Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 24, 25, 26 >> 8 besök senaste veckan (188460 totalt) |
Re:
Hej Magnus! :-) Första gången PCS åkte ner till ringen fick jag en förfrågan från Stefan Lundin om jag inte kunde klura ut något sätt man kunde ta in extra kupéluft via takluckan just för bankörning. Det är detta jag jobbar på nu. Då vill jag ha en löstagbar tacklucka man sätter i hålet i taket just när man är på bana och som pressar in mer luft till förare och passagerare, men när man parkerar bilen i staden tar man bort denna och låter den vanliga luckan åka fram. Jag tycker själv det blåser lite för dåligt i bilen när det är riktigt varmt ute så jag är själv sugen på hur detta skall bli.
Hej andre Magnus :-) Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar....
He, he, he. Ja, den ligger fortfarande här i källaren, men någon gång skall jag ta tag i den och anpassa den till min bil ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
Idag fick jag paket levererat direkt till lägenhetsdörren från Stockholm. Det innehöll ett gammalt extraktorrörsystem till en Porsche som gått rally.
![]() När jag pratade med säljaren på telefon om en importerad rallyporsche från Canada så ringde det en liten klocka i bakhuvudet. Kände jag inte igen det där från ett gammalt tv-program? En snabb titt på säljarens mailadress skickade mig i riktning på TITAN-tvproduktion och vad har de i sitt programpaket? Jo, tv-programmet Gran Turismo som går på Kanal5. Nu fick jag sätta mig och spana igenom säsong 1:s program och mycket riktigt hittade jag Porschen som de jobbade med och i säsongens sista program bytte man ut bilens avgassystem mot ett Ferrita-system. Det utbytta systemet är det som ligger hemma hos mig nu ![]() Det är lite bucklat och lagat, men för de pengar jag lagt ut på det skall jag kunna massera och få ordning på det bra. Sedan funkar nog inte de dämparna för rätt ljudnivå på bana, så jag får leta efter en annan dämpare till systemet. Naturligtvis blir det även en del oljerör som skall bytas också. Värme då? Bilen kommer ju köras huvudsakligen på sommaren så värme i kupén är överskattat, men någon typ av defroster måste jag ändå fixa till. Det blir nog någon variant av fläkt med värmeelement för nu försvinner ju även fläkten från motorrummet som tidigare blåst varmluft via värmekammarna och in i kupén. Och om jag inte misstar mig fullständigt så tror jag att jag såg Bisting i ett av Gran Turismo-avsnitten :-) _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
Ville du köpa mina rullande pallbockar?
Dom är lite moddade för att passa Alfan, se bild, men en liten kapskiva borde lösa den biten snabbt ![]() ![]() Stången och fyrkantsjärnet är dit svetsade i klyckan efteråt. 800:- _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||||
Min bil hade AC kondensatorn eller kylet eller vad det nu var, oavsett, en pryl till AC:n, ca 40 cm brett och 15 högt monterat längst fram undertill. För att den skulle få tillräckligt med luft satt det en fläkt som vinklade om flödet från rakt fram till nedåt och blåste genom kylet ner mot vägen. Du har säkert pressningen i din kaross också. Det kanske vore något?
_________________ Magnus Arnoldsson |
||||||
Hua... Bilen står och är dammig i garaget ungefär som den gjort de senaste åren. Den stora skillnaden är att från i april i år så har jag ett HELT dubbelgarage i stället för en del i ett dubbelgarage.
Dock har inte utrymmet direkt utnyttjats till bilarbete då jag hittat en annan kul sysselsättning... Men så här ser det ut i garaget just nu: ![]() Bilen är på väg upp på rullande pallbockar för en massa jobb och i vinter blir det åka av... i garaget vill säga, för nu finns det verkligen utrymme att greja med bilen. Sysselsättningen som tagit en del utrymme i garaget är att göra markpostlådor lite roligare. De såg så jäkla tråkiga ut och när syrran ville ha en till sitt hus kunde jag bara inte köpa en vanligt sur grå variant, utan jag fick modda den... ![]() Och sedan har den följts av lite andra modeller: Svensk telefonkiosk ![]() Utedass ![]() Svensk telefonkiosk i grönt ![]() Gulf bensinpump ![]() Tidningsställ med löpsedel ![]() Marshall förstärkar/högtalarstack ![]() Men.... det skall även bli mycket garagetjobb som har med Silverfisken att göra i vinter för det ramlar även in delar till den: ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
|
||||||
Re:
Ja, det skall bli skönt att dra igång med lite bilrelaterat i ett garage man kan meka i. Tidigare var det ju bara mest förvaring.
Mitt stora problem just nu är ju att hitta kunder till mina kreationer ![]() Roligt att det kan ge inspiration till andra. Ditt race med mer uppdateringar gör att man själv känner att jag måste lägga mer tid i garaget för att avsluta ett knippe projekt. Det finns ju inget värre än projekttrådar där allt bara blir hängande i luften, och nu är jag själv där, hehe. Bland annat har jag ju en paketerad sollucka i plast som jag lovade återlämna till ägaren FÖRRA året vid den här tiden. Tagelskjortan kommer på varje gång jag går förbi den i garaget... ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
Re:
Det var värst... Det verkar gå kalla kårar i hela rejsa när de inser att pallbockskungen sätter fart mot fyra hjul. Ingen verkar vilja ta över tronen frivilligt. ![]() |
||||||
Re:
Haha..... ![]() ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Re:
Ja, jag har köpt en oljeledning... ![]() ![]() Men sedan har jag ju fortfarande miljoner grejor liggande i pipe line, men det är just där de fortfarande ligger... ![]() Jag tittar till bilen varje gång jag är i garaget för att greja med postlådor, men suget att jobba saknas sedan ett tag tillbaka. Det kommer tillbaka i omgångar, men då blir det mest för att beställa fler delar, inte att få på de delar som redan ligger här, hehe. Dock känns det ändå skönt att veta att bilen står där och alla delar finns runt omkring. Jag VET ju att jag kommer att ta tag i den någon gång och då är startsträckan inte så stor ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
|
||||||
Re:
Tja, vill du få inspiration kan du ju alltid kika här: http://djdesign.it/galleri.html ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
Re:
Lackar du dem själv eller är det vinyl wrap? 2-3 år utan Porsche? Skruva ned ambitionen och ihop bilen! ![]() _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Re:
Till största delen lack och sedan vinyl till detaljer. Det är ännu mer än så, Magnus. Bilen kördes senast hem från ringen 2010 efter PCS träff där... Jag har allt lite smågrejor på gång ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 24, 25, 26 >> 8 besök senaste veckan (188460 totalt) |