| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

|  | Eftersnack  2004-07-25 Sturup Raceway MGCC KM2 | << 1, 2, 3 9316 besök totalt | 
| 
							
							Kan bara instämma i alla lovord över arrangemanget och MGCC    För mej var det dessutom racedebut med Miatan   Jag har en hel del bilder från Sturup (totalt 61 st) som ligger på min hemsida. Mvh Anders | ||||||||
| 
							
							Hittade idag felet på min bil. Det var inte huvudströmbrytaren som det verkade. Det var en stripes som håller pluskabeln runt startmotorn ,så den inte ligger ann mot grenröret, som hade släpt och fick till följd att den just låg ann mot grenröret och gjorde en liten kortslutning. Har nu satt den med 4 stripes så vi förhoppningsvis slipper detta problem.
 /Patrik. | ||||||||
| 
 Trevliga bilder (jag var med på flera stycken)   _________________ Otto Dürholt | ||||||||
| 
							
							Även jag vill tacka MGCC och Roadsport-C-kollegorna för en trevlig dag. Varje gång jag blivit slagen av Dennis och Patrik (Rydh) med lite mer än en sekund eller så, då tänker jag att "om jag bara kunde köra en tiondel snabbare i varje kurva, då skulle jag ha en chans"     
 Undrar om 60 bilar får plats i byn? Vi ses den 21/8, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 | ||||||||
| 
							
							Apropå vikter på bilar så passar jag då på att berätta att min    vägde 1152 kg på MGCC:s våg när jag vägde den efter besiktningens stängning (var funktionär) vid Svenskt Sportvagnsmeeting. Det var med nya Sparco-stolen, domkraft, baksäte och sådär 15 l soppa i tanken. Jag blev lite förvånad över det eftersom bilens tjänstevikt hos vägverket är 1290 kg. 7 * 177 = 1239, d.v.s. jag fattades runt 10 kg utan mig i bilen, så för att inte fuska tankade jag upp bilen inför KM2. Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 | ||||||||
| 
							
							Jag vägde min bil på våg utanför Värnamo för ett tag sen.
 Med halv tank i bilen vägde den 980kg   Så lätt räknat ger det 7 * 116 = 812kg. Alltså 170kg "för mycket"   Inför nästa år så ska något göras åt detta. Lätta känns lite drastiskt på bilen eftersom nästa steg är ut med mattor och glasfiberdelar mm. Det känns ju dock bättre att lätta än att trimma motorn ändå   Man är ju tävlingsmänniska så ska man vara med så vill man ju helst ha chans att vinna   Man kanske skulle göra det enda rätta direkt: Köpa eller bygga en seven   _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 | ||||||||
| 
 Näää... det är ju en fegislösning     Jag skulle för övrigt förmodligen köra ihjäl mig i en sån  - så mycket prestanda i kombination med en benägenhet att skada mig låter inte bra. om vi lyckas få våra bilar lite närmare gränsen för Roadsport C så kommer vi knipa pallplatser     _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 | ||||||||
| 
 För att göra det ännu svårare för mig att sätta bra tider passade jag på att tanka fullt 3 mil från banan     Är man så korkad [tankspridd/stressad/...] så får man skylla sig själv >     _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 | ||||||||
| 
 Men bensinen från Trelleborg lär vara extra bra!!!   Fredrik | ||||||||
| 
 Till det priset så måste det vara så     _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 | ||||||||
| 
 MEN.... ...Glömde du att stoppa i MGCC medlemskortet i automaten? Det ger ju 50% rabatt på pumppriset på alla mackarna i Trelleborg!         Fredrik | ||||||||
| 
 Tänkte inte på de'     _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 | ||||||||
| 
							
							ombordfilmer på ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org/ _________________ Pär Hylander | ||||||||
|  | Eftersnack  2004-07-25 Sturup Raceway MGCC KM2 | << 1, 2, 3 9316 besök totalt | 
