Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Suzuki Swift GTI TURBO RWD -88 | << 1, 2, 3 ... , 23, 24, 25 >> 3 besök senaste veckan (175909 totalt) |
har du några ritningar med mått på din integrerade bmw bakvagn,
har du någon cadritning eller dyligt på infästnings plattorna för länkarmarna. o grattis till en stört skön bil, har drägglat ofta på datorn när jag tittat och läst om dina framsteg. din bil ligger till viss del som grunden för mitt egna långsamma bygge. _________________ peter johansson |
||
Jag har inga ritningar sparade, tyvärr. Själv gjorde jag bara skisser för alla detaljer, och en kompis gjorde sen resten för att få bitarna färdigskurna. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||
Då har man gjort ett tappert försök att besiktiga bilen, det gick sådär.
Förutom ett par punkter som löses på 10 minuter så fick jag en anmärkning på att bilen inte strävar mot att räta upp sig efter att man har svängt och släppt ratten. Caster tänker vi nog alla, och japp, det har jag.. Framvagnen kommer från BMW E30, men jag minns helt ärligt inte vad det blev för vinkel till slut den dagen allt byggdes på plats. Men jag har en tanke gällande inpressningen på hjulen. I första skedet så körde jag med ett par fälgar som helt klart hade inpressning (oklart vad), och nu köpte jag nya hjul med ET0. Jag valde just det för att passa in dom nya hjulen på samma plats som dom gamla som då var lite bredare, samt att det kunde vara trevligt att skifta mellan fram och bak för att kunna utnyttja slitaget lite mer. Jag kan nog ta mig till minnes att jag upplevde en liten skillnad på ovan beskrivet problem när jag tog den första provturen med dom nya hjulen. Inget jag dock tänkte mer på, kanske mest för att jag egentligen inte kört många kilometer därefter.. Så, om det nu finns några som fortfarande läser här och förhoppningsvis kan ha åsikter om mitt resonemang, så dela gärna med er. Visar det sig sedan att det finns lite logik i det så skulle jag bli överdrivet nöjd om någon sitter på ett par Compomotive Mo 4x100 i 15". Bredd 6-8" Jag vill då gärna låna dom bara för att kunna genomföra besiktningen, och beställer sedan nya. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||
Tomten kom tidigt i år. Idag rullade jag genom bilprovningen, klart å betalt!
Det ska bli rätt skönt att kunna vänta in sommaren i lugn och ro, för att kunna köra för egen maskin till banorna medan man hälsar glatt på alla poliser man möter _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||
Grattis! Måste verkligen vara en obeskrivbar känsla! |
||
kul att se att den lever & brukas nu
hade själv en Gti nyare karossen & ångrar till idag att jag skrotade den Lite fler bilder vore trevligt _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
Att ge sig på att trimma mer i en i princip helt ojusterad bil är givetvis inte riktigt rätt väg att börja. Men, nu tycker jag att det är kul, så har vi rett ut det.
Ny motor kommer att bli något större, den kommer att trimmas och byggas på ett bättre sätt för att inte bara ge effekt innan turbon orkar att ta i. Jag var idag ner till Erland Kox och lämnade ett par toppar till att börja med, vidare så får vi se vad som kommer att bli lämpligt att stoppa i maskineriet. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||
Min önskan är runt 400 hk, och att turbon kommer igång vid 3000 istället för 4000. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Du är så fantastiskt rolig Tony. Men eftersom frågan är ställd i textform, så krävs väl ett svar i detsamma. För ett och ett halvt år sen skulle jag visst bygga ny motor. Det beslutade jag förra året att vänta med, då jag till slut testade lite rejäla däck. 6 växlingar sparade jag in på hemmabanan Mantorp, och efter ett besök hos AG:s så visade det sig att det finns en hel del att trimma in på motorn. Det blir ett återbesök där senare. Dock har jag problem med oljan vid inbromsning, och att stå på hejdarn rejält in i mjölbykurvan är bara att glömma. Så för att lösa det problemet håller jag på att montera torrsump. Det kan dock inte påstås att jag jobbar ihjäl mig med detta. Det är lustigt att man ska ha så bråttom på banan, men att meka bil i slow motion. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||
Det ligger till såhär. Inga ursäkter, endast en mängd händelser som påverkat dagens tillstånd. Jag började att montera ner det nödvändiga tidigt förra året, och kom igång hyggligt med att börja rita tråget. Sen tröttnade jag, rätt så länge faktiskt. Det var egentligen inte förrän efter årsskiftet som jag kände att jag nog skulle börja kika på grejorna igen. Av en händelse så diskuterades drivningen av pumpen ihop med andra, och det konstaterades att jag hade helt fel utväxling med mina drev. Jag tog kontakt med tillverkaren för att försöka få hjälp, men när det skulle bollas motfrågor i över en månad så lackade jag ur. Jag spenderade istället min födelsedag detta år med att återställa bilen, så att det i alla fall går att köra med den. Där står vi nu. Någon ny motor blir det nog inte överhuvudtaget. Ytterligare en temposänkare i ärendet är att jag i slutet av januari faktiskt gick och köpte mig en DeLorean. 90% klar sedan fullständig renovering, och utan att ljuga så vet jag vilken av bilarna jag helst lägger energi på nu. Det ska bli av att åka rostfritt i år! _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||
Coolt med diskbänksstyle!
Vad har du för utväxling till din pump eftersom den klassas som "fel"? Jag anar också att jag har lite fel utväxling till min och tillverkaren bemödar sig inte ens att svara, lovar bara att återkomma när man till och med ringer dem på telefon |
||
Våra race- och banåkarbilar Suzuki Swift GTI TURBO RWD -88 | << 1, 2, 3 ... , 23, 24, 25 >> 3 besök senaste veckan (175909 totalt) |