Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4624 besök totalt |
Padborg Park, Danmark 12-13/9 2015: Säsongens äventyr
Ett samarrangemang mellan Padborg Park och BMW-klubbarna i Danmark, Norge, och BMWSC. Vi avrundar året utomlands med en fartfestival och dansk TV på plats. Danska, norska, och svenska BMW-bilar i BMW Cup, och under bankörningen. Vårt fantastiska årsmöte, och andra större publika festligheter på banområdet under både dag och kväll. Fritt inträde för våra deltagare, och fri camping på området. Lördag kl. 08:00-22:00 (bullerfritt efter kl. 12:00, dvs max 115 dB): - BMW Cup - OK Mobil 1 Legend Cup - Danish Supertourisme Turbo - Formel Ford - Zenergy Super Challenge för MC - Bankörning gatbilar Söndag kl.09:00-17:00 (bullerfritt efter kl. 09:00, dvs max 115 dB): - BMW Cup - Bankörning gatbilar Mer information på www.bmwsc.com vad det lider. Allt ovan är preliminärt. Ändringar kan förekomma. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Jag har sett fram emot detta, men efter att ha tittat lite närmare på det konstaterar jag att:
Det är långt in i Danmark (även för en skåning) Och banan ser inte särskillt kul/spännande ut (påbyggnad av flytaxningsbanor?) Så jag är faktiskt tveksam nu... _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||||
Re:
Ingen gillar en surpuppa ![]() ![]() Seså, bara att komma! _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Nu har vi tillsammans med SBF fått fram en temporär försäkringslösning för er medlemmar med Debutlicens.
Debutlicens fungerar ej utanför Sverige, men nu har vi som sagt en temporär försäkringslösning som möjliggör en nöjestripp till Padborg Park för er som i dag saknar nödvändig Nationell licens. Mer information kommer när anmälan öppnar. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Toppen! Som de flesta andra så kör jag med debutlicens. Men bara för tydlighetens skull, vad gäller om någon kör med SBF "enkla licens"? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Re:
Herr Bäck håller på med gatbilsanmälan. Jag tror tyvärr inte det blir möjligt att klämma in TA pga det redan fullspäckade banschemat, och förväntade lägre deltagarantalet för TA (tre stycken) om jag kollar på Facebook. Undersöker saken, men är tveksam. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Detta schema tolkar jag som att TA redan är inlagt. Det står ju "Tidtagning" i 30 minuter istället för "Track Day" kl 15.55 på lördagen? http://padborgpark.dk/motorsport/lob Med detta sagt tillhör jag tyvärr dem som tvingas stryka en tävling för första gången i år. Detta pga däck/tid/mil. ![]() (Fast att det inte ens GÅR att anmäla sig en vecka innan tävling promotar ju inte TA Padborg direkt, kan jag tycka med risk för att låta negativ. Vill ju annars tacka för allt det ideella arbete som läggs ner och för en riktigt kul säsong! ![]() _________________ Mikael Johnsson BMW 335i E90 (N54) Alpinweiss 3 |
||||
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4624 besök totalt |