Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E92 335i - Black edition
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17   >>
6 besök senaste veckan (145005 totalt)
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Gotland 2015

Då var en första semestervecka på väg att ta slut med färjan till fastlandet och Nynäshamn i natt. Missade Gelleråsen pga resan hit till Gotland så tog fin/banbilen till ön för att passa på och få lite bantid.

Torsdag var jag första dagen på Gotland Ring. Var endast en motorcykel på plats när jag kom till banan men snart rullade det in en drös bilar från Drivers Club plus två Z3or. Kul att köra med lite andra bilmodeller, även om de var lite skrämmande med bullrande ljud ur avgassystemen och emblem som läste GT3, Viper GTS, Exige, 430 Scuderia, GT2, o.s.v. Under första stinten kom regn men banan torkade upp allt eftersom. Kul körning men när jag går i depå efter drygt 20 attack varv pga varm oljetemp kommer varning för låg kylvattennivå. Upp med huven och kollar expansionskärlet, tomt. Noterar en del spår av glykol på svart plast på framsida och vänster sida av motor. Letar vart det kan komma ifrån och hittar en slangkoppling in under oljefilterhuset som verkar läcka när man trycker på andra slangar. Monterar loss och finner att det helt saknas en o-ring.

Den slangen har inte rörts sedan oljefilterhuset var loss för några veckor sedan och inte minns jag någon o-ring då. Måste vara jag som failat i mekandet helt enkelt.
Försökte bygga en provisorisk o-ring av en större som hittades på banan, men gick bet. Försökte även skära till och limma en bit silikonslang men inte heller så lycket. Blev till att montera igen utan o-ring och fylla upp med finvatten från restaurangen. Det tog mig förbi en rad verkstäder och maskinaffärer på norra Gotland. Bästa o-ring var 1.5mm för liten i diameter vilket hade varit ok om inte tjockleken också var för liten. Hur som så tog jag mig tillbaka till Visby utan o-ring.

Torsdagen på GR sammanfattad med en del fina bilar.. men bara en med huven öppen och mekande, skitig ägare:

Morgonen efter så tog jag mig till MIG som hade en o-ring som var 0.1mm mindre i diameter än OEM vilket fick duga fint. Ut och montera och återigen fylla upp med samma fina vatten som jag köpt 4,5 liter av..

Lördag var man taggad igen och lyckades lura med tjejen upp till banan. Denna dag var det fullt med tokiga åk på banan. Värre än i torsdags. Körningen var bra och inga problem med kylvätska. Riktigt kul att jaga runt McLaren MP12 och 650s, 991 GT3, 996 GT2, 944, GTR, F12, Murcielago, m.m. Hasade runt rätt bra men hade riktigt riktigt kul! thumbs up
Lite film efter en 650s och en 991 GT3:
https://youtu.be/pXxXr5y2mec
Film med klipp på flertalet av alla bilar på plats ute på banan:
https://youtu.be/Lj0W8L99Amg?t=1m8s

Kul att tjejen var med så man fick bild/film utifrån. Men mindre kul att höra att min bil inte ens hörs med alla vrålåk runtomkring..
Drive by 991 GT3 vs 335i: https://youtu.be/zT8xtBD55kg

Lite slumpvis bilder:

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Här har det inte hänt så mycket efter semestern på Gotland inklusive ett par dagar på Gotland Ring.

Vid hemkomst ägnades någon ledig dag åt att göra både finåk och dagssläde sommarfina. Gathjulen fick sig även en ny färg för säsongen.

Det blev sedan lite sommarglid med bl.a. en tur ner till TA Festivalen på Mantorp (som publik) och glassträff i Eskilstuna med Bimmers of Sweden.

Typiskt inparkerad!

En till som gillar att byta fälgfärg!

Vidare är det ju alltid kul att försöka hitta bättre motorstyrning varför jag nu avinstallerat Cobb och testar ett väldigt nytt system som använder en Androidapp för omprogrammering av ECUn. Detta system ger tillgång till lite nya tabeller för bl.a. knackskydd och vanosstyrning men framförallt tillåter värden som ger högre laddtryck (mer än 1,4 bar). Nu styr jag även tills vidare laddtryck med en extern box men det ger ytterligare möjligheter.

Bilen har sedan stått avställd i garage efter semester i Juli. Jag bytte skivor och belägg bak vid avställning. Det fick bli Zimmerman skivor igen men tillbaka till Pagid RS19 belägg denna gång då Ferodo DS2500 slets lite väl snabbt tycker jag. Vid operationen uppmärksammades även att krängningshämmarstagen bak tar i krängaren på båda sidorna. Konstigt då allt detta är originaluppgraderingar som många gjort tidigare. Vidare hade låsmuttrarna på ena "camberstaget" lossat sig själva vilket gör att en ny hjulinställning måste till vid tillfälle. Ratten är någon grad fel och om det beror på bakvagn eller det där j&#%a hålet i vägen som justerat framvagnen vet jag ej säkert.

Bilen fortsatt på bockar då jag har haft felkod för DMTL-systemet. Det verkar vanligtvis vara den lilla vakumpumpen vid tanken som suger vakum för att se om tanken läcker som spökar då inga läckor funnits. Får ge mig på det när jag hinner till garaget.

Jag ska i vilket fall så småningom ge mig på nästa steg i uppgradering av bränslesystemet. Idag sitter det i tanken en originalpump med en boosterpump i serie vilket gör att man har flöde nog att köra E85 på original effektnivå och runt E60 vid maxnivåerna för originalturbosarna. Det som skall monteras är en utbytespump specad för E85 och ska på denna bil vara god för 600 hjulhästar på E85, nya bränsleledningar och en etanolsensor för att kunna mäta halten etanol i tanken. Etanolhalten kommer presenteras på mobilen via Bluetooth, på bensinmätaren via mätarhijack samt i alla motorloggar. Alltid kul att packa upp lite nya grejer och har jag nämnt att jag älskar gadgets?!?!

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Roade mig med att byta bränsleledningar från tank till högtryckspump/motor. Det hamnade även en etanolsensor på vägen. Grejerna beställdes som "bolt-on" och det var de överlag.

Gamla slangen ut:

Nya lite fetare i (med sensor):

En del mek med att göra kablage:

Jag har inte fått själva analyskretsen för etanolsensorn så kablaget hänger halvfärdigt i motorutrymmet tills vidare. Kretsen skall monteras i ECUlådan och integreras med logger/piggyback.

Tiden gick och kraften tröt så hann inte med att byta bränslepumpen, titta på luftutsläpp under bilen eller avskärma inloppsluften till intercooler och kylare som tänkt. Var lite ambitiösa planer för mig själv tror jag. Bilen ska väl kunna ta sig runt några varv på Knutstorp som den är hoppas jag.

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Re:

johmei skrev:
Bilen fortsatt på bockar då jag har haft felkod för DMTL-systemet. Det verkar vanligtvis vara den lilla vakumpumpen vid tanken som suger vakum för att se om tanken läcker som spökar då inga läckor funnits. Får ge mig på det när jag hinner till garaget.

Efter lite undersökning så hittas att min bil inte ens har en DMTL-pump.. och den ska inte ha någon, pinsamt. Inte så konstigt att jag fått felkod för en trasig sån. Tydligen är detta nått system endast USA-bilar har. Anledningen att jag ibland får felkod för denna pump på sistone är att jag missat en liten detalj i nya mjukvaran. Nämligen att jag baserade min mjukvara på en USA-version som tydligen vill ha den här saknade pumpen. Tillbaka till ritbordet.. gör om, gör rätt!

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Knutstorp 2015

Då har man hämtat sig något efter tvådagarskörning på Knutstorp med BMW Sport Club och BMW Club Schweden som firade 30år i samma veva.

Den "lilla turen" ner till Knutstorp delades med en klubbkompis som lagom efter första kisspausen fick problem med växelspaken som inte längre ville vara med och växlarna gick knappt i. Det var bara att rulla in på Statoil Mantorp (där det mekats tidigare) och ta fram verktygen. En sprint i länkaget hade släppt så efter en del ojjande och en tur till närmaste järnhandel var vi på väg igen.

