Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 9860 besök totalt |
Kommer tyvärr inte jag heller, husbyggen, garageflytt och överflödet med jobb kommer ockupera resten av året, bilen redan avställd innan säsongen ens börjar
![]() Skänker bort mina körningar till Fege (Fredrik G), kommer förbi och tittar en sväng på söndag om allt lirar! _________________ / Daniel Ingvarsson ![]() |
||
Lördagens körningar genomförda.
Topplistan för lördagens deltagare: Plats 1: 1.22,65 - Fredrik Gehammar, Honda Civic Plats 2: 1.24,21 - Gerhard Petersson, Gepe Super 7 Plats 3: 1.27,41 - Peder Fallbom, Porsche 944 TurboCup Plats 4: 1.29,78 - Joakim Bernhardsson, Saab 9-3 SS Aero -04 Plats 5: 1.30,61 - Magnus Lidholm, BMW 320i -88 Plats 6: 1.31,3 - Markus Johansson, Saab 900 T16 -90 Plats 7: 1.32,71 - Nisse Classon, VW Golf Gti -88 Plats 8: 1.32,86 - Johnny Karlsson, Opel Speedster Plats 9: 1.32,93 - Andreas Alfredsson, Saab 900S -91 Plats 10: 1.36,74 - Mathias Karlsson, Mazda Miata Plats 11: 1.37,61 - Mick Oscarsson, Saab 900 T16 Plats 12: 1.41,87 - Christer Johansson, Saab 900 Turbo -97 För alla förares samtliga varvtider, se min webbsida: https://bestbloginsweden.wordpress.c Imorgon kör vi en gång till! _________________ Fredrik Lund - Karlskrona |
||
Ja det är ju jobbigt alltså... Först fick jag tillbringa största delen av dagen för att hitta ner till mina gamla tider och när jag väl kom på vad jag gjort för fel så var dan i princip slut. Jag som så gärna ville under 1.30...
![]() Som tur var så förgylldes väntetiderna av en otroligt välsjungande och välsvängande Honda med en ödmjuk och trevlig förare! Och bilen var inte ens injusterad... Var ska det sluta? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Tack för de värmande kommentarerna grabbar
![]() Det var skoj, väldigt trevligt gäng och jätte bra arrangerat! Hur gick det för er som körde på söndagen? Jag hade anmält mig till söndagen också men jag har varit sjuk och har fortfarande vissa komplikationer från borrelia så jag var helt totalt slut efter den körningen i lördags. Annars hade jag väldigt gärna kört söndagen också ![]() Kul och se lite blandade bilar även de gamla retro saabarna. Sjuan var ju ett bygge i min smak ![]() Jag filmade några vändor med en gopro kamera ifall någon vill se hur det såg ut "in car". Jag tror även jag hade en tid som var 1.22.60 om jag inte minns fel i listan ![]() https://vimeo.com/130730472 _________________ Fredrik Gehammar Kör: Honda Civic -91 n/a TimeAttackNu Club Challenge 1:a 2021 och 2019 Superstage: 1.18.17 r-däck |
||
Det där var ju grymt kört.
Det ser ju ut som om du har mycket längre mellan grindarna än vad jag har när jag kör där. Kan kanske bero på du kör rätt och att jag kör helt fel spår. ![]() Sedan lät den ju fantastiskt. ![]() _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||
Får tacka både arrangör och deltagare för en trevlig lördag! Synd o klaga på vädret men det var lättare att hålla koncentrationen senare på dagen med lite lägre temperaturer.
Bara stämma in i kören, grym bil, grymt kört Fredrik! Men som sagt många fina bilar på plats. Några mobilbilder. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Lidholm |
||
Kul att ni blev nöjda!
Jag har haft fullt upp, men ska uppdatera så snart jag hinner med söndagens samtliga tider. Man kan säga att de som deltog på söndagen fick köra m-å-n-g-a gånger. Endast 8 bilar deltog, varav en bröt relativt tidigt på förmiddagen. Ni som deltog denna helg: Jag tar mig friheten att maila er direkt om jag gör om detta nästa år, så får ni förhandstur till anmälan till ett eventuellt event då. Vi diskuterade i vilken ordning jag arrangerat detta och tror vi kom fram till 7-8:e året i följd. Så oddsen är goda att detta görs om. Tack alla deltagare! Det var en jäkligt rolig helg! Och särskilt tack till Mick som hjälpte mig lämna tillbaka värmeskåpet till hotell Amigo. Vipern har helt klart sina begränsningar! _________________ Fredrik Lund - Karlskrona |
||
Även jag vill tacka stort för ett bra arrangemang.
