Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
26/9 -2015 SSK Final Karlskoga
3159 besök totalt
Ronnys
Helsingborg
Här sen Aug 2015

Trådstartare

Nu har Z3 visat att den funkar!

Tack ni alla i Jarls Bilservice gänget ( felsökning, motorrenovering, montering), Köhler (support & kolvar), Maxx tuning ( felsökning, mappning, mm). Allt är möjligt!!! Speciellt tack till Sten Jarl som fixat och ordnat.

Även tack för till organisationen i SSK - mycket trevligt folk och smidigt på alla sätt och vis. Racing när den är som bäst.

Själv har jag rest mm och inte haft kunskap eller tid. Även tack till organisationen runt bilsporten i stort (och specifikt i sammanhanget) som fick till en vagnbok i rappet. Även om det visade sig vara onödigt. Både den, nya slicks, mm som det investerades i....

Sammanfattningsvis så blev Första besöket med Z3 på Karlskoga inte så bra. Det var ju bara vagnboken som saknades .... Men! Efter mkt arbete så är några varvs träning och ett race på Karlskoga nu klart. Motorn gick som en dröm. Den lät gott oxå enligt någon i publiken. Motorn är en hybrid av 3,2 och 3,0. Toppen är då 3,0. Bra att veta.

Bilen var felmappad vid köpet (turbomappad dessutom fel av någon som inte hade koll? ) och inte "bara" en saknad catchtank, och inte heller av Maxxtuning som det var sagt. Den puffa rök efter ett 1/2 varv och rätt in i ansiktet genom friskluftslangen . Efteråt visade det sig att en kolv hade ett hål i sig. 3 var spräckta. Två var ju hela tänker den positive... Hålet var tur mad facit i hand. Nu kunde vi hitta grundfelet. Sedan tog det ju ett tag att hitta hönan och ägget. Nästan alla ställde upp. Jag saknar även gjutformarna enligt ök i köp. Jag svarar gärna på frågor kring allt detta. Nu ska chassit ställas in ordentligt och bilen provas ut nu när den faktiskt går att köra med.

Film från mappningen;
http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-maxxecu/262whp-bmw-z3--jar . . . .

helsingborg
Här sen Apr 2011

SSK Finaler , Prisutdelning , med fest! Otroligt väl genomfört,SSK andan lever kvar!Stort tack till alla som gör det möjligt , att köra era race! Vi ses 2016 Ps Ronny fick äntligen prova ett race med Bmw Z3Mcoupe, ex Gruffman! Nu med hel motor o rätt mappning!

Helsingborg
Här sen Aug 2015

Trådstartare
Nu oxå hjulinställd

Nu har floretten i Hbg gjort hjulinställning på z3. Nu bort med alla dekaler. Fel- mappningens kostnader är nu betalda av mig. Fortsättning följer.

Nästa är att få till stol, takhöjd, vinghöjd mm

Test på Ring Knutstorp nästa Söndag. Ska även kolla time-attack samma helg.

Helsingborg
Här sen Aug 2015

Trådstartare
Nedan är Från första tråden efter kanonloppet 2015 Resten av inlägget var skrivet i besviket tillstånd. Jag väljer att inte ta med det. Nedan var menat till 100%

"Ni alla inblandade gjorde ett fantastiskt arbete. Ni gör ju det möjligt för andra att köra. Detta gäller naturligtvis på alla banor och olika delar av sporten. Allt från adm till posteringar mm som måste till. Tack!
Jag själv vill passa på att be om ursäkt över att jag inte såg tillropen ifrån posteringarna om att lämna banan omedelbart (jag fick tekniskt flagg och körde av i depå). Jag kollade flaggor , medtävlande och oljetryck i oljedimman (som skulle lätta enl teorier som jag hade) och det var uppenbarligen vad min hjärna klarade där och då. Tack alla"
Mvh
Ronny

Helsingborg
Här sen Aug 2015

Trådstartare
Z3 Maxx mapp funka. HMS träningsdag 11/10 (och timeattack)

Från HMS-träning på Knutan...

Nu är Z3 M Coupe körd av Simon på Knutan. Ett styrstag lossnade annars är han nöjd tror jag. Säte och ratt ska anpassas under vintern. Han ska nog även kolla mer på chassit. Motorn funkar. Tack Maxx och Köhler!

Själv testade jag nya Z4 med M5 motor. I början var jag mest passagerare ( tack för bogsering ur sandfållan 😁😊). Senare under dagen gick det bättre efter tips från Sten Jarl att ligga på en högre växel. Tack Sten! Under vintern blir det arbete med säte, bromsar och allmän koll i garaget.

Marin Jarl körde Timeattack under samma helg och kom till final. Bra jobbat. Han förbättrade även sin tid under söndagens träning. Även Sten Jarl testade med en original M3. Det blir kanske mer av detta nästa år för "gänget".

Vår "gamla" M3 har nu hamnat i goda händer. Om vi sköter vårt introducerande av nya talanger så kanske vi ser dom på banorna under 2016.

Tack alla för bra arbete kring banan (och på). Tack för att du hjälpte oss med kunskap kring buller Viktor. Vi lär oss och då kan vi förbättra. Mackan är bra teamledare och en fena på att tanka. Även Åke. De får tävla om uppgiften nästa säsong. m a o tack! Hoppas vi alla ses kring racing under 2016. 4 bilar för ev SPVM, SSK eller Timeattack för 2016 på bilden. Ev 5:e bil för detsamma får nya ägarna av M3 återkomma med...

Strandbaden
Här sen Jul 2012

thumbs up

2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Eftersnack
3159 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande