Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
1377 besök totalt |
Sökes (Hittat!), trycklplatta och lamell att mäta på
Nån i närheten av Mantorp som har en 230-240mm Audi-koppling (tryckplatta+lamell) att låna ut? Funkar med begagnad som är på väg till återvinningen, dess enda uppgift är att övertyga mig om att en sån passar till min låda. S2 har rekommenderats men annat kanske funkar också. Kanske även Passat? |
Tack gärna, söker hålbilden för skruvförband och styrpinnar mellan svänghjul och tryckplatta. Tryckplattans höjd(?) eller avståndet mellan anliggningsytan mot svänghjulet och anliggningsytan mot urtrampningslagret. Urtrampningslagrets dimensioner. Splines vet jag inte hur man mäter, ytterdiameter och antal splines? Säkert missat nåt, därför jag ville ha en att prova med. Bilder kan hjälpa.
Tjocka svänghjul vet jag inget om, jag har bara en närbesläktad växellåda och helt fel motor. |
Det är en G97/01 från en Porsche 911, lika men annorlunda.
Linköpings Svänghjulsförmedling levererar! Jag har fått låna ett svänghjul med koppling, det gick dock rätt fort att konstatera att lamellen inte passar, jag räknade inte splincen men det verkar stämma med dina uppgifter. Tryckplattan verkar passa med mitt urtrampningslager men är konstruerad för ett helt annat svänghjul. Är detta ett tjockt svänghjul? ![]() |
Jag har ingen Porsche, bara en Porsche-växellåda som ska sitta på min Ferrari-V8 i bilen jag bygger. Därför vill jag hitta så standard saker som möjlig som passar på mitt Ferrari-svänghjul. Med tanke på splines-frågan så tittar jag vidare efter en Porsche-lamell och tryckplatta.
Tack. |
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
1377 besök totalt |