka om? Känns inte helt genomtänkt, borde vara någon form av skydd där i sånna fall. _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||||
Du har helt rätt, fast BMW'n har större vinge _________________ Jan Skj McLaren MP4-12C-2012 BMW 536i E28-1986 Jaguar Sovereign-1996 Audi A4 Quattro-2005 |
||||||
Annars mycket same same... Läcker bil du handlat, hoppas det blir en sväng till ringen i sommar _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 |
||||||
Ser nu att många har eftermonterad ett lite gummiskydd på dörrarna som kom lite senare, samt även lite större på 650S. I och med att jag flyttade ut hjulen 8 mm vid länkarmen så blir detta för lite. Körde tio mil utan och såg hur stenskotten började hacka på luftintaget på sidan. Efter ett par timmers jobb hade jag klart monterat self- made stänkskärmar Annars skulle jag naturligtvis ha monterat plast-filmen jag hade liggande i garaget. Det blev dock en spontan resa för att åka snabbt så det blev som det blev. Lackar om dom i vinter och folierar _________________ Jan Skj McLaren MP4-12C-2012 BMW 536i E28-1986 Jaguar Sovereign-1996 Audi A4 Quattro-2005 |
||||||
Tack för det Fredrik! Din bil är inte så mycket efter sannolikt, fast borde väl kunde ta dig med et par km/t i uppförsbackarna på Ringen. Försöker komma ner i sommar om allt klaffar _________________ Jan Skj McLaren MP4-12C-2012 BMW 536i E28-1986 Jaguar Sovereign-1996 Audi A4 Quattro-2005 |
||||||
grattis.... det är en seriöst skitkul banbil.... har nöjet själv att åka runt en del i en svart 2013 som instruktör ..
en av dom snällaste supersportbilarna jag kört.... men ändå rolig och ärlig.... och rätt skönt att automatläget funkar så bra...så man slipper tänka på växla för den gör det så bra själv ändå... förresten , har hört att om man tjatat på autoropa så går det få reda på hur man stänger av ALLA hjälpmedel om man vill testa köra hardcore.... har inte testat själv , utan bara kört på trackläget.. som iofs är bra... förresten.... kan rekommendera Michelin Rdäcken.. funkar skitbra på den här bilen... dom köpte vi av Johan Berens på Skanstull däck om du vill ha tips på bra uppsättning däck. |
||||||
Syftade på som gat racers den dagen jag byter ut 997 turbon _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Tack för tipset, kollar med honom samt några tyska siter. Det var lite hemlis först runt hur man kopplar bort allt förutom ABS och brake steer. E-diffen tror jag inte kan stängas av hellre... Nu är det helt öppen info, se nedan. Många säger den är ganska så giftig när bakändan sticker, får se om det är så... Har körd över 1000 mil bana med Bimmern, men har noll erfarenhet med mittmotor och trailbrake mm, så mottaglig för feedback! "First you need to be stationary with your foot on the brake and the steering wheel centred. You then need to ensure that the toggles that control the Powertrain and Handling modes are both set to Track. Once that's done you push and hold the Active button on the Dynamics Panel for ten seconds, which causes a message to pop up on the screen in the dash informing you that ESC is being switched off and asks you to confirm your selection. To verify that you do in fact want to get rid of the electronic safety net you then have to push and hold both the buttons that are on the Powertrain and Handling toggles simultaneously for another ten seconds, at which point a red graphic appears on the screen to let you know that you are now on your own and in extreme danger." _________________ Jan Skj McLaren MP4-12C-2012 BMW 536i E28-1986 Jaguar Sovereign-1996 Audi A4 Quattro-2005 |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Du, va bra tider du har med Asconan:-)! _________________ Jan Skj McLaren MP4-12C-2012 BMW 536i E28-1986 Jaguar Sovereign-1996 Audi A4 Quattro-2005 |
||||||
Ja helt ok med en så gammal och egenbyggd bil tycker jag.
Den nya är några hundra kilo tyngre men med lite bättre grejer _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Äntligen! Fick denna bilen en tråd också
Lite extra camber och vassare däck kan göra underverk, hur är bromsarna? På vanliga bilar gör det ju enorm skillnad att byta till riktiga belägg men denna kanske redan har vassa belägg som standard? Hoppas att du kommer med den på BMW träffarna i sommar _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Tja Daniel:-) Original beläggen från AP Racing är helt ok men håller inte så bra som Pagid. Pagid RS29 är tydligen det som håller bra. Det roliga är att Pagid gör sina belägg väl vetande om att kunden vill ha så många varv som möjligt, och därför maxar ut tjockleken allt som går. Pagid's i detta fall är 25% tjockare!! _________________ Jan Skj McLaren MP4-12C-2012 BMW 536i E28-1986 Jaguar Sovereign-1996 Audi A4 Quattro-2005 |
||||||
Har du stålskivor? Vet inte om det är försvarbart kostnadsmässigt... men dom kolfiberbromsarna som sitter på den jag kör är helt otroliga...utan en tendens att mattas ...iaf innan bensinen tar slut ..... Men otrolig bil att sluka mängder med soppa.... enda jag haft liknande var gr.a subaru turbo som vi sköt in massor av kylbränsle för få den hålla... |
||||||
Våra race- och banåkarbilar McLaren MP4-12C, 2012 | 1, 2, 3, 4 >> 12 besök senaste veckan (70277 totalt) |