Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1169 besök totalt |
Banprojekt - 2 eller 4 dörrar ?
Siktar ju på att använda en BMW 325 E30 till ett framtida banprojekt, spelar det någon roll om man använder en coupé eller en 4-dörrad bil ?? Fördelar / nackdelar ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
E30 finns inte som coupe. Det kallas kort och gott tvådörrars.
![]() ![]() och ja, det är den du ska ha. Mer vridstyv vill jag misstänka och lättare. E36 är dock mer vridstyv som 4-grindars. |
||||
Aha! Såklart! ![]() |
||||
Finns lite andra beemers som är ballare än E36... Och 4 dörrars.... [url=http://www.eurosuperstars.com/mostra_immagine.asp?id=4926] BMW M5 V8[/url] |
||||
|
||||
Går ganska bra ändå med slattrig bil ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re: Banprojekt - 2 eller 4 dörrar ?
Jag har tävlat med både 2 och 4 dörrars och om man ser det rent praktiskt så är 4 dörrars rätt skönt nu har man bara 1 stol i racing men att komma bak och mecka i "bagagesätet" med två racestolar där fram i två dörrarsbil är omöjligt och sen är det skönt att kunna öppna en bakdörr och slänga in jackan ![]() Angående vridstyvheten så tror jag inte dina varvtider kommer skilja sig om du har 2 dörrar till.. Med en störtbur i bilen så är det ändå den som håller bilen uppe. _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1169 besök totalt |