Färden gick bra och efter en tankning vid Skåneporten och några mils slingrande på skånska småvägar var vi framme på Knutstorp där grillarna var på gång att tändas och en annan klubbkompis intagit Rönnstugan som skulle bli vår boplats för ett par dagar. Lastar ur bilen och passar på att byta hjul innan grillning påbörjas.

Fredagkväll spenderades med grill i glada pogars sällskap och med en ficklampa i handen medan en ny sprint till växellänkaget monterades utanför stugan i sensommarmörkret. Efter ett väl utfört arbete med lampan var det sovdags.

Lördag morgon börjar tidigt när man vaknar laddad för dagens äventyr. Besiktning och förarmöte rullar på som det skall. Ut på banan för att känna lite på bilen. Wow, kommer knappt ihåg hur banan svänger känns det som. Kul att få lägga av några varv men det tar ett tag innan jag får temp i däcken varpå jag kommer på att jag har missat att ställa om bakdämparna från "transportläge" IGEN! Det blir väldigt halt i baken så.

Skruvar lite och går ut för ett pass där bilen har lite bättre fäste både fram och bak. Kommer in i depå och tycker att det skramlar lite om avgaset. Åker till min plats och torrgasar lite smått. Något måste ha brustit i avgassystemet då det kastade ut små "bomullstussar" och små små flagor av något ler/keramikaktigt. In i bilen och gasa lite hårdare för att tömma eventuellt kvarvarande skräp. För att få lite mer effekt drog jag igång 2-step/launch kontroll funktionen på 4 500 varv. Det kommer lite mer dun första omgången varpå jag kör en till direkt efter och 2-3 sekunder in skjuter bilen hög salut! Ra-ta-ta-ta-ta-ta-BOOM! Och ut kommer stora delar av en(två) katt(ar) tillsammans med en hel del mer bomull.

Efter den uppvisningen blev det till att åka höga varv på slingriga Skånevägar för att tömma eventuellt kvarvarande skräp. Därefter var nog kattarna tömda för det luktar apa och ryker mer än vanligt under uppvärmning. Turbona svarar dock bra nu och ljudet har blivit raspigare runt 4000 varv.

Resterande del av dagen spenderades mest i depå i glada vänners sällskap. 25 varv avverkades under lördagen, varav kanske 10 i någon form av attack.

Lördag kväll bjöd på pampig grillkväll för att fira BMW CS 30år. Wolfgang höll tal och det bjöds på god mat.

På söndag morgon vaknar man till ännu en krispig härlig morgon med sol som inte riktigt vill hitta fram mellan molnen, perfekt banväder. Förarmöte klaras av snabbt och ut på banan för några provvarv.

Skruvar lite på dämpare och däcktryck. Börjar nu komma in i lite mer flyt. Kör 3 pass i snabb följd under morgonen och det börjar kännas riktigt bra. Jag hittar till och med ett och annat apex.

https://youtu.be/0r11NDdwSOk

Slutet av passet får jag viss obalans och bilen drar till höger under inbromsning. Väljer att avsluta dagen tidigt för att påbörja den långa färden hemåt. Däcken visar sig vara mer än klara för dagen, vilket förklarar det konstiga beteendet i slutet av sista passet. Framdäcken har på insidan kackat ihop totalt. Slitage i övrigt är helt ok så jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på?!

Tack för en riktigt kul helg alla arrangörer och deltagare. Det här gör vi om nästa år!

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Nu slipper du ju att betala för "decat"

Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Nu slipper du ju att betala för "decat"

thumbs up

Det var väl ganska väntat att de skulle gå förr eller senare men förväntade mig inte så stora bitar ut genom rören på en gång. Var bomullen kommer ifrån är fortfarande ett mysterium.

Ska kolla så de verkligen är tömda och sen eventuellt göra lite test om den ger mer på toppen nu. Har haft en tanke om att det är mottryck i systemet pga väldigt dalande ladd efter 5000 varv. Har ett par planer för version 2016 av avgassystemet.

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Det är säkert Sjöströmmarn eller Abbe som har stoppat in ett par favoritkalsonger....
Hade du koll på dessa herrar hela natten?

Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Innan Knutstorp fick jag hem och provmonterade etanolanalyseraren. Den visade sig fungera prima men sensorn från Continental var knas och visade helt fel etanolhalt. thumbs down Ny är redan på väg. Säljaren hade fått en hel batch med dåliga/felkalibrerade sensorer från Continental.

Såhär ser iaf appen ut:

Analyzer och app är designat och byggt av en annan Johan på en helt annan plattform. Tror han åker en Toyota.

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Installerade nya pump&hink-enheten. Pumpen är en Walbro GST450 som är specad för etanol/E85 vilket varken original eller den tidigare boosterpumpen egentligen är. Inga konstigheter, nästan bara plugga ur och plugga i.

Gamla lågtryckspumparna med original i hinken och en GSL392 seriekopplad. Väl fungerande matning men snyggare och mer kompetent lösning med den nya.

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Bilen framkallade bränslebekymmer under förra veckan. Gått som en klocka sedan uppgraderingen av matarpumpen i tanken. Plötsligt får jag problem vid hård acceleration ut ur böjarna. Hade dåligt med bensin så misstänkte först returen som fyller "hinken" i tanken. Men efter tankning så var problemen de samma.

Bilen kastar koden 29DC Cylinder injection switch-off så snart man går fullt. Koden pekar på att högtryckpumpen inte levererar tillräckligt tryck på "fuelrailen". Men det känns som ett väldigt sammanträffande att det sker så snart efter jag har mekat med bränslesystemet.

Loggar pekar på samma sak att högtryckspumpen (nedre linjerna) inte trivs med flödet den skall leverera över 4800varv. Matarpumpen matar på med ca 4,8 Bar, vilket är optimalt.

Normalt brukar N54 bli svårstartad med dålig högtryckspump men min har inga såna problem. Den presterar även konsekvent upp till 4800 varv och denna laddkurva. Till saken hör att jag har kört denna pump med samma etanolblandning (även något högre) med betydligt mer ladd.

Kan något annat orsaka problemen? Är lite inne på eventuell mekanisk blockering in i högtryckspumpen då trycket innan är bra men efter dåligt. Har i vilket fall beställt en ny pump för att vara på den säkra sidan vid rivning. Inga billiga historier på drygt 4kkr dock. :-/

Denna skönhet det handlar om:

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Re:

johmei skrev:

Här ser man även att de två svarta returslangarna monterades korrekt!

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Dåligt med uppdateringar här men högtrycksbränslepumpen byttes strax efter senaste inlägg. Passade även på att byta en bränslekoppling som bråkat lite sedan alla bränsleslangar byttes.

Efter detta packades bilen in för vintern.

Men den fick inte stå ifred mer än ett par dagar. Förberedelser för genomgång av tryck, insug och vakumsystem.

Bakre dämparna monterades av för genomgång (främre fick helrenovering förra våren efter läckage). Kullederna i dämparfästena som tillverkades i våras verkar glappa redan så lederna ska undersökas och eventuellt bytas.

Sedan funderar jag på hur jag skulle kunna begränsa utfjädringen. Jag skulle vilja flytta ner det övre "stoppet" vilket är en krage som ligger mot en avfasning i dämparens axel. Får se om detta är möjligt med hjälp av någon svarvkunnig.

Vätskor tömdes utan att spilla en droppe!

Delar av avgas monterades av. Både främre och bakre lilla snurran ser torra och täta ut.

Tryckrör och Intercooler monterades av och rengjordes. Väldigt lite olja även här, alltid skönt att se.

En massa annat smått och gott har monterats ur motorutrymmet så det är ganska naket just nu. Tur att vintern i Sverige är lång men med tanke på hur lite jag hunnit än så kommer det nog bli stress i vår.

Avslutar dagens inlägg med en bild tagen utanför UPS. Jag kallar den: God Jul Johan! Kommer mer bilder på innehållet framåt våren.

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
4Bar TMAP

Då har man kollat till bilen för första gången på nästan två månader. Den står kvar under sitt täcke.. phu

Passade på att skruva vidare med alla rör och slangar. Känns stundtals som att man borde ringa en rörmokare istället.

Hur som så har helgens skruvande väckt tankarna kring mjukvarusidan. Tankarna sprang iväg och en uppgradering av laddtryckssensorn undersöktes och köptes in. Det blev en 4Bars TMAP som normalt sitter på en massa galet osexiga dieselbilar. En O-ring och ny skruv så ska den nog sitta bra. Original TMAP har en begränsning 2.5Bar innan atmosfäriskt tryck vilket gjort att man tidigare varit på gränsen. Med vinterns uppgraderingar hoppas jag att laddtrycket skall kunna ligga stabilt runt gamla sensorns maxvärde. Test för hur motorn hanterar högre laddtryck kommer säkert längre fram.

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Hej!
Kör du på raceetanol eller du chansar direkt från pumpen?

Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
Hej!

Tjena!
Jag kör på det som finns i pumparna, aldrig testat något annat. Visat sig hålla tillräckligt bra kvalitet för mina krav redan vid 50-60% etanolblaning. Sen hur stor etanolhalten är kollas med sensor nuförtiden.

(Edit: bild ovan är blandat för E50 med 98+E85 enligt uträkning. Visade sig att jag prickade ganska bra den gången!)

E85-pumparna jag hann testa 2015 låg nära 85% etanol.

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

johmei skrev:
Patrik Skoog skrev:
Hej!

Tjena!
Jag kör på det som finns i pumparna, aldrig testat något annat. Visat sig hålla tillräckligt bra kvalitet för mina krav redan vid 50-60% etanolblaning. Sen hur stor etanolhalten är kollas med sensor nuförtiden.

Cool sensor, ställer mappen om sig per automatik också beroende på etanolhalt?

Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
Cool sensor, ställer mappen om sig per automatik också beroende på etanolhalt?

Både ja och nej. All modern motorstyrning (vad jag vet) kan hantera skillnader i etanolhalt på samma sätt som de hanterar temperaturer, atmosfäriskt tryck, o.s.v. Motorstyrningen på min N54 hanterar ungefär 0-30% etanol inblandat utan att egentligen behöva justeras. (Är det inte krav på det för att kunna sälja i Sydamerika exempelvis?!) Så mappar jag för E60 justerar ECUn teoretiskt sätt själv för optimal förbränning med mellan E30 och E90 i tanken (i praktiken kanske mellan E40 och E80). Men nej jag har inte en dynamisk styrning av hur aggressiv mappning bilen har som funktion av etanolhalten. Så långt har jag inte kommit än och tror inte det är möjligt om man ska köra bara flash i denna ECUn. ECUn har inte logik att hantera flexifuel på det sättet. Ingen har iaf lyckats hitta ett sätt att få in den logiken än så länge vad jag vet. Eftermarknadssprut har ju folk dock lyckats få till med direktinsprutningen och där finns ju alla möjligheter såklart.

Däremot kan den lilla piggyback-boxen läsa och logga etanolhalten så kanske kommer detta gå längre fram. Boxen kan redan justera laddtryck baserad på historisk och momentana värden från knacksensorer och lambda så på sitt sätt går det den vägen redan idag. Men värdet av "flexifuel-mappning" är väldigt litet eftersom halten endast ändras vid tankning och jag kan lika gärna kontrollera och justera mappning manuellt på några minuter. Sedan gillar inte jag personligen den typen av dynamisk mappning baserad på sensorer eftersom dessa kan gå sönder på oförutsedda sätt och lura ECUn att jag har mer marginal och ladda på..BOOM!
Titta exempelvis på den första etanolsensorn jag fick levererad, den visade omkring 20% för mkt etanol.
(nu skulle nog alla elektroniska skyddsnät klara av även detta men känns inte helt bra att addera till komplexiteten ytterligare)

Långt svar på en enkel fråga men tycker denna bit är intressant och labba med!

Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015

Glutta lite,

Glutta igenom lite, en fråga, vad kostade den flexfuel boxen? Ser identiskt ut med den jag har tankar på att köpa men gissar en tusing el två billigare då det inte står haltech på den

En annan fråga, överhettas inte bilen ganska friskt när du kör bana? Kompisen hade en 335 ute på bana och han kunde bara köra två-tre varv (lång tekniskt bana) innan bilen lyste upp som en julgran och skickade in den i limpmode.

Du tycker att laddtrycket sjunker vid högre rpm, har du tittat vad wastegate fjädern klarar? Mina måste bytas till forged då de klena jag har inte klarar mer än 10psi var.

Stockholm
Här sen Maj 2012

Trådstartare
Re: Glutta lite,

andlid skrev:
Glutta igenom lite, en fråga, vad kostade den flexfuel boxen? Ser identiskt ut med den jag har tankar på att köpa men gissar en tusing el två billigare då det inte står haltech på den

En annan fråga, överhettas inte bilen ganska friskt när du kör bana? Kompisen hade en 335 ute på bana och han kunde bara köra två-tre varv (lång tekniskt bana) innan bilen lyste upp som en julgran och skickade in den i limpmode.

Du tycker att laddtrycket sjunker vid högre rpm, har du tittat vad wastegate fjädern klarar? Mina måste bytas till forged då de klena jag har inte klarar mer än 10psi var.

Själva flexfuelsensorn är från Continental och tror bl.a. Haltech använder denna modell. Art nr hittar du på bilden och kostade väl någon tusing. Sitter på många bilar original (SAAB, GM) så går även att hitta billigt på skroten. Sedan gäller det att hitta en krets som hanterar sensorn (analyzer). Den har jag köpt av en privatperson som kan sin elektronik. Den konverterar sensorsignalen till 0-5V till piggyn samt skickar datan via Bluetooth för display.

Bilen går ganska varmt ja. Jag får ibland lägga av för att motorn börjar dra ner effekten men någon julgran blir det inte. Den ska skicka standard "limp mode" om det blir för varmt men jag ger mig innan detta händer. Det finns gott om film på när jag kör och det är varken racetempo eller några endurance-stinter men fungerar ok.

Turbona(wastegates) är vakumstyrda. Det går att tvinga dem till något högre ladd men lär innebära mkt slitage av att spinna dem alldeles för mycket. Effektivitetsområdet är helt enkelt förbi. Större hjul skulle hantera detta bättre..

Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015

Re: Glutta lite,

johmei skrev:
andlid skrev:

Själva flexfuelsensorn är från Continental och tror bl.a. Haltech använder denna modell. Art nr hittar du på bilden och kostade väl någon tusing. Sitter på många bilar original (SAAB, GM) så går även att hitta billigt på skroten. Sedan gäller det att hitta en krets som hanterar sensorn (analyzer). Den har jag köpt av en privatperson som kan sin elektronik. Den konverterar sensorsignalen till 0-5V till piggyn samt skickar datan via Bluetooth för display.

Bilen går ganska varmt ja. Jag får ibland lägga av för att motorn börjar dra ner effekten men någon julgran blir det inte. Den ska skicka standard "limp mode" om det blir för varmt men jag ger mig innan detta händer. Det finns gott om film på när jag kör och det är varken racetempo eller några endurance-stinter men fungerar ok.

Turbona(wastegates) är vakumstyrda. Det går att tvinga dem till något högre ladd men lär innebära mkt slitage av att spinna dem alldeles för mycket. Effektivitetsområdet är helt enkelt förbi. Större hjul skulle hantera detta bättre..

Mina är också styrda med vakum fortfarande sittandes en fjäder

Flex fuel sensors går direkt in i min haltech så tackar för det. Kostar hälften så mycket utan en Haltech logga på...

Bara man har kul på bana så spelar de ingen roll om man kör racetempo eller inte

BMW E92 335i - Black edition
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17   >>
6 besök senaste veckan (145005 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande