Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1616 besök totalt |
Vill ha tips på racingoverall till långsmal person
Jag skulle vilja ha tips på en racingoverall som passar till långsmala personer. Är 182cm och väger ca 68kg. Gärna i ljus färg då jag får för mig att det inte blir lika varmt på sommaren ![]() _________________ Linus Johansson |
||
Sparco?
Sparco har så att du kan beställa med längre ben och armar, tror att det kostar ca 1500:- Då kan du beställa en mindre modell och sedan längre armar & ben. (Kan annars tips om Sparcos Ergomodell som känns lite mer slim, den kör jag med) _________________ -= David Aldén =- Racebil: BMW E36 *såld* Lekbil: BMW Z4 35is -12 *såld* Vardagsbil: Passerati GTE -16 jallaracing.com |
||
|
||
Re: Sparco?
Jag är ganska smal (178cm 68kg) och kan hålla med om att Sparco Ergo sitter bra. Dock borde den som valt namnet Ergo avskedas då overallen är allt annat än ergonomisk att lyckas stänga själv (dragkedjan uppe på hö och vä axel). Hopplöst när man måste nervöskissa 3min innan heatet ;-) Sedan har nomextyget redan börjat ludda/släppa material fram på magen efter 3-4 användningar. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
-
Haha, ja jag kan hålla med om att den är värdelös när man ska pissa ![]() I övrigt så är jag rätt nöjd, jag har fått in snitsen på att öppna/stänga overallen och jag som också är rätt smal gillar att den inte är så pösig över magen... Till nästa gång så får det dock bli en skräddarsydd men allt är ju en kostnadsfråga. _________________ -= David Aldén =- Racebil: BMW E36 *såld* Lekbil: BMW Z4 35is -12 *såld* Vardagsbil: Passerati GTE -16 jallaracing.com |
||
Re: -
Tänk bara på att luftvolymen i overallen skyddar dig mot värmen om något händer. Så låt inte sy den för tajt. Även mycket svett gör att du kokar finns nu med kylfunktion (särskilt om man åker långlopp). _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1616 besök totalt |