Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Superkart - testa? (splittad tråd)
<<   1, 2, 3
12972 besök totalt
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Ett tips vid flygfältskörning med formelbil eller kart.
Se upp för landnignsljusen, dom har en klart intressant inverkan på en formelbils chassigeometri har jag märrkt...

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bosse L skrev:
Ett tips vid flygfältskörning med formelbil eller kart.
Se upp för landnignsljusen, dom har en klart intressant inverkan på en formelbils chassigeometri har jag märrkt...

Dessutom är dom dyra att ersätta thumbs down

Skåne
Här sen Sep 2003

Jag är med intresserad i mån av tid o möjlighet!

Flygbanor är inte att rekommendera, de må se fina ut men den grönaste mattan döljer sig de hårdaste brunnslocken

Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Vad det gäller flygbanor så är det inte en option från min sida sett. Det har som sagt skett en del olyckor vid provkörningar och vi som kommer låna/hyra ut kartarna skottar hellre sand ur dom och byter plast än nåt annat Jag såg vad som hände med Thomas Johansson när han tappade bakbromsbeläggen i slutet på rakan på Falkenberg i 200 blås. Tror det var Bengt-Åce Liljevind som fotade hela sekvensen, dom bilderna visar hur jäkla bra det är med däcksbarriärer... Vill inte skrämmas men det GÅR fort när man kör en Superkart...

Dessutom är det en försäkringsfråga för dom som skall provköra, tror inte man kan teckna debutantlicens eller att tävlingslicensen gäller på flygplatser

Å som sista argument. Jag tror att en riktig racingbana skulle ge "mer för pengarna" och "rätt" uppfattning om en superkart

/B

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Benjamin Ernryd skrev:
Vad det gäller flygbanor så är det inte en option från min sida sett.

Dessutom är det en försäkringsfråga för dom som skall provköra, tror inte man kan teckna debutantlicens eller att tävlingslicensen gäller på flygplatser

/B

Helt ok. Vill bara påpeka att F5 har en SBF banlicens som jag uppfattat det.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Benjamin Ernryd skrev:
Daniel Nihlén skrev:
ANMÄLAN!!!!

Kan man få ett skrivet kvitto?

host harkel... hmm kollar det

Se det mer som

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Sådärja då har vi haft årsmöte!
Så här blev det: Jag har OK från föreningens sida att driva det vidare i officiell anda, nästa steg är att ta kontakt med Mike och Lennart på Gelleråsen samt att vi skulle kolla lite med Knutan om dom kunde ställa upp. Förarföreningen kommer ställa upp med viss spons (avgick som ordförande i lördgags så nu får man gå med mösse i hann nu när man inte kan bestämma sponsen själv).

Då det finns ett flertal åkare som uttryckte intresse att samtidigt få sina en stund med sina sponsorer att provåka mot att dom ställer upp för rejsa.nu, så ser det bra ut på karttillgången ...

Jag återkommer med mer info när det händer nåt men räkna inte med nåt åka före Augusti eftersom det är en himla massa åka under Maj-Juli för oss...

/Benjamin

pepo
Umeå
Här sen Okt 2014

Lyfter upp denna gamla gamla tråd då Svenska Superkartföreningen i år försökte få till ett prova-på tillfälle som av olika anledningar inte gick i lås. För intresserade finns det Superkart till salu för mycket rimliga pengar på www.superkart.se Bor du i norra delen av Sverige som kommer vi till våren 2016 att försöka lägga träningshelger på Mittsverigebanan. Skicka PM till mig vid övriga frågor.

Superkart - testa? (splittad tråd)
<<   1, 2, 3
12972 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande