Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 4 besök senaste veckan (136584 totalt) |
Re:
Mycket stiligt, det börjar bli ordning på delarna nu. Men hur går det med resten av bilen då, du skulle väl lacka och fixa eller hur var det? När börjar monterandet av alla fina komponenter? ![]() Sen är ju frågan om den fina motorn hamnar i E46an? Såg ju en bild i en annan biltråd där motorn stod på kö för kombikaross... eller blir det en shakedown i kombikostym innan den flyttas till full satsning i Motorsportbilen? ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Tack David, Jo jag har nästan alla delar som behövs nu. Motivation och därmed tid saknas dock ![]() Denna S54 skall nog inte in i kombin, vi måste hitta en mer långsiktig lösning.... Bygger större garage istället för att skruva bil ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Efter 7 månaders väntan kom den sista drivaxeln från BMW, skickligt snabb leveranstid. Tydligen restad globalt... Drivaxlar till M3E46 borde inte vara så ovanliga
![]() Fick även lamell från Sachs, denna gång med rätt splines ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
Vi är ganska lika, ingen av oss gillar rost på tävlingsbilar ![]() Lite historia: Bilen byggdes ny 2003 av BMW Motorsport chassie #11 och köptes av Team Edenbridge. Kördes då av en kille vid namn Justin Keen under 1 år. Sen körde den i WTCC i Macau rattad av Rob Collard. 2006 kördes den av Kevin Clark, Mike Jordan, Ian Donaldson i Britcar 24 hour men gick aldrig i mål pga bränsleproblem. Killen jag köpte den av har ägt den sedan slutet av 2006 och 2007 kördes den 5 deltävlingar i BTCC. På den tiden var det obligatoriskt med en enhetslogger och när "TOCA" tekniker skulle montera den och få den att funka med motorsport ECU:n brände de ECU:n varpå bilen aldrig gick riktigt bra. Bilen var då skickad till Carlie Motorsport i Holland där både ECU och motor byttes till en S50 på 420 hk. 2008-2010 kördes enstaka Dutch Supercar Race och några Euro saloons tävlingar i UK. De senaste 2 åren har den stått i garage i väntan på mig ![]() Bild från Team Edenbridge tiden: ![]() BTCC 2007: ![]() I UK, håller på att lasta. Mycket extra grejer ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Ja kanske... ![]() Har fått nya idéer i huvudet som inte riktigt försvinner och har nog inte råd med båda tyvärr. Men surt att kanske sälja min drömbil. ![]() Kan tänka mig sälja den som komplett rullande chassi med reservdelar för sig och komplett drivlina för sig. Vi får se vad som händer ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Både och förstås! Jag har inte sett någon annons på bilen? Hamnar den i cupen? Lite synd att vi inte får se den här satsningen ute på bana, jag hade sett fram emot det. Men jag hoppas ju att dina nya idéer är ännu häftigare då!? ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Bilen är inte såld men en annons ligger på racecarsdirect. Finns en del som visat intresse men alla utanför landet. Är inte säker på att jag skall sälja, fick bara lite "Ahlin damp", kanske ligger det luftburet i byn:D Fortfarande den snabbaste och mest lättkörda chassiet som Motorsport byggt så att göra något annat är egentligen korkat. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Känns som att du har de roligaste bitarna kvar på bygget nu, skruva ihop bilen och kör med den ![]() Nästa idé kan du ju hugga tag i när du kört dig trött på denna? Men vist, nu är vi ju nyfikna på din nya idé förstås ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Låt mig säga såhär...Det finns vissa tendenser som pekar åt ett annat håll. Tex så konstaterade jag att jag har råkat åka med Stoptech gasbelägg på mina bromsar fram istället för dom fina beläggen jag beställde i vintras... Skjut mig... ![]() Jag har lixom funderat på varför bromsarna inte har känts något bra i år trots nya fina grejor ![]() Så klok, nja... Men stort hjärta och flabb ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||
Allting har en början & ett slut, tyvärr tog detta projekt slut innan det var riktigt färdigt....
![]() ![]() Bilen är nu såld till en duktig chaufför från Danmark med resurser att göra den riktigt fin och snabb. Såldes som rullande chassi utan drivlina. Komplett drivlina inklusive massa andra prylar annonseras ut inom kort. ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Tråkigt att den här inte kom ut på banorna, men så är det ju ibland. Men nu om inte förr blir man ju galet nyfiken på dina nya idéer, Berätta!!! ![]() hoppas dom involverar BMW Sport Club på något vis i alla fall? ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Tråkigt, men jag antar att något annat roligt är på G..
Synd dock att du aldrig fick prova på det grymma chassiet. Jag har haft nöjet att köra några varv på knutstorp med en E46 S2000 -03/04, heeelt sjuuk instyrning och körkänsla i de bilarna.. _________________ /Arne Lindgren |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 4 besök senaste veckan (136584 totalt) |