Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
724 besök totalt |
geometrisk antidive
satt och diskuterade bilar och vi kom in på aktiva fjäringssytem som ledda fram till bilar som har antidive i sötdämparna. typ nya rs6 va? detta ledde fram till geometrisk antidive med dubbla a-armar hur konstuerar man detta, och vad är förklaringen till VARFÖR bilen inte niger vid bromsning. och vad blir nackdelarna? lite skisser skulle göra mig glad. jag har läst om det här i andra trådar och på nätet, men vil ha mer förklaringar. edit stavning _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
Har du kollat i den här tråden: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
om nåt är oklart kan du ju fortsätta i den så vi får ett ännu mer komplett svar där. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
tack ![]() får se om det kommer några frågor efter att jag läst. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
Re: geometrisk antidive
Härligt ämne. Dessutom har jag beställt förkovrande material som lär behandla frågan närmare. Några videorullar mm, bara om detta. Resonemanget går ut på att vi har att det i själva verket handlar om samma sak i alla kraftriktningar på bilen. Vi skulle altså ha att göra med antidive, antesquat och antikräng. Ackermann är en komplicerad historia, men så är även dom här antirörelserna om man ska gå till botten med dom. Jag emotser själv med spänd förväntan mitt bställda material. Kommer sedan att delge alla rejsanuare detta. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
724 besök totalt |