Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6166 besök totalt |
![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Nä, jag vill ha både och om jag hade råd... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
*..är alltid pank* ![]() ![]() |
||||||||
Har lyckats med 0,73l/mil en gång men efter topp, spridare och chipbytet så har jag "bara" lyckats som bäst med 0,84
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Hmmmmm, känner mig nästan lite bakom eftersom jag måste fråga, men vad i alla sina dagar är det som gör 318is till en så fantastisk bil som ni påstår att den är, folk verkar ju mer lyriska över sina 318is:ar än vad jag är över min M3 från -94, typ......
![]() Skulle vara kul att få lite info om 318is, är den möjligen ett alternativ för ett framtida banprojekt, istället för en 323:a eller 325:a ![]() ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
Jag vågar knappt skriva något om 318 iS längre...
![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
För att vara kort och koncis; ja. Viktfördelning, karaktär m.m. Ut och provkör så förstår du nog. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
_________________ Mathias Lövdblad |
||||||||
Självklart inte!!! Bara o tanka fullt, nollställa trippmätaren, köra lite ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Jo, men det lät som att man mätte på varenda tank. Eller är det jag som är lat? ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Det korta svaret. M3E36 är det ju inget fel på direkt. ![]() om man ser till skoj per kr så blir ju en 318is ett trevligt val. En extra bonus är väl oxå att då inköpskostnaden är så pass vettigt att de flesta kan stå ut med det. Har haft 325 tidigare och som ren bruksbil är det det optimala valet om man ska ha E30. Som banbil ÄR det dock skillnad på direktheten i styrningen och ballansen till 318is:ens fördel. Det man kan sakna i en is är väl lite mos i maskin, men håller man tempot upp kan det gå undan riktigt bra. Roligt har man iaf. Som extra plus, som gäller alla E30, är väl att det finns massor med kunskap och delar att uppdatera den med för banåka. Testa och se vad du tycker. Fast ngn M3 E36 är det inte. ![]() Sen kan det vara så att man på en viss forumsida klämt ihopa lite för många stollar som utövar sin relion nästan ohämmat. Det är bara en och annan nykter Golfägare som håller dessa individer lite i koppel så det inte blir allt för urspårat. ![]() |
||||||||
Är det nån av de 400 bilarna vars ägare inte befinner sig här? ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
När jag kommer ihåg det så nollar jag trippen varje gång jag tankar. Brukar sällan tanka annat än fullt. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Borde den dra mindre än 0.65-0.7? ![]() Ähh den är mindre dyr i drift än allt annat jag är sugen på ändå. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
som kag skrev tidigare. körde jag från söder om sthlm till norr om sthlm, genom sthlm på 0,6. borde gå att åka p 0,5med på långkörning _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6166 besök totalt |