| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skottsäker bakvagn e36 compact
|
2372 besök totalt |
|
Håller på med en e36 compact med m60/30 motor och låda vad skall jag ha för bakaxel som håller ? Sitter bara en 168 diff idag , Menat att turbo konventera den efter bes. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
|
En Compact är ju en e30....ungefär.
Där använder man e28 nav och special drivaxlar. Har du bärarmar till 323 ti...så ska det gå att få det e34 nav. På samma sätt som jag gör på vår e36. Sök Skottsäker bakvagn på PPF. EDIT: 325-drivaxlar är väl inget att hänga i julgranen.... Och ska det bli riktigt starkt..ska det vara 210-klumpen från e28 _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Re:
Drivaxlar bryr sig endast om vridmoment. Så länge du inte medverkar i amerikansk rivstartstävling med klistriga däck tror jag att drivaxlar håller ganska bra, effekten till trotts. Det är rivstartsögonblicket på 1:an som framkallar max vrid på hjulen. Rullar bilen är det inte lika påfrestande... _________________ G o r a n A m c o f f |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2372 besök totalt |