Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Ginetta GT5 Challenge 2015
7256 besök totalt
Reodor
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133


Trådstartare
Hej!

Nu är bilen hämtad från vinterdvalan, startade på momangen spänd av förväntan inför säsongen 2015!



Detta år kommer bli riktigt intressant med flera förare än de senaste åren, minst 20 startande varje race!

Fjolårssegraren Joakim Stridhs bil finns att beskåda på Elmia i Påsk och flera av oss förare står till förfogande och svarar på frågor och berättar om serien

Vi står i Hall B monter 8:22

Årets kalender är som följer

_________________
Daniel Axelsson
Citera
Reodor
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133


Trådstartare
Tidigare års trådar återfinnes här

2013 med bilder och videos från bla. Spa Francorchamps!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=88154

2014

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1310552

Är du nyfiken på Ginetta? fråga på bara direkt här i forumet!

_________________
Daniel Axelsson
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Elmiamässan är nu avklarad där jag ställde ut min Ginetta G20 bil för allmän beskådning samt frivillig provsittning.

Jag är mycket glad över det enorma intresse som detta gav upphov till, det märks så tydligt att folk i allmänhet inte vet att det är möjligt att köra racing på en så liten budget som det är i Ginetta G20.

Vi hoppas på många nytillkomna till klassen och framtida spekulanter på Ginetta.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Jag har nu kollat på anmälningslistorna till premiären på Mantorp den 2-3 Maj. Ginetta uppvisar den klart största enskilda klassen, vi är i skrivande stund 12st bilar anmälda, och jag vet med säkerhet att det kommer minst 3st till. detta gäller både hela SPVMs och SSKs alla anmälda klasser, ingen av dem har större antal bilar i samma klass än Ginetta.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



https://youtu.be/NEBalNTcn2c


Långlopp är bra träning!
Grenröret sprack så vi blev stående i 1h42min men sen höll bilen i 8h.

Hoppas jag kan komma å köra med er på Knutan när ni är där!

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



hej

Jag har vad jag tror ett problem !
Bilen sliter bakbeläggen mycket fortare än fram ! Har kört totalt 17h med bilen hittills iår och bytt bakbelägg som varit "stål mot stål" 2ggr medans fram är det fortfarande material kvar!
Funderar på om broms cylindrarna är förväxlade ?! På fram kretsen har jag "70" cylinder och bak har jag "75" cylindern.
Hur ser det ut på era bilar?
Broms vågen är skruvad så att fram skall bromsa hårdare än bak även om den är grymt diffus!
tacksam för ideér ni som har G20 i garagen.
bifogar ett par varv från Gotland!

https://www.youtube.com/watch?v=U8FXkJLpNpg

ha det gott

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Här är det inte mycket aktivitet!

Funderar på att komma till Karlskoga 14-16 aug och köra. MEN det står PAY test på fredag morgon! Vem håller i det och vad kostar det ?

MVH

NIklas

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



nikke-tribal skrev:
Här är det inte mycket aktivitet!

Funderar på att komma till Karlskoga 14-16 aug och köra. MEN det står PAY test på fredag morgon! Vem håller i det och vad kostar det ?

MVH

NIklas

Hör med Karlskoga motorstadion eller KMF, är väl den normala extra möjligheten till test som brukar finnas inför tävling.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287



Det är STCC den helgen!

_________________
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Vi har varit dåliga på att uppdatera här på Rejsa, det mesta har hänt på FB.
Jag ska försöka att skriva och uppdatera mer här.

Det hade varit grymt kul om du kommer och kör på Karlskoga, den pay testen kostade förra året 500:- om jag inte mins fel.

I år har vi haft riktigt fina startfält med många G20 bilar till start.
Förar nivån är riktigt bra och det är mycket jämnt uppe i toppen av tabellen. Just nu skiljer det endast 6 poäng mellan 1:an och 4:an i G20 klassen.
Redan nu är vi 19st anmälda till Karlskoga varav 13st är G20 bilar, om du är på så blir vi hela 14st G20 bilar.
Jag kommer nog åka dit redan på onsdagen och köra på den fria träningen som klubben ordnar.

//Joakim Strid

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



nikke-tribal skrev:
hej

Jag har vad jag tror ett problem !
Bilen sliter bakbeläggen mycket fortare än fram ! Har kört totalt 17h med bilen hittills iår och bytt bakbelägg som varit "stål mot stål" 2ggr medans fram är det fortfarande material kvar!
Funderar på om broms cylindrarna är förväxlade ?! På fram kretsen har jag "70" cylinder och bak har jag "75" cylindern.
Hur ser det ut på era bilar?
Broms vågen är skruvad så att fram skall bromsa hårdare än bak även om den är grymt diffus!
tacksam för ideér ni som har G20 i garagen.
bifogar ett par varv från Gotland!

https://www.youtube.com/watch?v=U8FXkJLpNpg

ha det gott


Jag har missat detta inlägget av dig tidigare, har det löst sig med bromsarna?

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



Supersnake skrev:
nikke-tribal skrev:
hej

Jag har vad jag tror ett problem !
Bilen sliter bakbeläggen mycket fortare än fram ! Har kört totalt 17h med bilen hittills iår och bytt bakbelägg som varit "stål mot stål" 2ggr medans fram är det fortfarande material kvar!
Funderar på om broms cylindrarna är förväxlade ?! På fram kretsen har jag "70" cylinder och bak har jag "75" cylindern.
Hur ser det ut på era bilar?
Broms vågen är skruvad så att fram skall bromsa hårdare än bak även om den är grymt diffus!
tacksam för ideér ni som har G20 i garagen.
bifogar ett par varv från Gotland!

https://www.youtube.com/watch?v=U8FXkJLpNpg

ha det gott


Jag har missat detta inlägget av dig tidigare, har det löst sig med bromsarna?



Ang bromsarna så köpte jag EBC hårdaste belägg och satte på bak och då finns det belägg hela racet igenom !

Vilken facebook sida har ni som uppdateras ? Skulle vara bra att följa med i snacket eftersom jag vill köra med er !
Jag hoppas att jag kan komma upp till Karlskoga, vi väntar barn i dagarna så jag kan tyvärr inte lova någonting.
Mvh Niklas

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Vi har ingen direkt sida som vi hänger specifikt på, utan snacket går mellan några av oss förare på fejjan.

Inför sista tävlingen förra året den 5:e Oktober så var jag i samma situation med barn på G, men vår dotter kom den 9:e så det var ju lugnt.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Vi är nu 19st bilar anmälda till Karlskoga varav 13st ät G20 bilar. Eventuellt kommer ytterligare 2st G20 bilar och det hade varit fantastiskt roligt. Vi är en av de absolut största klasserna vilket är mycket glädjande.
Så ni som funderar på att komma dit och titta och bekantar er med vad Ginetta är tycker jag ska ta sig dit och uppleva den otroligt underbara stämning vi har i depån.
Ni som funderar på att komma dit och köra som ännu inte är anmälda tycker jag ska höra av sig direkt till Tony Jacobsson på Karlskoga och säga att ni vill köra.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



nikke-tribal skrev:
Här är det inte mycket aktivitet!

Funderar på att komma till Karlskoga 14-16 aug och köra. MEN det står PAY test på fredag morgon! Vem håller i det och vad kostar det ?

MVH

NIklas


Det är ett testpass som för 300 kr att betalas på plats enligt Karlskoga motorstadion
http://www.karlskogamotorstadion.com/news.aspx?title=pay-test-kanonloppet

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Magnus Bengtsson skrev:
nikke-tribal skrev:
Här är det inte mycket aktivitet!

Funderar på att komma till Karlskoga 14-16 aug och köra. MEN det står PAY test på fredag morgon! Vem håller i det och vad kostar det ?

MVH

NIklas


Det är ett testpass som för 300 kr att betalas på plats enligt Karlskoga motorstadion
http://www.karlskogamotorstadion.com/news.aspx?title=pay-test-kanonloppet


Gött, det var lägre än vad jag trodde det skulle vara.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



nikke-tribal skrev:
Här är det inte mycket aktivitet!

Funderar på att komma till Karlskoga 14-16 aug och köra. MEN det står PAY test på fredag morgon! Vem håller i det och vad kostar det ?

MVH

NIklas


Har du bestämt dig om du ska komma och köra med oss? Just nu är vi 20 anmälda varav 13 är G20.
Hade varit grymt kul om du kom dit.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Nu har vi avklarat racet på Gelleråsen i Karlskoga under det anrika "Kanonloppet".
Vi hade en helt fantastisk helg i Ginetta gänget, där även klassens nya sponsor Lackdepån ställde till med trevligt kalas i depån på lördagskvällen för alla i Ginetta.
För min egen del kunde utdelningen denna helg inte varit bättre. Jag började med att ta pole under kvalet, och sen vann jag det kommande racet. På det andra racet fick jag stå som 5:e G20 bil i starten, inte direkt ett drömläge med tanke på den stenhårda konkurrensen i klassen.
Trots detta lyckades jag köra upp mig i ledning men fick kämpa hårt för att till slut vara den som var först över mållinjen igen. Full pott tog jag denna helg vilket var riktigt kul.

Sammanhållningen i Ginetta gänget är helt oslagbar, och denna gång radade vi upp oss sida vid sida med bilarna i depån vilket gjorde att det såg riktigt snyggt och enhetligt ut. Kul att man kunde meka med sin bil samtidigt som man kunde tjöta med de andra i depån. thumbs up

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Ginetta GT5 Challenge 2015
7256 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande