Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1206 besök totalt |
Mercedes C55 AMG är snabb!
Tyvärr fanns den inte för provkörningnär jag var på besök hos AMG, men det är en snabb liten rackare Mercedes byggt... Mercedes C55 AMG (testad av sport auto) Nürburgring: 8.22 Hockenheim: 1.18,6 0 - 100 km/h: 5,3 s 0 - 200 km/h: 18,1 s Slalom 36m: 122 km/h Slalom 110 m: 136 km/h _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Den tiden hade placerat bilen på plats 18 på 2003 års Formel 1 kval, före de bägge Minardi-bilarna (såklart
![]() Troligen kör dom en annan sträckning när dom testar Mercan, så jag undrar vad man ska jämföra tiden med? |
||
Till exempel alla andra tider sport auto kört på samma sträckning och visst är det en helschysst bil men sen är det ju det där med automat de gånger man vill kör inspirerat då åtminstone jag föredrar manuell men en ruskig bil är det _________________ Thomas Tegbäck |
||
BMW M3 t.ex.? http://www.track-challenge.com/main_ Med reservation för omasfaltering av Ringen. Du hittar en del andra bilar att jämföra med också. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1206 besök totalt |