Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2653 besök totalt |
Betala för medåkning
Hej, Det händer ibland att det kommer fram åskådare och frågar om de får åka med ett par varv mot betalning. Än så länge har jag inte nappat, men det skulle vara ett välkommet tillskott på däck-kontot. Men vad är det som gäller avseende försäkring? Och vad brukar arrangören tycka? Och vad kan ett rimligt pris vara? _________________ N i c l a s E m d e l i u s Caterham CSR |
||||||
På de jag varit på så säger arrangören: om licensen är:
SBF - nej bara medåkning med instruktör (dvs "instruktör" kan vara passagerare eller förare, definition på instruktör är oklar) SMA - ja om medåkaren har licens. _________________ Mattias Hellström |
||||||
Re:
...och lämplig skyddsklädsel förstås. Angående pris så tog de ett par hundralappar för att åka med roadsportbilar på sportvagnsmeeting för ett par år sedan. Minns inte exakt men mer än 200 och under 500. I lite exklusivare kretsar (STCC-VIP, Autoropas event och liknande) så kostar det från tusenlappen och uppåt. Då ofta som en del av ett VIP-paket. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Jag brukar köra lite medåkning på större event för att finnansiera däck (kör drifring) 5 minuters medåkning för däck kostnad (1400kr)
x Att de köper licens x Att man tar tid på sig att omntera bältet rätt x Att de har bra kläder och hjälm (har med mig en "folkrace" overall jag lånar ut. Alltid uppskattat och många betalar för att åka 2 gånger så va inte för blyg! Ex gatebil taxi på gatebil kostar 500kr får något ynka varv på små häng. 10 varv i race tempo är mycket rolgare! _________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||||||
Re:
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||||
Re:
Drifting under SBF flagg så har det alltid vart: ja om medåkaren har licens. |
||||||
Re:
![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2653 besök totalt |