Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (1481 totalt) |
Motorbyte 205Gti 1,6L -> 1.9L 122Hp
Tjena ![]() Nu byter jag motor, jag hittade en fräsh motor för 500:- Försöker nu få reda på vad som skiljer sig när det gäller insprutnings stammen. Vad jag måste byta ut, eller bygga om... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
börjar bli lite väl bruksigt här
![]() håll gärna märkes-specifika frågor på resp märkesforum ok ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
brukskick för vissa, är rejs för andra
![]() med min buddget så mekas det fult och billigt men enbart för prestanda. hur bilen ser ut spelar mindre roll, för det jag alltid strävar efter är att lämna dyrare ![]() ![]() Jag vet att det kanske ter sig vara i "fel" forum, (och ber lite om ursäkt), men har upplevt denna sida som tolerant och hjälpsam för även oss fulmekare ![]() ![]() _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Ska bilen tveklöst köras på bana och/eller slalom så platsar frågorna här.
Annars platsar de inte. Men det är väldigt väldigt svårt som moderator att veta hur en bil är tänkt att användas om den inte är "känd sen tidigare" i forumet. Så om alla bara följer reglerna för skruvabilforumet så blir det mycket enklare och inga missförstånd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Dvs: Detta är INTE ett ställe för tekniska frågor gällande: Bruksbilar / strippenbilar / showbyggen / hobbybilar som byggs enbart för gatkörning Detta är ett ställe för tekniska frågor kring bilar som åtminstone någorlunda regelbundet körs på bana eller kommer köras på bana framöver. om du inte redan tidigare berättat lite om bilen så KRÄVS det att du berättar lite om den och vad du har den till samtdigt som du ställer en fråga här. _________________ ![]() |
||
jag la upp en mini presentation i "våra banbilar"
den kommer att gå som ban/is/grus/pendlar bil ,dvs som en anka en anka kan flyga,gå på land,simma i vatten, och dyka. Dock finns det andra som är bättre på det. En örn är bättre på att flyga en elefant är bättre på att gå fiskar är bättre på att simma valar är bättre på att dyka...... Så ta bort tråden så att ingen stör sig... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
bättre förekomma än förekommas ![]() kände att denna fråga skulle få mkt bättre respons på pegutt-forumet än här samt att jag kände (saida-varning) lite bruksvibbar också ![]() inget värre än så. ok ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Tack för bilpresentationen ![]() Det platsar fint här ![]() Sorry för att din tråd blev belamrad med massa bråte ![]() Tebax till ursprungsfrågorna nu ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (1481 totalt) |