Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
har djävulen tagit mig?, jag vill ha en 318is (lite OT)
<<   1, 2, 3, 4   >>
6166 besök totalt
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Peter E skrev:
Anton Lillsund skrev:


-Kommer inte ihåg antalet, men jag ska forska i det, jag har läst det nånstans
-Det finns ingen helt frisk 318is om det finns en sån är den inte till salu
-Draget är bättre än 318, bättre än 320 och nära en halvtrött 323
-Priset kostar allt mellan 10-40 000 beroende på skick
-E30 är rostbenägna som få andra bilar!
-Dom flesta är röda eller svarta eller vita eller silver. Andrew har en silver!! thumbs up


OCH JAG!

den kan ev bli till salu i slutet av sommarn..


Glömde dig!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Nu får ni sluta, jag ångrar bara mer och mer att jag sålde min...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Sörpan skrev:
Nu får ni sluta, jag ångrar bara mer och mer att jag sålde min...


Ska vi byta?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Anton Lillsund skrev:
Sörpan skrev:
Nu får ni sluta, jag ångrar bara mer och mer att jag sålde min...


Ska vi byta?


Nä, jag vill ha både och om jag hade råd...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Sörpan skrev:
Anton Lillsund skrev:
Sörpan skrev:
Nu får ni sluta, jag ångrar bara mer och mer att jag sålde min...


Ska vi byta?


Nä, jag vill ha både och om jag hade råd...


Jag också.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Anton Lillsund skrev:
Sörpan skrev:
Anton Lillsund skrev:
Sörpan skrev:
Nu får ni sluta, jag ångrar bara mer och mer att jag sålde min...


Ska vi byta?


Nä, jag vill ha både och om jag hade råd...


Jag också.


*..är alltid pank*
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Har lyckats med 0,73l/mil en gång men efter topp, spridare och chipbytet så har jag "bara" lyckats som bäst med 0,84 Får väl anses ok iaf Men för det mesta ligger jag kring litern. Min är inte till salu btw Ska förbi biltema idag och skaffa en batteribox och flytta bak batteriet får se om det blir nån skillnad

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Har ni sånadär färddatorer (som väger bly) i era bilar eftersom ni mäter snittförbrukning hela tiden?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Hmmmmm, känner mig nästan lite bakom eftersom jag måste fråga, men vad i alla sina dagar är det som gör 318is till en så fantastisk bil som ni påstår att den är, folk verkar ju mer lyriska över sina 318is:ar än vad jag är över min M3 från -94, typ......


Skulle vara kul att få lite info om 318is, är den möjligen ett alternativ för ett framtida banprojekt, istället för en 323:a eller 325:a



_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag vågar knappt skriva något om 318 iS längre... Men om du använder sökfunktionen så kommer du att hitta spaltkilometer med info, lovord och entusiasm kring detta fordon.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Bistec skrev:
Skulle vara kul att få lite info om 318is, är den möjligen ett alternativ för ett framtida banprojekt, istället för en 323:a eller 325:a


För att vara kort och koncis; ja. Viktfördelning, karaktär m.m. Ut och provkör så förstår du nog.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1804




_________________
Mathias Lövdblad
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Claes Haglund skrev:
Har ni sånadär färddatorer (som väger bly) i era bilar eftersom ni mäter snittförbrukning hela tiden?



Självklart inte!!! Bara o tanka fullt, nollställa trippmätaren, köra lite sen tanka fullt igen o se hur många liter som gått i och dela med sträckan man kört

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Micke Eriksson skrev:
Claes Haglund skrev:
Har ni sånadär färddatorer (som väger bly) i era bilar eftersom ni mäter snittförbrukning hela tiden?



Självklart inte!!! Bara o tanka fullt, nollställa trippmätaren, köra lite sen tanka fullt igen o se hur många liter som gått i och dela med sträckan man kört


Jo, men det lät som att man mätte på varenda tank. Eller är det jag som är lat?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Bistec skrev:
Hmmmmm, känner mig nästan lite bakom eftersom jag måste fråga, men vad i alla sina dagar är det som gör 318is till en så fantastisk bil som ni påstår att den är, folk verkar ju mer lyriska över sina 318is:ar än vad jag är över min M3 från -94, typ......


Skulle vara kul att få lite info om 318is, är den möjligen ett alternativ för ett framtida banprojekt, istället för en 323:a eller 325:a




Det korta svaret.

M3E36 är det ju inget fel på direkt. thumbs up Men...
om man ser till skoj per kr så blir ju en 318is ett trevligt val. En extra bonus är väl oxå att då inköpskostnaden är så pass vettigt att de flesta kan stå ut med det.

Har haft 325 tidigare och som ren bruksbil är det det optimala valet om man ska ha E30.
Som banbil ÄR det dock skillnad på direktheten i styrningen och ballansen till 318is:ens fördel.
Det man kan sakna i en is är väl lite mos i maskin, men håller man tempot upp kan det gå undan riktigt bra. Roligt har man iaf.

Som extra plus, som gäller alla E30, är väl att det finns massor med kunskap och delar att uppdatera den med för banåka.

Testa och se vad du tycker.
Fast ngn M3 E36 är det inte.

Sen kan det vara så att man på en viss forumsida klämt ihopa lite för många stollar som utövar sin relion nästan ohämmat. Det är bara en och annan nykter Golfägare som håller dessa individer lite i koppel så det inte blir allt för urspårat.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



ILiveTORide skrev:
4
97 tror jag att det fanns lite mer än 400 318is E30 kvar som var svensksålda. (inte helt säker på att jag kommer ihåg rätt) Enda siffran jag fått fram på detta

Är det nån av de 400 bilarna vars ägare inte befinner sig här?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622


Trådstartare
fan, hur kör ni långkörning??

drar ju absruda mängder när ni kör?


eller är det jag som har fjäderlätt högerfot när det är långkörning?

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Claes Haglund skrev:
Micke Eriksson skrev:
Claes Haglund skrev:
Har ni sånadär färddatorer (som väger bly) i era bilar eftersom ni mäter snittförbrukning hela tiden?



Självklart inte!!! Bara o tanka fullt, nollställa trippmätaren, köra lite sen tanka fullt igen o se hur många liter som gått i och dela med sträckan man kört


Jo, men det lät som att man mätte på varenda tank. Eller är det jag som är lat?


När jag kommer ihåg det så nollar jag trippen varje gång jag tankar. Brukar sällan tanka annat än fullt.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

LuddeR skrev:
fan, hur kör ni långkörning??

drar ju absruda mängder när ni kör?


eller är det jag som har fjäderlätt högerfot när det är långkörning?


Borde den dra mindre än 0.65-0.7?

Ähh den är mindre dyr i drift än allt annat jag är sugen på ändå. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
LuddeR skrev:
fan, hur kör ni långkörning??

drar ju absruda mängder när ni kör?


eller är det jag som har fjäderlätt högerfot när det är långkörning?


Borde den dra mindre än 0.65-0.7?

Ähh den är mindre dyr i drift än allt annat jag är sugen på ändå. thumbs up



som kag skrev tidigare. körde jag från söder om sthlm till norr om sthlm, genom sthlm på 0,6.

borde gå att åka p 0,5med på långkörning

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622


Trådstartare
absurda mängder var väl att ta i..

själv åkte jag volvo 740 med 1,2 i snitt, 1,6 när det regnade märkligt

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Allmänt banåkaforum
har djävulen tagit mig?, jag vill ha en 318is (lite OT)
<<   1, 2, 3, 4   >>
6166 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande