| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type R -03 | DEL 2 |
|
5 besök senaste veckan (30774 totalt) |
|
Re:
Tack för tipset! Måste kolla upp vad alla andra kör också. Igår så byttes det pundiga luftfilterinstallationen ut mot luftboxen tills AEM kitet kommer. Tack Anton för hjälpen. Före (skäms att visa denna bild)
Efter
Upptäckte också igår att det sitter DLS skrikare i helabilen som poppar rätt bra _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Ja, det var en riktigt intressant konstruktion. Mer silvertejp än rör! _________________ Anton Kindblad |
||||||
|
Re:
Innovativt var det iaf. Tur att bilen var varmkörd så silvertejpen lossnade enkelt
Success! Idag är det leverans av fälgarna samt CAI/HAI. /R _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Fälgar och CAI hämtade men såklart glömde jag att fota.
Letar nu camberbultar fram samt stag bak till bra sista kompispris. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Bara bajs.
Skulle byta en länkarms bussning började riktigt bra men sen fanns inte riktigt verktygen för att lossa spindelleden så fick slå ihop allt igen och ska nu lämna in bil på verkstad istället. Tips sökes på smidig meck. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Winter is comming..
Ny bild innan avställningen.
Bilen är nu begåvad med ny länkarmsbussning höger fram samt hjulinställning och tvättning. Att göra listan innehåller nu * nya belägg Project mu? * rbf600 * Motorolja Catrol * Federal RSR 595 205/45 på original 17" * Ny stereo då den som sitter i nu är helt värdelös. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Skoj kört bana med den setupen? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Jo med adaptrar. Ca 10k dyrare än ovan förslag
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Har kört Nordschleife i 2 år med ep3 CTR. Det enda som strulade nåt så inn i h.. var bromsarna. Original skivor är skit, Hondas bromsar är skit original. Case closed.
Det som funkade för mig var uppgraderade skivor, EBC high-carbon och Endless MA45B endurance belägg. Som König skriver. Porsche-ok är tingen. Det funker! AP-racing kit eller Wilwood. Har 3 bekanta som kör RCN på Nürburgring med sina ep3'or. Porsche-ok, AP eller Wilwood. Ingen kör original. Original duger till att åka rundt julgranen med. _________________ Glenn Melbye Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition'' |
||||||
|
Re:
Absolut. Rullade på Ferodo DS2500 fram tidigare, lirade fint på bana dem med. Dock upplever jag bättre bett i XP8orna.
Du tycker inte att det är lite skevt att jämföra bilar som rullar ringen med bilar som rullar svenska banor? BBK har oslagbar prestanda, men att lägga hälften av bilens värde på bromsar när bilen kanske ser tre trackdays/år rimmar ju inte lika fint. Prova läs tråden igen och se vad TS vill åstadkomma med bilen. _________________ Aldin Kuric |
||||||
|
Re:
Du tycker inte att det är lite skevt att jämföra bilar som rullar ringen med bilar som rullar svenska banor? Problemet är ju att det är mycket tuffare för bromsarna på svenska banor än ringen, där finns sträckor som kyler bromsarna.... Hör efter med Legend ok o kanske endless belägg eller Carbotech xp8 kanske.. _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
|
Och vi har nu kört 2 säsonger med vår!
Men i 8 timmars lopp. Första original och andra med Porsche! Skillnad är det och pengamässigt blir det inte så stor skillnad( större utbud till boxster s)! Men vi var tvungna att öka spårvidden med 50 mm! _________________ Erik König |
||||||
|
Tack för alla inlägg.
Bromsarna är inget att hurra över tyvärr och planen är att till en början att skaffa ett par roligare belägg. Denna bilen ska vara bilen jag tar min banoskuld med inte bygger och river ned i delar och säljer som i vanliga fall. Blir det att satsa på bilen så är bromsarna dock det första som behöver en overhaul. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Har många ärenden att glutta förbi er dock finns aldrig tiden. Hör av mig Erik, har kvar ditt nummer. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type R -03 | DEL 2 |
|
5 besök senaste veckan (30774 totalt) |