Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-07-25 Sturup raceway, MGCC KM 2
<<   1, 2
10112 besök totalt
Thomas_B
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Saxat från tillverkaren, direktlänk: http://www.amb-it.com/asp/xml.asp?source=faq#4

Transponders should be mounted vertically so you are able read the logo and transponder number right side up. The bottom of the transponder should be pointed towards the track surface and be located no higher than 2 feet from the track surface with no metal or carbon fiber between the transponder and the ground.

Tillägg: placeringen bör vara vara på bilens högra sida.

När vi testade på Sturup jämförde vi placering på utsidan av sidorutan (ca 1,2 m upp) med att bara lägga den platt i ett fack under radion. I det senare fallet har jag för mig att vi hade en tredjedel av signalstyrkan, men vi fick ändå utslag. Det är alltså inte jättekinkigt. På en annan tillverkares sida stod det att plåt eller kolfiber halverade det rekomenderade avståndet.

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Tidsschema är nu upplagt, http://www.mgcc.nu/km/tidsschema_km2.htm

Bjärred
Här sen Jan 2003

FSN skrev:
Dennis Kullman skrev:
goc931 skrev:
Sturup är fortfarande en relativt liten bana som lämpar sig bättre för Miator än motorstarkare bilar...

Vad sägs om den?

Goran

Njae...
Någon skrev om Sturup (gamla sträckningen) "raksträcka - hårnål - raksträcka - hårnål" alltså mycket hästar - mycket broms.

Men, sen byggde de ju om den... så nu passar den mig lite bättre

9x4 är av någon anledning sega runt tvära böjar, där vinner Miatorna mycket....

Det kan att ha och göra med bump steer'en, som dem är kända för. I just tvära böjar som vid kraftiga inbromsningar är kraften högre på framvagnen och med originalgeometrin så vill hjulen peka utåt när fjädringen pressas. Det lär ha att göra med säkerheten på allmän väg. Hade den dragit inåt kurvan hade Fru olsson kunnat få en ofrivillig sladd då bilen kniper hårdare än hon först ville/var beredd att den skulle göra.

Man borde egentligen göra något åt det...äh, får gå ändå.

FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

goc931 skrev:
FSN skrev:
Dennis Kullman skrev:
goc931 skrev:
Sturup är fortfarande en relativt liten bana som lämpar sig bättre för Miator än motorstarkare bilar...

Vad sägs om den?

Goran

Njae...
Någon skrev om Sturup (gamla sträckningen) "raksträcka - hårnål - raksträcka - hårnål" alltså mycket hästar - mycket broms.

Men, sen byggde de ju om den... så nu passar den mig lite bättre

9x4 är av någon anledning sega runt tvära böjar, där vinner Miatorna mycket....

Det kan att ha och göra med bump steer'en, som dem är kända för. I just tvära böjar som vid kraftiga inbromsningar är kraften högre på framvagnen och med originalgeometrin så vill hjulen peka utåt när fjädringen pressas. Det lär ha att göra med säkerheten på allmän väg. Hade den dragit inåt kurvan hade Fru olsson kunnat få en ofrivillig sladd då bilen kniper hårdare än hon först ville/var beredd att den skulle göra.

Man borde egentligen göra något åt det...äh, får gå ändå.

Jag fixade till det och det blev en ordentlig bump/roll oversteer istället och det kan jag inte rekommendera. Har mätt och trixat med laservattenpass och ritat kurvor. Nu är jag tillbaka på ungefär original dvs en lätt roll understeer och det känns mycket bättre så det är nog inte så dumt ändå.

Fast man kanske skulle trixa lite med castern när det är så många skarpa lågfartskurvor?

Laholm
Här sen Nov 2002

16 anmälda i Roadsport C och Historic just nu.

Hur många bilar får vara på banan enligt banlicensen? (Har startrakan plats får så många ekipage eller blir plats 15 och 16 ute i nya kurvan?)

