Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1841 besök totalt |
Tunn plastslang till växellänkage-lager? (2 bilder)
Tja! Efter att ha kaos-reparerat mitt glappande växellänkage med två lager grå el-tejp så funderar jag på en mer långsiktig reparation av ekonomityp. (Bäst vore nog att köpa nya plastdetaljer men...) Alltså, det jag skulle behöva är "plastslang", innerdiameter runt 4-5mm och 1-2mm godstjocklek. "Slangen" ska sitta över pinnen vid växelspaken: ![]() och över pinnen i den övre delen av den stora klumpen i mekanismen över växellådan: ![]() Nån som har nåt bra tips på material och var jag kan hitta det? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Vet inte om ngn nämnt bladmässing/brons/annat metallmaterial förut för dig...
![]() ![]() Har absolut ingen tid just nu egentligen, men ring eller hör av dig på ngt sätt så får vi antingen fixa det på det sättet eller precisionssvarva ![]() Bara du har måtten eller har delarna löst är det ett snabbt jobb. Gummi och andra flexmaterial ska du inte ha där, det blir ingen kännsla då. |
||||
[quote="Andreas Lidström"]Vet inte om ngn nämnt bladmässing/brons/annat metallmaterial förut för dig...
![]() ![]() Jo, det färståss... Hanns inte med, el-tejpen fanns på hyllan i garaget! ![]()
Noterat. Ett delproblem är orsaken till glappet = slitage. Dvs att ledhylsorna och "pinnarna" inte är raka utan lite konvexa/konkava... hade funderingar på en tvådelad hylsa som skulle vara svagt kilformad. Men frågan är hur tunna såna svarvade detaljer kan bli? Vad är minsta godstjocklek? /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
[quote="Magnus Karlsson"]
Svarva till i nån grym plast tex Delrin blir nog bäst.... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1841 besök totalt |