Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 7 besök senaste veckan (47276 totalt) |
Limegrön, Karl, buren skall självklart vara limegrön.
![]() ![]() På så vis kommer den skära sig emot ALLA andra upptänkliga färger du kommer ha på din bil, och du behöver aldrig mer tänka på att färgkoordinera ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Det där är ju ingen bur, det är dämparrören, det står ju Koni på dem
![]() ![]() Färgmix alá Benetton har vi ju sett förr i en påsse, så det är ju redan gjort (och ogjort)... Mörka färger irriterar mindre, men silver är inte heller fel. Sobert funktionellt eller iögonfallande, ditt val ![]() |
||||||
Re:
Lite partiskt om färgen där va? Silver passar väl bra om man kör frisörbil utan tak? Kiosk effekten är väl bättre om man kör åt P.P.'s håll, frågan är om man kan leva med det? Nå, det är en stund kvar tills buren skall målas, den ska ju planeras, köpas, kapas, notchas, loppas ihop, helsvetsas, skruvas och förses med isolering. Inte målning imorgon m.a.o.... ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Eller ber du Helen sy ihop en liknande strumpa som Stefan Mählqvist soffa i Boktipset, så slipper du måla alls. Vad härligt det känns att vara kreativ åt andra... Nu skall jag åka till garaget och skruva BMW, det kan gå hur som helst.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
![]() "Kreativ åt andra", det är ju det som är grejen ![]() ![]() |
||||||
Jaha, då är bilen snart ute igen efter en del tid på annat...
Vi är numera uppe i två små-killar som springer runt hemma (den ena tar sina första steg i dagarna) så det börjar finnas liiite tid över till bilen. Är som skrivet på annat ställe inbokad för Åke Nybergs förarutbildning på Sviestad 11/9. Dock behövde bilen lite kärlek under vintern så vad som gjorts (uppstart väntar i dagarna) Nya vevstakslager Alla packboxar och tätningar framtill på motorn bytta Ny kamrem Nya drivremmar Nytt urtrampningslager (var dumsnål vid ett kopplingsbyte, trodde rengörning+infettning skulle räcka) Ny oljetrågspackning Ny kopplingsslavcylinder Utöver underhåll byts lite prylar till lite bättre saker: Bilstein chassi med (vill jag minnas) 150/180 fjädrar 993 turbo-ok med PFC skivor + belägg(318mm) JA! Fick på 16x8 D90-fälgar! Några tråkiga bussningar byts till ledlager. Efter detta är det lite småsaker att ta tag i. Skulle behöva byta bränslerören, speciellt vid torsionsröret... Lutar mot att det blir slang, det är lättare att hantera och jag har ju inte direkt några jättekrav på ev. tryckminskning. Siktar på att få kört någon form av aktiv körning innan 11/9. Det blir då med 16x8 D90 runt om med 245/45/16 på alla hjul. Har numera två uppsättningar Cup2, så framfälgar blir gatdäck och på bakfälgarna är tanken att sätta slicks, så man får prova på det med. Sedan har jag beställt en bur, så det blir lite att pilla med i vinter också... Det är skönt att ha garage hemma, då kan man småpilla lite. Känns inte som att man gör mycket, men till slut blir det ändå en del. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Kul Karl att du är igång igen
![]() Blir inte 245 på 8" lite väl mycket? Men det kanske inte gör så mycket om du kommer ut och kör ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Re:
Kört med det på bakhjulen tidigare och är väl inte optimalt, men den lilla info jag hittat säger att det är inom spec, och jag får en del gummi i backen. ![]() Skönt att kunna skifta runt också. Hoppas få göra er tävlande sällskap nästa år, åtminstone någon gång! ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Kul att se att du fortfarande eldar på med bilen, det börjar ju bli ett gäng år nu! Fast jag är ju inte bilbytarkungen själv direkt
![]() Du råkar inte ha några 8x16 liggandes på hyllan? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Nybesiktigad utan anmärkning för en timme sen @ 27770 mil.
![]() Framvagnen har numera enbart gummi för krängningshämmaren, resten är ledlager. Bak sitter det gummi inre bärarmsbussningen och i torsionsrör. Båda dessa är på gång att bytas under vintern. Bilen är inte så bekväm längre... Då är ändå hela inredning i bilen... ![]() ![]() Ska försöka hinna vrida så hjulen står lite halv bra innan fredag, men det blir kanske svårt. Löne/utvecklingssamtal på jobbet i em, sen middag med mamma. Säljmöte i morgon med middag på kvällen Onsdag är än så länge ledig... Torsdag tar jag porschen till jobbet för att åka härifrån till Linköping. Jaja, hjul som står åt alla håll är väl tufft? ![]() ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Re:
Ser ut som väldigt smala 245or eller breda 8" Fälgar. Mina Michelin ser mycket bredare ut. _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
Re:
[quote="chrix74"]
Reagerade likadant. I.v.f. tror jag det kommer funka klockrent för Karl ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Re:
Fälgarna är original Porsche, gissar att dom inte avviker så mycket från norm. Däcken kanske är smala för att vara 245:or, men i vilket fall hittar jag på flera ställen att 8" är optimal bredd för detta däck. Som Eddie säger så tror jag nog det ska funka bra, även om jag inte får era peoples choice röster! ![]() ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
Re:
http://9xx-parts.com/ genom utzon.se inte mer exotiskt än så. Känns bra på gatan, men då jämför jag med bussningar @27700 mil... ![]() Ska bli kul att känna på fredag på bana. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Här står det inte still nej.
Bur håller på att byggas (tar gärna emot synpunkter ![]() En fråga: Behöver jag dubbla dörrsträvor? Tolkar jag reglemente rätt så behöver jag det? Svetsningen kommer jag göra själv, har lånat en kompis svets och övat vid sidan av bilen. Det som är svetsat nu är bara loppor, så dom behöver vi inte klanka ner på nu! ![]() Är ganska nöjd med inpassning av burens grundstomme. ![]() ![]() Inte mycket plats över mellan bältesrulle och huvudbåge och nedre dörrsträva. ![]() ![]() ![]() Har skaffat en uppsättning slicks så man for provat på det! ![]() ![]() Håller även på att bygga bakvagnen till stabilare sådan med "935" infästning av svärden. Ska låna hem en gasolbrännare för att värma upp ordentligt inför svets. ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 7 besök senaste veckan (47276 totalt) |