Löddeköpinge
Här sen Feb 2003

Nu har även jag lagt in en anmälan.
Vi synes på Söndag för kamp.
/Patrik Norrman
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Thomas_B skrev:
Tidsschema är nu upplagt, http://www.mgcc.nu/km/tidsschema_km2.htm

Trodde att det var körning hela dan?? Är det fortsatt körning efter tävlingen??

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Tidsschemat är inte skrivit i sten, men det kommer inte bli race-körning hela dagen. Citat från inbjudan: "Vi disponerar banan hela dagen, under dagen vill vi också ge möjlighet för er som inte tävlar att under lugnare former prova sportvagnen på den nya banan."

Skåne
Här sen Jan 2004

Det är lite av "924 cup" över startfälten!!
Från början kännde man sig rätt ensam, det är kul att så många har börjat köra 924a thumbs up

Bjärred
Här sen Jan 2003

Thomas_B skrev:
Tidsschemat är inte skrivit i sten, men det kommer inte bli race-körning hela dagen. Citat från inbjudan: "Vi disponerar banan hela dagen, under dagen vill vi också ge möjlighet för er som inte tävlar att under lugnare former prova sportvagnen på den nya banan."

Thomas, jag har hört att vi i MGCC har tillgång till bra våg.
Finns det möjlighet att få sin bil noggrant uppvägd på plats? Någon som tar med sig vågen till Sturup?
Jag tror att det kan vara av intresse för de flesta att få reda på, innan de skär bort för mycket eller köper på sig onödiga lättningsprylar. Kan man också väga cornerweight, är det också ett plus?

Det ser ut som vi får fint väder på söndag, men "seeing is believing".

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Thomas_B skrev:

Hade jag fått önska helt fritt så hade jag önskat ett friträningspass före tidsträningarna.

Inte så många anmälda i RS, kanske RS kan köra tillsammans med Roadsport A+B

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
goc931 skrev:
Thomas_B skrev:

Thomas, jag har hört att vi i MGCC har tillgång till bra våg.
Finns det möjlighet att få sin bil noggrant uppvägd på plats? Någon som tar med sig vågen till Sturup?
Jag tror att det kan vara av intresse för de flesta att få reda på, innan de skär bort för mycket eller köper på sig onödiga lättningsprylar. Kan man också väga cornerweight, är det också ett plus?

Det ser ut som vi får fint väder på söndag, men "seeing is believing".

Vågen kommer tyvärr inte finnas på plats. Vi är som vanligt underbemannade, så det finns ingen som har tid att hämta vågen i klubbens förråd. Jag vet inte riktigt hur den fungerar, men den är nog inte gjord för corneweight.

Citat:
Hade jag fått önska helt fritt så hade jag önskat ett friträningspass före tidsträningarna.

Inte så många anmälda i RS, kanske RS kan köra tillsammans med Roadsport A+B

Tidsschema och heatindelning ska uppfattas som preliminärt. Tack vare föranmälan och transpondersystem har vi stora möjligheter att improvisera under dagen.

Malmö
Här sen Jan 2004

Pär Hylander skrev:

om jag inte minns fel så var det ett fritt träningspass förra året. Vill minnas att jag hjälpte Birger med att vifta flaggor under träningspasset innan jag skötte MGCC:s gamla tidtagningsdator under tidsträningen. Jag tror att det var lunch mellan tidsträning 1 och 2.

Mvh,
P-o

Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Nu har jag också anmält mej

Ska bli kul att prova Sturups nya parti!
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Dan Hovang skrev:
Nu har jag också anmält mej

Ska bli kul att prova Sturups nya parti!

Kul! Roadsport A och B ser ju lite tunt ut jämfört med C

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Nu är vi 17 anmälda i C och 6 st i Historic, dvs 23 ekipage på banan samtidigt.... M a o ca 60 meter mellan bilarna i snitt ;-)

Bjärred
Här sen Jan 2003

Bli säkert bra tider på lediga varv...NOT!
Vi får väl se om alla kommer först och sen får dem nog omplacera lite i startfälten.

Det går säkert bra.

Vi ses i morgon och...kör försiktigt.

Allmänt banåkaforum
2004-07-25 Sturup raceway, MGCC KM 2
<<   1, 2
10112 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande