Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (42737 totalt) |
Jag tyckte väl att jag kände igen IÖs kaffemugg.... Undrar om jag kan se mig i en Tesla istf en Ferrari FF (min drömbil just nu)???? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||||
![]() Ja det kan du! ![]() _________________ Janne Ström |
||||||||
Ja precis, men nu är vi ju vana vid känslan från en förbränningsmotor och därför känns momentkurvan från en elmotor lite "konstig".. ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||||
Ha ha blir det InoAudio i teslorna nu framöver : ) _________________ Mvh Niclas Björk |
||||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Bra test...
"Tesla P85D Handling, Braking, 0-60 Test Results | Consumer Reports" https://www.youtube.com/watch?v=AKAi _________________ Janne Ström |
||||||||
73 Mil på en laddning.... och plågsamt långsamt!
Men ändå imponerande på något konstigt sätt ![]() https://www.youtube.com/watch?v=Z5W4 _________________ Janne Ström |
||||||||
Här en snubbe som även han gillar Tesla...fast han heter Koenigsegg
![]() https://www.youtube.com/watch?v=XyDh _________________ Janne Ström |
||||||||
Det jag har svårast att förstå är varför folk klankar ner på att man inte kan göra ett tjog rivstarter i följd. Ska man göra det så är det väl roligare med en sportbil. Att Model S:en är accelerationssnabb är ju mest en bisak. Detta är ju mer än två ton vridstark komfortbil med en ordentlig näve nytänk. Det är väl inte särskilt många som kör på ringen eller kör dragracing med S-klass heller.
![]() Med en Tesla får man ta det onda med det goda. Goda: - Lågt förmånsvärde - Extremt låga driftkostnader utslaget per mil (om man kör mycket) - Massor av nytänk och tokigheter - Bra utrymmen - Komforten - Framtidssäker i jämförelse med andra bilar (uppdateras kontinuerligt) - "Pioneering" Dåliga: - Jättehögt inköpspris - Få konfigurationsmöjligheter - Kortare räckvidd än en vanlig bil - Lägre tankstopp än en vanlig bil - Lägre medelhastighet på Autobahn vid bilsemestrar - "Pioneering" ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Att de gjort den så snabb i några versioner, särskilt 0-100 är ju lysande ur marknadsföringsperspektiv men rätt orelevant ur användarperspektiv. Men det är ju sånt sjukt fokus på just det. Det gör ju att jämförelser görs med sportbilar eller att oförstående klassar den som sportbil. Men också att mer relevant infor faller bort tyvärr.
+1 för marknadsföring och för att de höjjer intresset för elbilar. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||
Efter att ha levt med 85D i 5mån kan jag inte se mig gå tillbaka till en bensinbil. Helt omöjligt.
Det känns så gammalt och responslöst. Som om något är fel, sönder eller saknas. Körkänslan i elbilen är så överlägsen, allt sköts med högerfoten. Trodde inte jag skulle bli så övertygad ![]() Till er som inte kört en ta o gör det _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||||||||
Jag funderar lite smått på om jag skulle ta och bli lite vuxen och köpa mig en vettig ny bil att pendla i. Jag gillar teknik och att vara lite miljövänlig osv svider ju inte, men, efter att ha provbyggt en bil och insett att en helt ren, bakhjulsdriven 70, kostar 798' avtog lusten...
Det kan inte säljas många Tesla, som betalas med privata pengar, i Sverige... |
||||||||
Som privatbilar, nej. Men även jag tänkte så tills jag räknade hela vägen igenom. Beroende på hur mycket man kör så får man tänka på att man lägger ett antal (skattade) tusenlappar i månaden på soppa om man kör bensin/diesel. Det blir en del pengar på sikt, så även om bilen kostar en hel del mer än en konventionell bil så kan det bli (som det blev för mig) billigare i slutändan. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Ludicrous vs Insane!
http://insideevs.com/tesla-model-s-p _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Jag gillar detta även om det enligt vissa är "en totalt värdelös funktion" och som inte fungerar om man gör den 30 ggr direkt efter varandra, och 100á andra argument". _________________ Janne Ström |
||||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Det svåra i den beräkningen är väl andrahandsvärdet efter låt säga 5 år och 15-20.000 mil samt den tveksamhet en eventuell köpare kan ha över batteriernas livslängd och kostnad för byte. Vad jag förstått är det 8 års garanti på batterierna, utom i den minsta modellen. Har du någon kalkyl som du vill visa, som privatköpare? //Lasse _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||||||||
En fråga som återkommer i mitt huvud är:
Jag köper en P85D 2015 och kör den i 8 år till 2023, och låt oss säga att även då så kommer ett batteribyte kosta ca:125 000 SEK. ![]() Låt oss säga att det då finns ett 165kWh (jag bara spekulerar) kommer jag vilja göra detta i min gamla bil, eller kommer jag känna att den är slut som bil? _________________ Janne Ström |
||||||||
Tesla garanterar väl andrahandsvärdet efter fem år? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (42737 totalt) |