Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997GT3CS 2007 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (9755 totalt) |
2016: Nytt år nytt vapen!
997GT3CS 2007 4300mil trimmad av RS-tuning (kammar,, mjukvara, avgas, kattar). Bl.a. Mattias Claus har ägt den under en kortare period: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Tackar! Åktur fixar vi när tillfälle ges.
Får se, i dagsläget finns det inga stora planer för bilen så en projekttråd känns lite överflödig just nu. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Sitter original mittre ljuddämpare på nu, Mattias har sidodämparna liggandes kvar. Kattarna är urbrända så måste fixa något där, har cargrafics grenrör med konor liggandes. Vid normal körning är den tystare än min gamla 996GT3:a med cargrafics fullsystem och racekattar. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Har 414Hk på pappret så det blir Prostreet 2016. Får se vad man kan hitta på för att få lite mer puff i maskin, ett 4.1L-kit skulle ju sitta fint _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
|
||||
Tack! Var på JRM idag och bromsade bilen på rullar idag. Resultat: 442Hk @7620rpm & 432Nm @6124rpm beräknat i motorn. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Har inte pappren framför mig just nu men 458Hk och ~440Nm vill jag minnas att RS tuning specificerade utförda mods till.
Tack! Denna skall ha 12:1 Se original spec nedan och jämförelse med 996GT3 Mk1 och Mk2: [/img] _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Då är de ju faktist gynsam komprision för att skruva ur änumer ur maskinen på E85
Vart grym skillnad på min lilla FA20 i botten vrid och top effekt. Men de som Käns mest är ju de mycket trevligare mellanregistre, som vart riktigt användbart Fast den där maskinen kannske inte direkt är i behov av mer mos _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Skall jag köra E85 vill jag ha en sensor som mäter av % andelen etanol då denna kan variera en hel del i pumparna, detta stödjer inte mitt original styrsystem är jag ganska säker på, detta skulle då kräva byte av styrsystem är jag ganska säker på. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Jo så är de ju.
Ett flexi Fuel kitt till orginal styr (vet ej om någon erbjuder de till Porsche?) är ju allra bäst Vi som är snål (jag) mäter och kladdar med Quick Fuel, sen om de blir helt 100 vågar jag inte svara på, men de är lättare att se vilken pump som säljer strunt och vilken som är av bättre kvalitet. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Fick tag på original bromspapper från RS-tuning i Tyskland idag:
451Hk & 437Nm gav den då 2009. Jag tror diffen är godtaglig från en dyno till en annan. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997GT3CS 2007 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (9755 totalt) |