Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1, 2 >> 10883 besök totalt |
SÅLD: Rejsbil med mycket stor potential. SÅLD !!
BMW M3 E36 med en 6,2 L Corvette LS3 motor. ![]() ![]() Då vi inser att bilen inte kommer att brukas av oss i den utsträckning den är värd, är den nu Till Salu. Bilen har i ett antal år varit en vinnare i BMW Cup:s Special klass, då med en bmw S54 motor monterad. I vintras byggde vi om bilen och monterade en FABRIKS ny Corvette LS3 motor på 480hk. Vi har bara kört bilen ca 10 Tim sedan ombyggnaden, men har redan förstått att bilen verkligen har potential för att gå riktigt fort. Utan finjusteringar har den gått 1,22 på Mantorp och 1,09 (hög) på Gelleråsen i år. ![]() ![]() ![]() ![]() Chassiet är en M3:a från -97. Stötdämpare Öhlins. Rörbärarmar bak. Samtliga bussningar utbytta till Alu eller hård plast. Rejäl burbåge. Samsonas spakställ. Bromsvåg. Nya fälgar, 9,5" fram och 10,5" bak (köptes i våras) Bromsar, 6 kolvs ok fram med Csl skivor, orginal ok och skivor bak. Carbotec klossar Ja så där kan jag hålla på i evigheter och rabbla upp modifieringar. Motor installationen gjordes med enbart nya grejor från GM och andra leverantörer i Staterna. Styrsystemet är GM:s eget mappat och klart, men går att göra egna modifieringar i. Växellåda, 6 växl från BMW 530d, med nybyggd kardan. Potentialen för bilen är stor, då det går att åka Sprintrace, Långlopp, Drifting eller vad man vill med den. Klassar klockrent in i Modsport 1. Bilen säljs kompl med massor av delar och årets vagnbok för Racing. Har 12st kompl 18" hjul med slicks och regndäck, ett 20 tal beg slicks utan fälg. Extra kompl bromsad bakväxel, 2 st extra frontar, 2 uppsättningar framskärmar, extra huv (glasfiber) Och en mängd nya slitdelar av olika slag, (bromsskivor, lager, styrarmar och lager) ![]() ![]() Priset på allt detta är 275' Jag vill inte ha några " sista priset kompisar " utan ni som är seriöst intresserade ringer, gillar inte sms och meil då detta alltid tenderar att bli både krångligt och utdraget ( ja jag vet att jag är gammalmodig men så är jag av den gamla stammen också) Byten med något " roligt " kan ev tänkas, dock ej "äkta" mattor och snöskotrar. Är du intresserad av att se bilen "live" så kommer vi att med 99% säkerhet vara på Sviesta den 12/9, för div utprovningar. Mvh: Roffa och Marcus. 070/5298447 _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
![]() ![]() Men just nu finns det redan 4st av den varan i "stallet" ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Re: Drivlina
Det kunde jag visst gjort, men det hade krävt en mycket större ombyggnation. Och Corvette lådan är inte alls optimal för rejsing, både 5:an och 6:an är överväxlar. Med detta koncept uppnådde vi nästintill 50/50 i vikthänseende. Bilen väger ca 1120 kg utan förare ( den är bara vägd med föraren i ) ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Som sagt potential finnes
![]() ![]() Med dom små ombyggnationer av fronten och lite annorlunda hjulvinklar, så blev det en 0,57 tid på Sviesta idag ![]() Jag vet inte så noga men enl rykten skall det tydligen vara bra ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Re:
Hemmasnickrade ![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Re:
Vad vi vet så blir det nog Time Atack, åtminstone till att börja med. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Re:
Jasså. har du några bilder på hur du gjorde dom? (jag hittade inget på er fb sida..) _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Re:
Det som inte finns på FB, finns inte ![]() Inget att lägga ut när man klipper och klistrar. Framskärmarna har vi fått hjälp med av en gammal lumparkompisar som gjorde själva skärmen, sedan har det modifierats efter det. Bakbreddarna är en universalbreddare från RP glasfiber, som sedan ändrats ganska mycket av oss _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Var dessa i glasfiber? var dom hårda så dom spricker lätt vid kontakt..? Jag skulle helst vilja ha något mjukt i plast, men o andra sidan går ju glasfiber att laga. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Re:
|
||||||
Re:
Har nog aldrig varit någon hemlighet, om du bara frågat Håkan ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Re:
Så är det nog...men nu är det officiellt ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1, 2 >> 10883 besök totalt |