Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5847 besök totalt |
Time Attack 2015
Eftersom jag börjar att få PM/email om säsongen 2015 så kan det vara bra att lägga upp en tråd om 2015 för er som planerar att tävla, och har frågor/synpunkter om vår sjätte raka TA-säsong. BMWSC TA baseras på SBF:s TA för Standardbilar. BMWSC Time Attack Weltmeisterschaft 2015 Klass 1 (tom 285 hk) Gruppe Superschnell Klass 2 (från 286 hk) Gruppe Überschallgeschwindigkeit För ev. nya deltagare så kan det nämnas att det är "normala" BMWSC-medlemmar i sina gatbilar som tävlar. Vissa snabbare än andra, men alla har lika kul oavsett motoreffekt eller erfarenhet. Kul har du oavsett vilken BMW-bil du kör. Sedan finns det alltid någon/några som siktar högt, och vill vinna totalsegern i TA. Varför inte? Pokalerna är tjusiga, "bragging rights" äro oändliga, och BMW behöver nya DTM-förare ![]() För totalseger krävs en duktig förare i en lätt E36 M3 om vi ska tro senaste årens resultat. Minsta segermarginal? Ja, det var väl den där gången med tusendelen... Kör på bara med frågor/synpunkter/förslag/veckans snuskiga skämt etc. Japp, för er som missade säsongsavslutningsfesten, och har pokaler ni väntar på från 2014 så är dessa på gång. Tyvärr något sent pga ett påtvingat plötsligt-så-händer-det verkstadsbesök... _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Det är upp till deltagarna att bestämma. Jag fråga samtliga redan 2014, men då ville alla ha kvar konerna så som vi använde dessa (begränsat och enbart där risken var hög). Antagligen för att det jämnar ut något för mindre effektstinna bilar, och för att vi gillar när det svänger ![]() Om deltagarna önskar annat så meddela mig. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Personligen tycker jag konerna tillför något även om dom mest är ivägen när man kör
![]() Hoppas hinna med att kunna deltaga på knutan även om det blir i klass "chanslös" Oavsett vilket är Time Attack kanonskoj och ett ypperligt alternativ till dom som vill men inte vågar ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Michelin går också in och sponsrar med en fri uppsättning Michelin-däck för totalsegraren per klass i TA.
Bara en sådan sak ![]() Sedan är det också kul att få följa nya snabba BMW Cup-förare som "fuskade" lite i TA innan steget in i fördärvet togs. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Låter super trevligt, både med och utan koner!
Har inte lyckats hitta "tävlings reglerna" och undrar hur många deltävlingar som räknas till totalen om man inte skulle hinna köra alla ![]() Jag skulle dock föredra utan konor men som sagt tror jag både och är skit skoj! ![]() ![]() _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Gabriel,
Reglerna är enkla. Dessutom tar vi en genomgång av dessa inför varje deltävling. Vill du läsa mer så gå till www.bmwsc.com, klicka på Time Attack, och kolla längs ned så hittar du vad du söker. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Hur brett kör du pansarkryssaren egentligen? ![]() Det ska inte vara något problem. Sjöströmmarn brukar lirka sig igenom på tvärställ varje gång. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Hur många konor är det nuförtiden? De få gånger jag kört vill jag minnas att det vara ganska många svängar fram och tillbaka, för egen del tycker jag att det räcker med ett par konor för att sakta ner bilen (ta ner risken) och sedan får man släppa loss igen. Helst skulle jag nog köra utan iofs men det är väl mer för att det passar min bil bättre. En annan fundering som kan komma i fråga när priserna ![]() Exempel: http://ralphsdack.jetshop.se/maxxis- _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Kan inte svara till om de däcken är godkända men kan berätta att det inte går lika snabbt på dessa däck som det ser ut, jag har sålt mina till ett vrakpris och skaffat Kuhmo V70a istället och det är som natt och dag! Kuhmot är alltså mycket bättre ![]() _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Efter M3 inköpet så ska det i sommar köras bana igen!
Medlemsavgift betald och licensen snart igång igen... Frågan är om man bara ska köra gatbil eller prova på TimeAttack? När öppnas möjligheten för anmälan? ![]() _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5847 besök totalt |