| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Mod: SCC till F1C
|
8470 besök totalt |
Vet inte vad du menar
_________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||
|
När jag är inne i SCC o kör och ska ändra inställning eller något annat så får jag upp ett felmeddelande(ibland) att F1C har stöt på ett fel +att jag får förfrågan om jag vill skicka felmeddelande till Windows,sedan går det tillbaka till Skrivbordet eller F1RST2
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
Det kan bero på en hel massa grejor, svårt att säga vad det kan vara. Kan tänka mig att felet inte kommer upp varje gång du kör SCC "Win XP är lurigt". _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||
|
Hej Rogge,
Jag hadde Virus i datorn så jag vet inte om det kunde vara det som spökade,har inte testat än. Har du 83st banor i FOLDERS ??Jag har bara originalbanorna men har i alla fal så många banor,Det är ett jäkla jobb varje gång man ska hitta setupsen
||||
Har inte kollat hur många banor jag har, kör bara Road America än så länge. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||
|
Börjar undra lite om detta med setups,vi körde Hockenheim med 900 klassen i går och min bil börjar likna Rossi's mc nu för tiden.Slingrar sig som en ål vid inbromsningen,tror att jag bromsar lite sent för det är på vippen att jag får bilen runt krökarna ibland.Hmm,kan vara en skada från F1 spelet kanske.Får försöka lära mig att bromsa tidigare kanske som du Kavic
.
|
||||
|
Jag tror det har mycket med inställningarna att göra Schumi,Jag vet inte vilka som mest påverkar det men jag har märkt samma tendens med vissa ,Du borde ha bra stabilitet vid inbromsning för du kör ju med mycket vinge,Jag strävar efter att köra med så lite som möjligt o då blir stabiliteten sämre vid inbromsning.
||||
|
På Hockenheim provade jag både lite och mycket vinge men det blev samma resultat,men bilden jag mailade dig så hade jag kört med mellanvinge
|
||||
|
Körde ju liknanden tider som dig igår schumi och det ända jag ändra på setupen var vingarna så det finns nog en hel del tid att plock med en vettig setup. Prövade lite till sen och såg att toe vinklarna va helskumma tyckte jag och mippla lite med dom och tyckte framförallt den svängde in lite bättre då. Sen har man ju fjädrar och dämpare som säkert kan ge nån sek men de orkar jag inte pilla på.
_________________ Thomas Tegbäck |
||||
|
om det är någon som kommer på någon bra setups så Mejla gärna den vidare,jag testar gärna HOOPoo du är ju duktig på att köra så hör av dej om du får fram någon bra,även du Schumi,ni är snabba båda två
||||
|
|
||||
|
Körde nyss Brands Hatch för första gången i mitt liv,första flygande varvet på 1:40...men efter 4 varv så körde jag på 1:19.340.Han jag körde med gjorde 1:18.948 så det var inte så långt ifrån.Ska vi ta och köra den online nästa gång men det får bli på torsdag för i morgon(onsdag) ska vi ut och svira lite
men vi får surra om det i morrn.
|
||||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Mod: SCC till F1C
|
8470 besök totalt |