Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8925 besök totalt |
Re:
Om TIG alltid är no-no så är det ju bara helt onödig text (förutom chassi+fastsättning) eftersom det så täcks helt av Homologeringsförfarandet. |
||||||||
Re:
Tillverkarna Homologerar ju in delar som skall följa reglementet _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Re:
Få reglementen som kräver en viss spec på hjälm, men sen inte tillåter visst material. |
||||||||
Re:
och där har du fel när det gäller R bilar. bara en tillverkare av varje sorts kaross _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Re:
Fortfarande inte klart varför svetsar detaljspecas utanför homologeringsförfarandet. Samma text finns ju om massor av detaljer som inte detaljspecas (tex vindruta, sätesfästen, bältespunkter, bromshuvudcylinder,...), det hänvisas till VR5 (vilket jag tolkar som homologeringshandlingen, eller del av den). |
||||||||
Är det inta bara för KBT att ta fram miggen och steka lite på den befintliga svetsarna så besiktningskillen är nöjd?
Sedan kan man ju undra hur FIA tänkt då det är mycket lättare att kontrollera värmen och mängden tillsatsmaterial med en TIG än med miggen om man kan svetsa. _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||||||||
Re:
Det finns väl säkerhetsorganisationer på andra sidan Atlanten som endast vill se TIGsvetsade burar (gamla söksvar tyder på det)? |
||||||||
Nu kan jag inget om rally men känner Martin som det gäller. Bilen är en prototyp och vad jag förstått som skulle få köra SM. Men diverse interna motsättningar satt stopp för det.
Finns lite att läsa på hans FB https://sv-se.facebook.com/permalink _________________ /Petter Ledin |
||||||||
Men för helvete, sånt här skit måste gå att ändra, herregud satans byråkrati nonsens.
Usch _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8925 besök totalt |