Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (11257 totalt) |
Stackarn och stackarn Peter han klarar sig ![]() Kan upplysa att det gick lika brett dit och hem som på banan ![]() Man får en rätt rolig lekbil på 170h och en liten slant ![]() |
||||||
Jag och Jani pratade om att det var bra kontroll av bilen (större delen av tiden ![]() ![]() |
||||||
hehe okej! _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Nu snurrade du nog till det lite, jag körde inga 152 varv, utan det var Calle med gsi:n som gjorde detta (jag tyckte bara att det var bra kört av honom ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Uhm... kom på det faktiskt när jag läste igenom det en andra gång... ![]() Du får se till att jag har rätt i augusti, mao då är det din tur att klämma 152 varv på Kinnekulle när ni har er träff... ![]() Utförde precis materielvård på den gröne... den var ju inte precis ren nånstans efter helgen... men kom ihåg... bromsdamm är rejsigt! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Bägge dagarna var helt okej tyckte jag, det var kul att prova och köra på blöt underlag.
Jag fick bästa varvtid till 1,10 med skodan vilket jag tyckte va helt okej. Det var möjligtvis ingen som fick en bild på skodan när jag vinglade runt banan. _________________ Andreas Ivarsson |
||||||
Självklart har man det... ![]() ![]() Hade dock bara den... du måste kört för få varv för att fastna på bild... ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Du kan var lugn jag driftade inte på vägen hem det var inte ens jag som körde på banan. Mycket kan jag men köra det överlåter jag åt andra ![]() Jag äger inte ens bilen men maskinen, sprutet och ic har jag i mina ägor och kompisen äger bilen. |
||||||
Du hann först Jovani, tänkte jag skulle få äran att kommentera din avkörning före. Fast egentligen borde jag vara tyst eftersom själv inte körde, utan bara tittade på...
Fick filmat men det blev inte så bra. Har dragit över det i datorn, lägger upp det inom kort. Annars var det trevligt, några bilar kännde man igen från Rejsa. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Då var äntligen debuten på Kinnekulle avklarad. Men upptakten kunde har varit gynnsammare, då fredagskvällen tog sitt slut först framåt 01:30 efter ett trilskande fjäderbensbyte framtill på Saab:en. Närkontakten med curbs:en på finska Alastaro-banan två månader tidigare hade så när skickat hela fjäderbenet upp i motorrummet, och det var nog säkrast att åtgärda skadorna innan en intensiv Kinnekullekörning. Fjäderbenslagringen såg "intressant" ut och fjäderbenstuben hade expanderat så att det inte längre gick att dra åt tubmuttern. Chocken hade dessutom förmodligen tvingat spindelledens kona längre in i bärarmen än någon av killarna i Trollhätten hade designat den för.
![]() Den sena kvällen gav en sen morgon i Mälardalen och med startnummer 129 torde jag ha varit en av de tio sist ankomna deltagarna (eller så) på lördagens bankörning. Jag missade därmed all konkörning och ev. banvisning. Frånvaron av någon som helst banvisning kändes som en tuff utmaning när man något senare tog sina första stapplande varv. Hade gjort ett försök precis innan jag gick och la mig kvällen innan att gå igenom Banguiden för Kinnekulle här på rejsa.nu, men hur mycket av det fastnade på hjärnbarken tror ni? Första varvet hade jag två vad jag trodde var färgglada BMW 2002:or i klarblått resp. rött framför mig. Trodde i min enfald att jag enkelt skulle kunna hänga på dessa för att få mig en första visning av spåret, men ack vad jag bedrog mig. De försvann snabbt i från mig på ett nästan retsamt lätt sätt och jag insåg att det skulle ta tid ![]() ![]() Då Fulda ställde upp för alla som behagade och lånade ut däck på ett föredömligt vis, körde jag in till deras depå och fick låna en uppsättning nya däck på fälg. Detta var i mitt fall en nödvändighet för att jag skulle kunna köra tillbaka till Stockholm då mina egna däck var farligt nära 1,6mm gränsen redan innan lördagens körningar. Fulda lånade ut gatdäcket Extremo på 215/45-17 dimension, vilket visade sig vara riktigt hyfsat och hävdade sig mer än väl mot mina egna Bridgestone Potenza S-03, inte minst vid den regnskur som kom senare på eftermiddagen. Efter en något lång väntan på att komma ut igen på banan efter däcksbytet (det saknades flaggvakter!) blev det så äntligen min tur. Fick en gul Audi (S4?) Avant framför mig ut på banan och vi hade ett par avslappnade varv tillsammans för att få upp däckstemperaturen, då mina var iskalla. Efter tre varv hade vi kommit ifatt en tredje bil som körde märkbart långsammare än undertecknad och den gula Audin. Mitt beslut att köra om på start- och målrakan togs förmodligen något tidigare än Audi-förarens, varpå jag körde om bägge bilarna lagom till målportalen. Det som hände sen kan förklaras (bort ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arrangörerna hade lagt in en timmes familjekörning på den tidiga eftermiddagen och detta var perfekt för den som suktade efter att i makligt tempo få öva sig på den optimala linjen. Det blev ju inte sämre av att hard core racing-förarna undvek att slita på materialet under detta mellanspel, och det gick att få mycket bantid här. Nu kom också det första regnet och även nu kändes det något dämpade "familjetempot" som en fördel för att under kontrollerade former lära sig gränserna för de lånade däcken. När racingen kom igång igen efter familjekörningen hade det tunnats ut kraftigt i leden och det gick att få hyfsat med fullfartsträning under återstoden av dagen. Sökandet efter en bättre linje gav frukt och en helt annan känsla infann sig hos undertecknad. Den upplevda säkerheten i spårvalen smittade också av sig på tempot och varvtiderna stabiliserades, enligt tidtagaren, runt 1:08.50-1:09.50 på den sista stint:en. För er som var där skickar jag med följande två bilder som visar "den gröna faran" med undertecknad bakom ratten. Tack Jani Hast och Stefan N (a.k.a Don S) för att ni tog bilderna! ![]() ![]() _________________ //Jens Hansson BMW 335i -07 Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99 ![]() |
||||||
Det var nog så att jag körde för lite, får jobba på det till nästa gång ![]() _________________ Andreas Ivarsson |
||||||
Det hade vi allt... ![]() Får bjuda på en bild som visar iaf hur populär RS-banan var på lördagförmiddagen... (sen måste jag säga att jag är lite glad över att det är så bra puts på rejsbilen också... ![]() ![]() Foto: Alexander Nilsson Mvh Fredrik _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Det var mycket roligt att lära känna en bana som Kinnekulle Ring, då det var långt ifrån självklart hur det optimala spårvalet för en 9-3:a såg ut. Bromspunkter och kurvtagningsbanor kändes bitvis lätt ologiska initialt när jag började öka takten, (eller bara rent läskiga, typ efter Mohlins knäpp på väg nerför backen mot räcket ![]() Slitagemässigt kunde konstateras att däckslitaget var något värre än på andra banor jag kört på, pga av de långa svepande kurvorna. Fulda fick slänga det ena framdäcket efter körningen trots att det i princip var nytt när jag började dagen. Å andra sidan tyckte jag inte att bromsarna blev särskilt heta eller slitna. Jag gillade verkligen Kinnekulle. ![]() _________________ //Jens Hansson BMW 335i -07 Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99 ![]() |
||||||
Utlåningsverksamhet = JA Reklam i högtalarna = VET INTE, hade mest Peltorhjälmen på ![]() _________________ //Jens Hansson BMW 335i -07 Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99 ![]() |
||||||
Jag ska försöka med detta, nu har jag köpt och monterat nya torkarblad också eftersom det inte gick att frambringa detta i Götene tydligen, tror att det säkert kan göra bortåt 2 sekunder på varvet med bättre framåtsikt, eller inte ![]()
![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Ja, nog var det lite flyt att jag inte stannade kvar på asfalten utan landade mjukt i gräset i stället. ![]() ![]() _________________ //Jens Hansson BMW 335i -07 Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99 ![]() |
||||||
Njae, inte riktigt. Till vänster står det Irmscher och till höger står det Vectra 2.5 V6. V6:an är en riktigt mysig motor, men inte det vanligaste som man plockar ut på banan...
Hehe... synd att du inte fick fram torkarblad, hade varit kul att se Lupon gå som skjuten ur en kanon sen... ![]() Mina torkarblad var det inget fel på, men man ska kanske koppla in värmepaketet ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (11257 totalt) |