Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (61813 totalt) |
Sedan blev det en minisemester till Österlen..
![]() ..Malmö/Autoropa.. ![]() ![]() och Köpenhamn, 912ornas hemvist.. ![]() Rekommenderar Hotell St. Petri! ![]() ![]() |
|
Just ja, det blev ju en banträff med Alfaklubben på Kullen i augusti
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heat 1, hann inte riktigt få upp värmen eller få på handskarna i början.. ![]() Nr. 2: Här började jag märka att bromsvätskan inte duger om den är 1år gammal. Bättre frambromsar behövdes alltså.. |
Sedan företogs en höstsemester i sept-okt till Spa - Ringen - Mosel - Paris - Amsterdam - Göteborg, 400mil ganska exakt på 1.5 veckor.
Kielfärjan var ju helt ok om än kass mat. ![]() ![]() Sen årliga SpaItalia på Spa Francorchamps, lika trevligt som vanligt eller ännu bättre med detta väder!! För intresserade, googla SpaItalia. Klicka för större bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blev några varv på söndagen med Fiat Coupe Club UK, av nån anledning klippte GoPro isär filmen till 2 delar..
Tog det lite lugnt med mina gatdäck. Vis av Kinnekulle var iaf vätskan ny, och beläggen förra årets Performance Friction 08, kanongrejer. |
Vidare till Nurburgring dagen efter, rätt oslagbart att vara där mitt i veckan i oktober...
20grader varmt och glest med folk. En del andra svenskar där, kul. ![]() Klassikern på Pistenklause ![]() Hyrde hoj! Jobbigt och roligt. Cyklade vilse men kom ut vid Brunnchen.. ![]() ![]() Ouch.. ![]() ![]() Gimmo och Lara, två italienska vänner som hängde på från Spa i sin Coupe. ![]() Fin 964 RS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hade hoppats på att slå min BTG 8.38 från 2010, med bättre bromsar, kunskap och pulver. Men icke.
Varv 1 var enda hela varvet med full effekt, sen började motorlampan lysa - för första gången i min ägo i 12år.. Visade sig vara "Bosch Atmospheric Pressure Sensor" som lagt av och herr Motronic ställde helt sonika laddtrycket på basnivå, 0.9bar. Ibland! Sen tillbaka. Lätt ubytt och inte så dyr visade det sig dock. Men minus runt 60-80hk vid de tillfällena. Nåväl, ett par rätt kul filmer från kameran blev det eftersom Gimmo åkte med... Sista varvet företogs nästan helt utan trafik men lite varma däck. Hyffsade 8.49 under förutsättningarna med effektbortfallen osv. ![]() |
Efter ringen vändes skutan, via Mosel och Champagne, mot Paris och årets Paris Motor Show.
Lyckades planka in! På pressdag! Gratis skumpa, kaffebarer etc.. Haha Franska motorvägar regerar ![]() Favoritstoppet i Hermonville utanför Reims. ![]() ![]() Fint bagage! ![]() ![]() ![]() ![]() Lite bilder från Parismässan: Klicka för större bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sen bar det av hemåt via en kompis utanför Amsterdam.
Lagom lunk uppåt Autobahn.. Nånstans längs vägen tickade vi över 27000mil. Knappt inkörd! ![]() ![]() Vanliga Puttgardenfärjan, Coupen skitig o jävlig. Nu även lastad med finwhisky. ![]() ![]() Hemma igen efter 400mil - vilken suverän GT-vagn. ![]() Har även spelat in en massa film på resan som ska klippas ihop så småningom, när jag lärt mig det.. ![]() |
Jaaaaaaaaaaa så brann garaget upp.
1a dec 2014, Ringön, Göteborg, ett par veckor efter avställning. Några dagar innan branden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Även min Fiat 125 Special 1972 i originalskick (originallack) brann upp. ![]() ....liksom alla delar, verktyg, tillbehör för 4 bilar till ett värde av runt 450000kr totalt. För att inte tala om de övriga 16 entusiastbilarna på samma plats. Så var det med det. |
Har suttit här och uppdaterat i takt med dina inlägg. Vilka upplevelser.
Måste säga att designen på Coupén är sjukt lyckad. En bil jag alltid kommer minnas med glädje, en sån där man känner att det är kul att man har ägt. Tyvärr visste jag ju hur tråden skulle sluta. Så jävla tråkigt ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
Jag hade det på känn, men var inte riktigt säker på om den stod i samma garage.
Har alltid beundrat hur bra den där bilen verkligen såg ut (sorry, känns lite som att vrida om kniven... ![]() Otroligt tråkigt. Den största mardrömmen för alla entusiaster. ![]() |
Tack tack. Verkligen. Inte bara snygg, en jäkligt komplett och bra sportbil helt enkelt. Nästan helt utan marknadsvärde, vilket gör den riktigt svår att ersätta.. Svårt att hitta ersättare överhuvudtaget under 300000kr.
Lyckas förtränga det emellanåt men ser man bilderna känns allt meningslöst igen. Man får vara glad åt att ingen verkar ha skadats. Skönt att Argentan är kvar likaså, hade den brunnit hade det nog blivit lite mkt. Även om alla delar till den försvann. (Länk nedan) |
|
Ajajaj.. Du har min storste sympati. En forferdelig folelse.
Tapte mine MGB i brann for ett år siden selv og har enda ikke helt klart å komme over det. Mitt beste råd er å kjope ny sportsbil så snart som mulig! _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
Beklagar sorgen
Denna kanske kunde va en ersättare. https://citiboard.se/fiat-coupe-turb _________________ Rickard Svedberg |
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
_________________ Martin Öberg ![]() |
fan va surt du som hela tiden kämpat på med din coola fiat (jag har i smyg varit impad av dina framsteg och din framfart på ringen) Det är med stor sorg i hjärtat jag inser att även du drabbats av detta så tragiska öde.
Ljuset i mörkret är att du verkar ha nåt på gång, upplys oss ovetande!! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (61813 totalt) |