Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Tankar om Borgwarners s300SXE 2015års Turbo
3 besök senaste veckan (1811 totalt)
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011

Trådstartare

Halloj!

Jag har idag en Borgwarner s200sx turbo på min m54b30 motor(3liters) 56in och 61ut T4 AR 1.0

Denna turbo räckte till 490whp och 600wnm vilket ja tyckte va grymt bra för den turbon! Fullt ladd vid 3900rpm.

Nu närmar sig ju vintern och jag har sneglat lite på Borgwarners nya s300sx-e serie som kommer nu.
Har blandannat EFR impeller
http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s . . . .

Nån som har erfarehet om liknande s300 turbos ?

Vad hade ni valt för storlek? 600whp lär den palla med iallafall!

Finns med måtten:

T4 AR 0.88, 0.91, 1.0, 1.1

IN UT
61.4 67.5
61.4 73.3
62.9 73.3
64.5 73.3
66.1 73.3
69.0 73.3

Tacksam för input

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
allemeck

Här sen Jan 2004

På papper så ser de faktiskt bättre ut än EFR, anledningen är främst den större turbinen som jag ser det.

Om jag utgår jag från att du faktiskt har vanos aktiverad (tänker främst på avgas) så blir s200sxe:n med 61.4 / 73.3 bäst om man bara kikar på måtten, minsta T4 huset på den så är du nog utan problem hemma med 600whp och väldigt fint register.

Lite synd att du "bara" körde med lilla turbinen på S200:an, jag tror nämligen att den med 75/65mm turbinen hade passat bättre mot din motor.

Vad du än väljer så snåla absolut inte med turbinstorlek, vanos på avgas kan nämligen väcka den mest trögspoolade turbo utan några som helst problem.

Tibro
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Tack för din input!

Ja det lutar åt 61.4 in och 73,3mm ut, vanosen är aktiverad på både Avgas och insug. Frågan är vad man ska välja för turbinhus (AR förhållandet) ??

Jag trodde den s200an jag har idag var med största avgashuset?

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Re:

Åkeson skrev:
Tack för din input!

Ja det lutar åt 61.4 in och 73,3mm ut, vanosen är aktiverad på både Avgas och insug. Frågan är vad man ska välja för turbinhus (AR förhållandet) ??

Jag trodde den s200an jag har idag var med största avgashuset?

vägen att gå är stor turbin med så litet avgashus som möjligt, detta ger både bäst respons och minst motryck (inom rimliga gränser)

stora avgashus på liten turbin är för diselmotrer, och där är inte avgasmotrycket lika avgörande som det är i detta sammanhanget.

slå ihop en så stor 200 med relativt litet avgashus så räcker det till utan att bli trögspolat thumbs up

Skruva banåkabil
3 besök senaste veckan (1811 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande