Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Crosskart XTREME 600cc | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 16 besök senaste veckan (130378 totalt) |
Det är en Honda CBR600F1 från 2001 med insprutning. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Mer såhär än såhär _________________ Magnus Thomé |
||||||
_________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" "This escape room sucks! - Again, Sir, this is a psych ward." KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Igår var vi ute o körde för tredje gången, den här gången på ren asfalt utan is. Större delen av banan var torr o fin eller bara lätt fuktig. På två tre ställen var det mer vatten och där var det snorhalt
Karten går att köra preciiiiiis lika brett o kul på asfalt som med isdäcken de två tidigare gångerna men jösses man får motion om man kör en stund Intressant att balansen i karten är finfin så länge det åtminstone finns lite grepp, bara att flicka till lite och gå på gas så tar man sig runt med fin balans förutom just där det var snorhalt, där kunde man tokploga eller snurra lite beroende på hur man gjorde, jag prövade båda varianterna Enda strulet var att kopplingspedalen kärvade lite, den är hydraulisk och huvudcylindern behöver nog få nya packningar. Stort tack till dagens mekar som fick det att fungera med några nödfjädrar och skruvande, ni vet vem ni är, TACK! _________________ Magnus Thomé |
||||||
Ser ut att vara original härva, vi kikade runt i servicemanualen och man får ut servicekoder genom att koppla ihop två stift i en kontakt (som vi inte hittat ännu). När man kopplar ihop de två så blinkar lampan koder och sen så är det bara att slå upp i manualen vad de betyder. Vi måste bara hitta kontakten som sitter under sitsen på bågen original, gu vet var på karten _________________ Magnus Thomé |
||||||
Ingen Power Commander på den? Isf så kan felet vara en Map som inte fungerar som den ska. |
||||||
Ingen power vadåförnått Jag har googlat om den däringa kontakten och det verkar finnas en tvåpolig och en fyrpolig variant beroende på årsmodell. Och man verkar kunna koppla in en eftermarknads växellägesindikator på just den kontakten, och en sån indikator sitter det på karten. Så jag ska leta efter kabeln från den Jag är ju mer av den här kalibern än den här som sagt _________________ Magnus Thomé |
||||||
Tycker de där startproblemen påminner om ventiljusteringsbehov..... Brukar bli likadant på fyrtaktcrossar när man varvat mycket ett tag, då behövs de justeras ventiler .... Bör ju vara något liknande uppbyggnad av dessa motorer kan man tycka.
_________________ Peter Barrdahl Peter @ norreskog . com |
||||||
Jodå. Ventiler ska kollas på varannan service. Dom brukar vandra upp i toppen med åren. Men jag hade inga startsvårigheter med min när spelet var för litet så jag tror inte det har med det att göra. |
||||||
Min erfarenhet av CBR 600 ventilspel är att man brukar få plåga motorerna bra hårt under långa perioder för att få ventilspelet att krypa iväg; de flesta gathojar vi fick in när jag jobbade på hondaverkstad var det på sin höjd en eller två ventiler som behövde justeras en liten liten aning efter 2400mil... Kommer man bara åt så är det ju dock inte så svårt att kolla (betydligt mer jobb om man faktiskt behöver shimsa...).
Knasig tempgivare skulle nog var min gissning också... _________________ Kurre Källkvist |
||||||
Motorn på crosskarten går ju på betydligt mer varvstopp än en cbr600 på gata , de kan jag ta gift på
Vet inte hur mycket Magnus plågat ännu men tidigare ägare lär väl ha gasat endel också kan jag tro _________________ Peter Barrdahl Peter @ norreskog . com |
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Axeln som bakre drevet sitter på (en liten kort drivaxel som sitter i mitten istället för diff) gick av Jag har fått hjälp att få en ny gjord och hjälp med att räta ut det som det bakre drevet krokade i när axeln gick av. Utan verktyg och med tummen mitt i handen så blir jag löjligt hjälplös när det måste skruvas o bankas lite Frågan är om jag tagit mig vatten över huvet _________________ Magnus Thomé |
||||||
Det här fixar du!
Ingen har fötts till mekaniker, alla har fått lära sig på ett eller annat sätt. Det viktiga är att man har viljan och intresset (samt lite jävlaranamma), och det tror jag du har. Kämpa på! Jag tror det är fler än jag som vill se dig ha kul med Carten! _________________ SO Johansson |
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Crosskart XTREME 600cc | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 16 besök senaste veckan (130378 totalt) |