Blev ju löjligt mycket körtid på söndagen pga avbokningar, Mot slutet var vi bara 4-5 bilar som körde. Fick till personbästa med r-däck och en klart vettig tid på slicks efter det. Ser fram emot 18/7, Ska bli kul att se Fege, med Hondan irl, Måste detaljstudera din incar film mera. Du har ju ett fantastiskt fint flyt i din körning. Riktigt imponerande ![]() _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Nu har jag äntligen sammanställt söndagens resultat.
Var visst 9 deltagare/bilar, inte 8 som jag skrev tidigare. För utförlig nördstatistik, se min webbsida: https://bestbloginsweden.wordpress.c Tack alla deltagare för en fantastisk helg! Resultat söndag 14 juni Plats 1: 1-24.77 - Tomas Axelsson, Audi TT Plats 2: 1.25,02 - Niclas Ohlsson, Porsche Cayman GT4 Plats 3: 1.25,71 - Gerhard Petersson, Gepe Super 7 Plats 4: 1.27,86 - Gunnar/Karin Äijä, Porsche 993 RS Plats 5: 1.31,64 - Gunnar/Karin Äijä, Porsche 968 CS Plats 6: 1.32,71 - Johnny Karlsson, Opel Speedster Plats 7: 1.33,95 - Magnus Strömberg, Toyota MR2 Mk1 Plats 8: 1.35,48 - Mathias Karlsson, Mazda MX-5 Miata Plats 9: 1.37,63 - Torbjörn Sabel, Maserati Spyder -02 Topplista totalt hela helgen Plats 1: 1.22,65 - Fredrik Gehammar, Honda Civic Plats 2: 1.24,21 - Gerhard Petersson, Gepe Super 7 Plats 3: 1.25,02 - Niclas Ohlsson, Porsche Cayman GT4 Plats 4: 1.27,41 - Peder Fallbom, Porsche 944 TurboCup Plats 5: 1.27,86 - Gunnar/Karin Äijä, Porsche 993 RS Plats 6: 1.29,78 - Joakim Berhardsson, Saab 9-3 SS Aero -04 Plats 7: 1.30,61 - Magnus Lidholm, BMW 320i -88 Plats 8: 1.31,3 - Markus Johansson, Saab 900 T16 -90 Plats 9: 1.31,64 - Gunnar/Karin Äijä, Porsche 968 CS Plats 10: 1.32,71 - DELAD PLATS: Johnny Karlsson, Opel Speedster / Nisse Classon, VW Golf GTi -88 Plats 11: 1.32,93 - Andreas Alfredsson, Saab 900S -91 Plats 12: 1.33,95 - Magnus Strömberg, Toyota MR2 MK1 Plats 13: 1.35,48 - Mathias Karlsson, Mazda MX-5 Miata Plats 14: 1.37,61 - Mick Oscarsson, Saab 900 T16 Plats 15: 1.37,63 - Torbjörn Sabel, Maserati Spyder -02 Plats 16: 1.41,87 - Christer Johansson, Saab 900 Turbo -97 _________________ Fredrik Lund - Karlskrona |
||
Re:
Nu har jag tittat på den här filmen ett antal gånger. Måste fråga. Bromsar du någonting i det tighta partiet eller låter du bara motorn dra eller bromsa? Själv håller jag på och växlar mellan full gas och full brom och lyckas sällan få in någon bra snits här. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||
Kul att du kikat på filmen
![]() Jag kör nog mest på känsla och jag kör säkert inte det bästa spåret heller. När jag tänker efter bromsar jag nog inte så mycket, mer duttar lite på gasen för att styra balansen på bilen. Gasuppsläpp så vandrar rumpan ut lite för att få in bilen till nästa kon (men det varierar ju från bil till bil såklart). I stort sett försöker jag köra mjukt och utnyttja hela banans bredd. Hoppas jag kunde hjälpa dig med något tips iaf? Man får väl prova sig fram men oftast går det fort om man kör mjukt med bra spårval har jag fått för mig ![]() _________________ Fredrik Gehammar Kör: Honda Civic -91 n/a TimeAttackNu Club Challenge 1:a 2021 och 2019 Superstage: 1.18.17 r-däck |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 9860 besök totalt |