Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 5 besök senaste veckan (58208 totalt) |
_________________ Nathan Det går bra att skriva svar på Svenska, är bara för lat att skriva på landets språk. 06 Subaru STI Spec D PPP 09 Rotax max Intrepid Sirius |
||||
Re:
Hi! I make the Rooducts in the USA. Thank you for looking at them. Randy _________________ Randy Zimmer |
||||
Planerna för Umeå-tiden sket sig fullständigt, så nu försöker jag hitta ett mekgarage där jag kan palla upp bilen under ett par veckor. Planen är att försöka få bromskylning på plats innan de nya bromsdetaljerna monteras... får väl se hur bra det går... garage i linköping... snacka
![]() ![]() _________________ Andreas Lindström |
||||
Sucks.
try changing the headline on you thread from: "Subaru Impreza WRX STI (STI Racing) -11 -- Planering" to "Subaru Impreza WRX STI (STI Racing) -11 -- finns det ett ledigt mekgarage i linköping?" I'm sure someone will message you. _________________ Nathan Det går bra att skriva svar på Svenska, är bara för lat att skriva på landets språk. 06 Subaru STI Spec D PPP 09 Rotax max Intrepid Sirius |
||||
Hoppas det löser sig med garage! Jag fick ett SMS från en Max i Linköping som också letar garage. Han hade sett en av mina gamla annonser i nåt av Köp&Sälj-forumen här på rejsa. Kanske är värt att testa det också?
/Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Re:
My site stats tell me there were a lot of people viewing the GR ducts from here the last couple days. Thank you again. The fans are now available and great for slow tracks with short straights and many braking zones. Randy [img][/img] _________________ Randy Zimmer |
||||
Det går inte fort just nu p.g.a. diverse skäl... men ibland så händer det!
Bilen är nu sommarskodd med lite nya detaljer: ![]() PFC flytande skivor fram, StopTech stålomspunna slangar ![]() PFC 08 belägg fram ![]() DBA 4000 skivor med PFC 08 belägg bak, , StopTech stålomspunna slangar ![]() Ser rätt trevligt ut fram med nuvarande sommarfälg ![]() Ser inte så pjåkigt ut bak heller för den delen ![]() PFC skivorna fram efter en del av inkörningen är avklarad Och j-lar vilken skillnad... snacka om bett i bromsarna nu... nu ska man bara ha krängare, coilovers, däck och motor som matchar också... ![]() _________________ Andreas Lindström |
||||
Då har ett av bromsoken fram gett sig då... nytt ok från subaru kostar ca 13k inkl moms... någon som har tips på bra eftermarknadsgrejer?
Och iom detta har budgeten för denna säsong definitivt försvunnit... ingen körning för mig i år som det ser ut just nu. ![]() _________________ Andreas Lindström |
||||
Re:
Lite negativa tankartycker jag allt. Visst surt när man upptäcker något sådant här. Men någon broms speciallist kanske kn fixa det för 1000 lappen då är det en 13 del så syrt som ett nytt OK och du har 12 lappar kvar att bränna på körningar. Fixat. Med vänlig hälsning, Per ![]() _________________ Per Axblom |
||||
Negativt må så vara, men jag ska känna att jag kan lita på grejerna när jag kör på bana också... och sen är det det här med att få det till en bromsspecialist också... utan garage där jag kan ställa upp den är det redigt svårt såvida det inte finns en sådan specialist i Linköping vill säga.
Jag utesluter ingenting, men det finns en del praktiska begränsningar med plats och tid. Jag skulle mer än gärna spara dessa 12k om möjligt. Jag måste bara kunna lösa det praktiskt och sedan även känna att jag kan lita på grejerna efteråt också. Edit: Jag vet inte hur jag ska lösa det helt ärligt, men då det läckte mer när nippeln drogs åt (flera olika nipplar) så känns det spontant som att det är en spricka någonstans som vidgas vid tryck. Finns det ett sätt att fixa sånt (så att man kan lita på det efteråt) så skulle det vara fantastiskt. Edit 2: Det kom också genom nippeln, inte vid sidan om. Så det känns som att problemet var inne i oket. _________________ Andreas Lindström |
||||
det går att "bara" ta bort oket, och borra upp hålet för en större gänga,
sen i med en "hylsa" med locetite som tätning/låsning, sedan får du en ny gänga längre ut, smartast är nog om man vid en sån operation tar isär oket så man kan blåsa rent allt och sätta ihop igen när locetite torkat, fast jag vet att andra bara gjort det på plats och tagit bara tagit bort hjulet och borrat/gängat limmat på plats (och med andra menar jag mig själv på en halvsunkig bruksbil efter att gängan till bromsslangen rostat sönder) ska se om jag kan få fram en bild på vad för grej jag menar annars blir det en paintskiss _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
nått sånt här, jag vet faktiskt inte vart man köper dem då jag kom över ett antal själv någon gång på nått vis, men jag skulle med behöva ett gäng nya om du hittar vart.
säg att du från början har tex m10x1 orginal i gängan, så borrar du upp och gängar till m12x1.25 å drar i adaptern med locetite, sen får du längst ut på hyslan en ny m10x1 som tätar med kona precis som orginal finns garanterat liknande grejjor även för luftnippeln ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
om du inte löser det i linköping så kan jag hjälpa dig i norrköping, och sen har vi ju även Nobtec bromsspecialist med egen verkstad som garanterat kan få jobbet gjort åt dig om du känner dig säkrare att lämna in på verkstad,
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Känns som att jag då skulle vilja få oket granskat för att vara säker på att det går att reparera, ska prata med PEAN Sweden imorgon för lite prisalternativ där. Under morgondagen så måste jag nog ta ett beslut på hur jag gör oavsett, använder bilen till vardags också så jag kan inte ha den stående hur länge som helst. :/
_________________ Andreas Lindström |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 5 besök senaste veckan (58208 totalt) |