Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2233 besök totalt |
Radiokommunikation - bästa lösningen för föraren?
Tjena! Har lite problem med att få till en bra lösning gällande intercom. Allt som oftast funkar kommunikationen från radiogubben till mig bra, men när jag ska tala är det svårare att få till det. Det blir oftast bara grötigt och omöjligt att urskilja något säger den som ska ta emot. Jag har prövat med peltors grejer och med strupmick utan att få till något. Hört att folk testat med mick som tar upp ljudet genom öronbenet men inte hittat något sånt. Så vad säger ni, finns det någon klockren lösning som gått mig förbi? ![]() _________________ Oskar Samuelsson |
||
Re: Radiokommunikation - bästa lösningen för föraren?
integralhjälm eller Stilos rallyhjälm med en "tunga" som går ut med micen framför munnen..... och bra mic som gjord för racing... typ peltors eller stilos egna inbyggda mfl såna..... och kopplat till en BRA radio..... |
||
Re:
motorola brukar funka men kolla antenner för utsändningseffekten osv...... det är ju lite som tv-antenn.... bra mottagning ger perfekt bild och dålig så pixlar det..... vilket gör att att du hör radiokillens bra sändare bra.... och du har dålig sändning och han hör dig sämre... |
||
Re:
vi kör med 470 eller däromkring på Zodiac apparater.... det funkar rätt hyggligt..... och när vi lägger till Repeateranläggningen och använder headsets så är det riktigt bra..... men oftast är det dålig sändning/mottagning som är stora problemet och lösningen är oftast bättre externa antenner på bilarna som hjälper mest. |
||
Vi har jobbat med Racing Electronics prylar i snart 10 år och dom fungerar bra i dom allra bullrigaste miljöer (Dragracing)
|
||
Om ni inte testat det redan kan jag varmt rekommendera digitala radioapparater, räckvidden och ljudkvalitén är chockerande mycket bättre.
Jag har en trave av Motor-Ola's enklaste digitala apparater på jobbet (en större industrifastighet, väldigt installationstät) och där vi tidigare hade dålig mottagning mest överallt, med repeater,har vi nu perfekt mottagning överallt utan någon repeater. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
Re:
Är du snäll och följer forumreglerna om fullständigt namn ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2233 besök totalt |