Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar Miata MX-5 turbo 340whp *SÅLD* | 9372 besök totalt |
evig tidsbrist o sviktande intresse (samt att man bor i lapphelvetet där inte en bana finns inom miiiiils avstånd)
Miata MX-5 92 lagom spritsörplande japanska med relativt gott utseende för ålder, vissa skönhetsfläckar finns såklart men är det mindre viktiga på en sådan här bil. Båge sparcostolar riktiga bälten Org bromsar med färgglada klossar (lite fjunigt för prestandan uppdatering rekommederas) Besiktad med bur o E85 konvertering (besiktningskit finns då SBP inte uppskattar turbomiator) Chassie Compomotive MO m R däck Gula justerbara koni, sänkt 30mm med hårdare fjädrar, ökat spårvidden med andra fälgar, r-däck, några uniballar. Motor: Manliga 1,6liter - S200 Turbo - Separata spjäll - Stor IC - Vassare kammar och mekaniska lyftare - Bättre koppling - Autronic SM4 - E85 Bränsle Omslipade kamprofiler ENEM I2 296/108/9.8/2.2 ventilspel 0.25 Lyftare mazdaspeed (34.1g) Laschcaps 5.5x5mm Kent cams (1.7g gram oslipade) (Orginal lyftare vägde 50.4g med olja) Byggt av kluriga norrlänningar med en del högskole poäng o rejäl maskinpark (inte jag alltså ) Lämnar 340whp & 300+wnm 1,09bar bromspapper finns såklart mkt körbar motor och bil med en stort register att åka på. Klarar nog mer effekt men det gör inte kopplingen riktigt Mer info o bilder här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php x antal lådor med org grejor finns o följer med ej intresserad av inbyten (tror jag surprise me..) priside: 70000 Erik Umeå 0706477402 _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Mer info från byggtråd av "kluriga norrlänningar"
http://forum.savarturbo.se/viewtopic På tok för skadlig bil att stå o samla damm i mitt garage , köp o använd. Obesiktad men helt turn key körklar. Kom o köp den bara.. du vet att du vill _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Kan man inte få någon form av bud iaf
Inbyten i form av en rejäl "icke kines" fyrhjuling eller liten lämplig gårdstraktor och en "lagom slant" kan vara intressant. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Gårdstraktor.......ja iofs de går ju att turbomata de med _________________ Jocke Hellqvist. |
||
jepp standard bottendel , prima japankvalitet , fungerar klockrent på detta koncept vältunat och försiktigt laddtryck , går som en dröm och är mkt lättkörd o trevlig att köra.
Bör upplevas , är mer känslan av en stor sugmotor än en fjunig 1,6l turbopuffra , ett långt körbart register i ett spänstigt chaassie. Med vänlig hälsning Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Med tanke på vad för priser Miataprojekten ligger i så är jag mycket förvånad att denna inte är såld ännu.
Sjukt skoj bil med massor och åter massor av godis i ett kul paket. Det är ju som ett kinderägg med mycket mer kul än en vanlig Miata. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
ett inte helt felaktigt rykte
Den nya projektfarkosten är ju mer av "Are U nuts " karaktär och haft en viss fallenhet av lust att försöka lemlästa eller kraftigt demoralisera tidigare ägare så det verkar perfekt. Sedan blev det ju ett trevligt inbyte som jag tror kommer att vara ett bra tillskott till håll i hatten vagnparken och iaf den kvalar nog in som banåkarbil till o med. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar Miata MX-5 turbo 340whp *SÅLD* | 9372 besök totalt |