Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3, ... 44, 45, 46 >> 16 besök senaste veckan (406380 totalt) |
_________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
_________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
_________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Hej!
Idag började jag ta tag i ihopparningen av motor o låda. Som tur var hade jag en ritning på hur svepet på audi/vw ser ut. Tanken är att centrera in lådan och få dit den bultcilrkeln. Tanken är att med försänkta insex bultar som är fastloppade så får lådan sitta fast i plåten. Jag är inte helt 100 nöjd så om nån har en ritning på bmw n57 svepet är dem mer än välkommna att höra av sig här på pm eller på min mail eric.johansson.7@volvo.com Här kommer lite bilder. Lådan är ett jävla as!!! _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Erikjakan: med mig i eller ur?
Fredde: tankan har slagit mig men jag tror jag har lösningen. Tack för alla kommentarer! Håller på o svarvar en adapter som flyttar ut svänghjulen 20mm samt en centrum styrning till lådan. Så till helgen borde låda o motor sitta ihop. Ritade en ny adapterplatta då jag inte var riktigt nöjd med denna. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Okej.
Jag tror dock att den blir lite tyngre. Men vi får se. Har doktorerat i xdrive servo motorn nu. Kommer bygga en kontroller som vrider motorn till en strömpeak då motorn stannar. Så jag kommer köra systemet av och på. Jag tror att om man börjar spänna lamellpaketet "50%" och laddtrycket kommer så kommer han riva loss bakhjulen med följd att lamellpaketet kommer brinna upp. Finns ju lite mappar att välja på i maxxecu. Funderar på ibland hur jag ska styra 4wd funktionen. Är det någon som har några idéer på hur det kan tänkas se ut? Finns ju lite olika alternativ i ett maxxecu, ska man bara styra mot hastighet och trottel? Typ under 10km/h så är det bara rwd. Och över 15% i trottel så är det bara 4wd? men hur blir det då om man ligger o pumpgasar i en kurva typ bakom en bil som man ska köra om? Då kommer ju bilen vara rwd vid gassläpp och 4wd vid pådrag. Funkar det att åka så? Det finns även map kontra varvtal att välja på Kom gärna med ideer. ErikJakan hur styrde ni eran gröna? mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Fränt bygge!
Blir det banbil eller vad är tanken? Nu kanske xdrive har klenare lamellpaket eller att du ska köra med herrejösseseffekt, men Subaru's DCCD har ju länge funnits med 65% vrid på bakhjulen och egenkontrollerad låsning, där är det inte ovanligt att folk ligger på 30%-50% låsning. Kanske även kan vara intressant att läsa om automatiska DCCD-controllers som varierar låsningen beroende på körningen ex DCCD-pro m.fl. och hur dessa sköter sitt jobb. Om du nu inte hade något att googla på längre allså :P _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
Tjena.
Joo men problemet är ju att min låda inte har någon centrum diff, den har bara mer eller mindre framhjulsdrift. Detta görs med ett vått lamellpaket. Och släpper bakhjulen så tror jag inte man behöver spinna många meter innan lamellpaketet säger upp o sjukanmäler sig. Så jag har siktet inne på att växla mellan rwd och 4wd. Det blir en av och på funktion. Men när den ska vara på o när den ska vara av funderar jag fortfarande på. Vill ju gärna att den ska vara inaktiv vid lugn körning för att inte bryta o bända på drivlinan i onödan och så kanske den drar lite mindre soppa. Jag har siktet inställt på runt 750-800whp eller så långt turbon räcker. Som det ser ut idag kommer jag åka med en 64.5 mm airwerks turbo. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3, ... 44, 45, 46 >> 16 besök senaste veckan (406380 totalt) |